Jakob Luksch nieuwe CEO bij Stromer AG

bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Wat ik mis bij de nieuwe stromer modellen ( zelf rij ik een st1) is een simpele fiets zonder veel "poespas".
Wat ik zoek in een electrische fiets is betrouwbaarheid en een grote axiradius.
En wat ik zeker niet moet zijn electronische gadgets zoals de omni , voor mijn gevoel geet dit teveel problremen....
S!mon
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2017, 22:29

Ben het met jou eens bikerke :ay Niet te veel poespas. De ST1 die ik heb stuurt erg strak: dat is voor mij heel belangrijk. (zou van mij een 27,5 inch wiel gestoken mogen worden in een nieuw model). De enige reden, voor mij, om een type omhoog te stappen is actieradius en koppel, niet de electronische snufjes.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nu is het wel zo dat je de actieradius enorm kunt beïnvloeden via de OMNI app. Ik denk dat er geen modellen meer gaan komen zonder deze app. Ik denk juist dat de OMNI app één van de onderdelen is die Stromer de komende tijd zal, en ook moet, uitbreiden. De OMNI is ook niet het duurste onderdeel van een Stromer, dat zijn de motor en de accu. Die maken vooral de andere modellen duurder dan de ST1.

Het 27,5" wiel zit vooralsnog helaas alleen in de nieuwe ST5. Maar ik denk dat er in de toekomst meer modellen gaan komen met deze wieldiameter.

Bij een nieuw instapmodel zou Stromer alleen nog kunnen bezuinigen op de afmontage. Dat heeft Stromer dan ook flink gedaan bij de ST1 X. Het kan altijd nog goedkoper: goedkopere remmen (zou'k niet doen op een 45km/u fiets), goedkopere versnellingen, goedkopere lagers, goedkopere wielen, goedkoper zadel, goedkopere banden etc. etc. Maar dan gaat iedereen meteen weer als een malle piepen dat de kwaliteit niet bij het merk past.

Op eerdere ST1's zag je trouwens allemaal hoogwaardige Ritchey onderdelen: zadelpen, stuurpen, stuur. Op de latere ST1 is het allemaal OEM geworden, dus ook daar is al veel eerder stevig in gesneden. En dat zien we ook nu nog terug op de ST1 X en de ST2/ST2 S.

Het wordt voor Stromer denk ik een hele kluif om een nieuw instapmodel te produceren dat én voldoet aan onze (soms te) hoge eisen, én scherper geprijsd is dan de ST1 X. Ik heb geen idee of ze daar nog aan beginnen, of dat het bij de ST1 X blijft. Ik denk dat laatste.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Maar wie weet:
Alex.slaets schreef: 03 nov 2017, 22:51 The automotive industry is highly competitive, very cost sensitive
Uiteindelijk gaat het om de beslissingen die je neemt, en die werken door tot op het allerlaatste schroefje, dat dus NIET mag gaan roesten meneer de nieuwe Stromer-CEO!

Ik ben heel erg benieuwd welk pad deze CEO gaat bewandelen: kwaliteit, groei, innovatie; en wat mag het voor wie gaan kosten. Het kan echt alle kanten op. Vast staat dat-ie op een zeer interessant en cruciaal moment instapt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Hopelijk gaat de nieuwe CEO niet van ene ivoren toren naar een andere.
Onze Stromers rijden super... Als ze rijden.
Want er er is best werk aan de winkel. Neem nu al die problemen met de OMNI. Ik denk dat veel problemen te herleiden zijn naar de OMNI. Neem nu het opladen, in of uit de fiets de accu opladen dat moet toch gewoon zonder problemen naar 100% gaan. Gaat dat niet dan moeten ze hun huiswerk maar opnieuw maken. Want als ze het aanbieden dan moet het op zijn minst feilloos, en (in mijn geval) idiot proof werken.
Als al die garantiegevallen veel minder zouden voorkomen kan de fiets ook een stuk goedkoper, want dat kost Stromer handen vol geld... toch?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Stromeur schreef: 04 nov 2017, 22:10 Bij een nieuw instapmodel zou Stromer alleen nog kunnen bezuinigen op de afmontage. Dat heeft Stromer dan ook flink gedaan bij de ST1 X. Het kan altijd nog goedkoper: goedkopere remmen (zou'k niet doen op een 45km/u fiets), goedkopere versnellingen, goedkopere lagers, goedkopere wielen, goedkoper zadel, goedkopere banden etc. etc. Maar dan gaat iedereen meteen weer als een malle piepen dat de kwaliteit niet bij het merk past.
Zelf denk ik eerder dat de grootste kost de ontwikkeling en assemblage is.
De duurte van fietsonderdelen zit niet in de kwaliteit maar vooral in het gewicht.
Mocht men in de st1 een baterij plaatsen met een grotere capaciteit dan zou de st1x al veel minder verkopen.
Het is natuurlijk wel zo dat er veel meer winst te halen is in het duurdere segment.
Mensen die de duurdere fietsen kopen, kopen deze eerder als hobby dan als zuiver transportmiddel.
Met deze fietsen heb je dan ook minder problemen daar deze meestal minder km's maken én minder gebruikt worden bij slecht weer.
Ook denk ik dat stromer zichzelf probeert te profileren als exclusief door prijzen te vragen die niet meer normaal zijn
voor de normale werkende mens.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag Bikerke,

