Drukte op het fietspad

Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Fietspad tussen Tiel en Geldermalsen : mijden in school spits. Hopeloos om door te komen. Dan fiets ik nog liever op de weg ernaast.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Gisteren in Eindhoven: de Boschdijk. 17.00 uur en miezer. Nooit meer. Gemiddeld over 8 km (tot Best) een gemiddelde van 15,6 kmpu.
Het was er niet alleen druk, maar ook werk aan de weg waardoor we de wijk werden doorgestuurd, en de stoplichten staan voor auto’s afgesteld. Uitschieter: 6 minuten wachten bij een stoplicht....
Gelukkig is er een alternatieve route, door de binnenlanden van Brabant (Loonse en Drunense Duinen, Kampina, Oirschotse heide) die maar een paar km langer is en veel rustiger. Dar kom je dan veel later de stad in, hoef maar een paar honderd meter (en dat is ook nog eens een stuk rustiger).
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Vanaf huis (Schardam) tot Amsterdam via Edam, Monnickendam, Broek in Waterland en de Volgermeerpolder: zeer rustig fietspad. Als ik onderweg een paar fietsers tegenkom is het veel. Soms wat recreatieve wielrenners, een enkele woon-werkverkeer wielrenner. Soms een plukje scholieren. Tot en met Amsterdam Oost is het eigenlijk rustig. Pas op de Sarphatistraat is het druk!
Dus fietsersbond: mensen rijden vooral in de stad op hun fiets! Een paar kilometer daarbuiten heerst absolute rust.
Vanmorgen kwam ik wel 2 andere stromers tegen! Maar wel pas bij de rand van de stad en in de stad!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Roos schreef: 03 nov 2017, 11:59 Vanaf huis (Schardam) tot Amsterdam via Edam, Monnickendam, Broek in Waterland en de Volgermeerpolder: zeer rustig fietspad. Als ik onderweg een paar fietsers tegenkom is het veel. Soms wat recreatieve wielrenners, een enkele woon-werkverkeer wielrenner. Soms een plukje scholieren. Tot en met Amsterdam Oost is het eigenlijk rustig. Pas op de Sarphatistraat is het druk!
Dus fietsersbond: mensen rijden vooral in de stad op hun fiets! Een paar kilometer daarbuiten heerst absolute rust.
Vanmorgen kwam ik wel 2 andere stromers tegen! Maar wel pas bij de rand van de stad en in de stad!
Hi Roos
Wij fiets hetzelfde route...ik vanuit Edam tot Amsterdam zuidoost, maar ben je nog niet tegengekomen !
Vanaf Schellingwoudebrug ga ik s'ochtends wel op de rijbaan tot Duivendrecht maar terug op de weg tot Flevoparkbad,dan via fietspad over de brug ivm drukte. Voor de rest is het een zeer rustig route, zeker door de volgermeerpolder.
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Vanaf Barneveld naar amersfoort kan ik meestal flink doortrappen. Al rijden er wel scholieren maar mis ik de spits.
Als ik door amersfoort heen ga; tja, dan is het druk.
Meestal via de noordoostkant richting ziekenhuis, en dan langs de eem richting soest.
Soest zelf is drama qua fietspad, dus ook dat probeer ik te omzeilen. Via noord-oost zijde ook, dan kan ik bijna tot aan het paleis, waarvandaan het weer lekker doortrappen is.
Richting Hilversum ook goed te doen. In Hilversum een enkele km die ik moet rijden even wat drukker
DJustin
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2017, 17:27

Twello - Voorst - Zutphen. Drukte, wat is dat?
Na een late dienst kom ik over 18km niemand achterop en misschien 2-3 mensen tegen aan de andere zijde van de weg.
's ochtends kom ik is 5-10 mensen achterop (vooral in Zutphen) 's middags is wisselend, zo om en rond de 10 mensen.
Weekend vroege dienst zoals vandaag? Ik ben er maar liefst 1 achterop gekomen. :lol:

Vandaag met tegenwind (max 5sec. 44km/u) een gemiddelde gehaald van 40,8km/u
ST2 2015 - 14.000km
JoopS
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2017, 09:54
Locatie: Altena
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 7000

Altena - Tilburg vv. Alleen in Tilburg in de ochtendspits is er enige drukte op de fietspaden rond en richting de scholen. Maar ik ondervind er weinig hinder van. Gewoon aanpassen aan de snelheid van het overige verkeer, net zoals je in je auto doet........
Stromer St2
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Paultje schreef: 03 nov 2017, 13:19 Hi Roos
Wij fiets hetzelfde route...ik vanuit Edam tot Amsterdam zuidoost, maar ben je nog niet tegengekomen !
Vanaf Schellingwoudebrug ga ik s'ochtends wel op de rijbaan tot Duivendrecht maar terug op de weg tot Flevoparkbad,dan via fietspad over de brug ivm drukte. Voor de rest is het een zeer rustig route, zeker door de volgermeerpolder.
Ha paul, wij zijn elkaar een tijdje terug tegen gekomen en hebben bij edam met elkaar gesproken. Jij rijdt ook door de volgermeerpolder, vandaag toevallig ook? Ik ik ben gevallen door de ijzel in de Volgermeerpolder maar ben mijn kentekenplaatje verloren. Daar kwam ik pas in Amsterdam achter op mijn werk. Mocht je toevallig eerder terugfietsen en hem zien liggen, misschien kan je hem dan veIlig stellen? Ik zal eerder terug gaan van mijn werk maar mijn accu moet nog opladen. Ik hoop verder dat straks de zon er nog even op zal staan want ik moet nu wel dezelfde weg terug maar niet meer van harte.
Hartelijke groet,
Roos
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Hoi Roos,

Met welke snelheid ben je gevallen ? In een bocht ? Verder geen fysieke schade ?
Bij mij weerhoud de gladheid mij ervan op de Stromer te stappen. Dan pak ik toch de auto.
Het aantal dagen gladheid valt de meeste jaren reuze mee.
Laatst gewijzigd door Louis_ST2 op 01 dec 2017, 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Zie net meer van je verhaal in een ander topic. Op een recht stuk.. Dat lijkt mij wel vreselijk schrikken. Gelukkig valt het fysiek "mee".
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Plaats reactie