....dan ben ik dus die uitzondering ?
Ik heb de St1X echt gekocht omdat ik dit als puur transportmiddel beschouw en 2000 km/maand wegpeddel in alle weersomstandigheden.
Het is domweg de enige speed pedelec met serieus afstandsbereik. Inderdaad zijn de St2 en zeker de St2s een stuk luxer maar daar heb ik nu niet voor gekozen; de St1X voldoet aan mijn huidige eisen & verwachtingen.
En er zijn echt vele Stromer-rijders die hun fiets gekocht hebben als vervoersalternatief (voor auto of OV).

Met de St1 zette Stromer een vernieuwende snelheid en actieradius neer. Voor een niet onaanzienlijke prijs (zeker in die tijd).
Vervolgens was de St2 een stap hoger en duurder (laat staan de St2s).
De St5 wordt weer hoog gepositioneerd.
In de tussentijd zie je andere merken (zoals de R&M uit de opening van dit topic) die in de € 6000-regionen komen.

De St3 (2019) zal dus weer een lager gepositioneerde fiets worden. Rete-interessant want in de tussentijd is de concurrentie daar nu echt actief. Stromer zal dus eenvoudigweg niet op hun sterke accu-argument mogen inleveren. Ben benieuwd waar ze het gaan vinden.

Die Klever is zo'n potentiële concurrent. Potentieel want dit merk heeft een behoorlijke achterstand op bekendheid, verkrijgbaarheid, etc etc. Stromer is nu domweg een begrip geworden en daar maken ze gebruik van........

Groetsels, Reinout
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Bikerke schreef: ↑
Mensen die de duurdere fietsen kopen, kopen deze eerder als hobby dan als zuiver transportmiddel.
Met deze fietsen heb je dan ook minder problemen daar deze meestal minder km's maken én minder gebruikt worden bij slecht weer.
Je bent zeker geen uitzondering Reinout! Net zoals velen (en het wordt een steeds grotere groep) gebruik ook ik mijn st1x 90% voor woon-werk verplaatsing. Het is een goed alternatief geworden voor de auto, en die 3 grote meerwaardes heeft.
1) milieuvriendelijker (veel efficiënter en veel een minder grote ecologische voetafdruk, hoeveel mensen zitten er alleen in hun auto als ze naar het werk rijden...)
2) gezonder ( fietsen is gezonder dan autorijden )
3) goedkoper (prijs per km van een auto is ongeveer 33cent, die van een e-bike liggen een heel stuk lager, bovendien krijgen de meesten een flinke fietsvergoeding er bovenop)
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 05 nov 2017, 12:27 ....dan ben ik dus die uitzondering ?
Jij en ik en ik schat nog zo'n 400 andere forumleden :geek:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Reinout-St1x schreef: 05 nov 2017, 12:27

....dan ben ik dus die uitzondering ?
Ik heb de St1X echt gekocht omdat ik dit als puur transportmiddel beschouw en 2000 km/maand wegpeddel in alle weersomstandigheden.
De st1x is ook de goedkoopste stromer die de 50km haald op 1 lading (op full speed welteverstaan).
Je hebt gewoon weinig andere keuze, of je moet meerdere baterijen meesleuren.
En 2000km/maand is idd wel de moeite. Maar dit is écht wel uitzonderlijk.
Zelf doe ik 10000km woon-werk/jaar en ga elke dag werken met de fiets.
En 50km enkel, het is niet iedereen gegeven dit te doen, je zal al zeker 1hr20 onderweg zijn.
Plaats reactie