Stromer Winteractie op de ST1 X, ST2 en ST2 S

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 29 okt 2017, 21:20 Speed pedelecs die vanaf 1 januari 2018 op kenteken worden gezet moeten voorzien zijn van een toeter en een remlicht. De 2017 modellen van Stromer hebben deze voorzieningen niet (de huidige ST2 S heeft wel een remlicht, maar geen toeter). Voor de wet is dit geen probleem, mits de Stromer dus maar voor 1 januari 2018 op kenteken wordt gezet.
Ik las net het volgende op FB:
De restantvoorraadregeling is van toepassing volgens de RDW. Fietsen die niet voldoen aan de oude regeling mogen dus gewoon na 1 januari verkocht worden: RDW: " Vervallen typegoedkeuringen in categorie L

Alle 92/62/EEG & 2002/24/EG typegoedkeuringen van de voertuigcategorie L1e, L2e en L6e komen met ingang van
1 januari 2018 te vervallen.
Door deze wijzigingen, vervallen er typegoedkeuringen en is de restantvoorraadregeling van toepassing. Fabrikanten (of zijn gemachtigde) die voertuigen produceren in de categorie L kunnen hier gebruik van maken.
Ik heb dit niet zelf geverifieerd bij de RDW, maar ik vind het zeer aannemelijk klinken. In dat geval klopt voorgaande opmerking in mijn openingspost, die ik klakkeloos heb overgenomen uit de mailings die ik van diverse dealers kreeg :bu: , dus niet.

Stromers uit 2017, die geen remlicht en toeter hebben, kunnen ook na 1 januari 2018 nog op kenteken worden gezet als daar al een CVO voor is afgegeven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 29 okt 2017, 22:06 Een ST2 2017 voor 300 euro meer dan een ST1 X uit 2018? Ik zou meteen de ST2 nemen, geen twijfel mogelijk.
Dit komt mij bekend voor... Juist dit was 1 van de motiveringen bij mij om mijn ST2 te kopen nog dit jaar, ik had het voor de kortingen op een ST1X van 2018 gemunt maar zoals je aanhaalt moest ik bij de grote korting op het huidige model niet te lang nadenken :ay

Als je nu vorige maand een fiets kocht en dit voorgeschoteld krijgt snap ik de woede maar hoe lang kan je zo terug gaan, vroeg of laat zijn er nu eenmaal aanbiedingen, is elk jaar het geval bij de fietsenmakers bij de komst van de nieuwe modellen.
Kurtv
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2017, 19:14

Stromeur schreef: 29 okt 2017, 23:45 Stromers uit 2017, die geen remlicht en toeter hebben, kunnen ook na 1 januari 2018 nog op kenteken worden gezet als daar al een CVO voor is afgegeven.
Zou het niet zo zijn dat Stomer zelf geen fietsen meer model 2017 mag uitleveren na 1 januari ivm nieuwe Europese wetgeving. Dan is het begrijpelijk dat ze een stunt doen om van hun “oude” fietsen af te raken.
(Ik meen dat zo begrepen te hebben uit YouTube filmpjes waarin vertegenwoordigster haar uitleg doet tegenover dealer op de beurs)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik vind dit niet zo'n leuke mails omdat ik dan weer begin te twijfelen of in mijn perfecte, storingsvrije ST1 ga inwisselen voor een ST2S. Ik wou eerst minstens wachten tot de ST5 in de winkel staat... misschien toch maar eens kijken naar de inruilwaarde... :mrgreen:

Wat de waarde vermindering betreft. Heb ik daar persoonlijk niet zo'n probleem mee. Op het moment dat je de fiets kocht vond je de prijs ok. Je heb de fiets ondertussen naar volle tevredenheid gebruikt, dus niet te veel achteromkijken. Een fiets is geen belegging, toch?
Aan de andere kant wil de consument steeds goedkoper, dus als je nu een nieuwe wil.
Of de fietsenmaker er zelf blij mee is is nog maar de vraag, zijn winstmarge wordt namelijk ook kleiner, hopelijk wordt wel de omzet groter maar hij moet wel de zelfde service blijven geven.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Gelukkig heb ik er 1 gekocht met (onzichtbare...) assemblageschade.
Daarbij nog eens een goede deal overeengekomen.
Maar als je vorige maand een st2s hebt gekocht na lang sparen, voor t volle pond, dan begrijp ik dat je nu wat zuur bent. Dan zou ik ook zeker even gaan praten hierover.
Maar ja, einde van het jaar, staat vaak garant voor gestunt, dus ik vraag me af of het zin heeft hier een punt van te maken. Volgens mij was je blij met de aankoop. Als je nog n jaar wacht ben je vast nog goedkoper uit.
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Eigenlijk ben ik er klaar mee !....
Heb wel behoorlijk korting gehad op mijn ST2s maaaaaar..... voor zo'n 'premium' merk kan dit niet, vind ik.
Wanneer zie je Apple bijvoorbeeld stunten met prijzen? Ze doen het niet want dan ben je net ook een prijsvechter. Ik ben dealer van oa Festool gereedschap-ook zo'n premium merk en idem dito.. nooit stunten dus.
Was wel van plan om een ST5 aan te schaffen, nu heb ik mijn twijfels of het nut heeft !
Had eigenlijk zo'n Sparta gekocht als ik wist hoe die Zwitsers omgaan met 'trouwe'klanten....

Iemand interesse in een ST2s met BEHOORLIJK korting? pb aub......... :ck: :ck:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Lomito

Tony Mb schreef: 30 okt 2017, 06:41 Wat de waarde vermindering betreft. Heb ik daar persoonlijk niet zo'n probleem mee. Op het moment dat je de fiets kocht vond je de prijs ok. Je heb de fiets ondertussen naar volle tevredenheid gebruikt, dus niet te veel achteromkijken. Een fiets is geen belegging, toch?
Een fiets is inderdaad geen belegging, wordt sowieso minder waard zoals alle gebruiksgoederen. Dat neemt niet weg dat de restwaarde van mijn nog vrij nieuwe fiets door dat gestunt ook minder wordt terwijl ik niet kan profiteren van de korting. Ik denk dat Stromer moet oppassen met al te zwaar stunten op de prijs, ze kunnen er dus premiumklanten mee verliezen.
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Lomito, ik ben dus zo goed als weg....gaat niet om het geld want dat kan ik missen. gaat om het principe.
Eerst waren ze aan het aanbieden via online winkel, ging niet, en nu dit !
Ik heb al een paar maanden gebruik kunnen maken van mijn ess, maar als je vorige week heb gekocht, en ineens deze mail krijg, ga je 1- balen als een stekker, en 2- twee keer nadenken of je Stromer als A-merk nog serieus kan noemen !
Ze hadden mensen een accu-upgrade of extras kunnen aanbieden op de ST1x, en ST2 maar om je huidige 'top model'voor dumpprijzen aan te bieden ben je fout bezig, zeker als ik het goed begrijp, dat je je voorraad mag nog uitverkopen na 01/2018.......
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Ben ook serieus over de Sparta !!!
ST2s dumpen, elke 2 jaar Sparta (of zoiets met Bosch motor) opvoeren, rijden tot ie op is, dan nieuwe aanschaffen..... ben je veeeeel goedkoper uit !!!!
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Danigator
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 14 aug 2017, 15:47

Tja ik heb hem net vanaf juli dit jaar, dan nu al zo'n prijsverlaging. Baal ik toch een beetje van dat geld wat ik heb weggegooid. Tuurlijk gaat dit zo met veel producten maar een fiets gaat best lang mee en dan binnen een paar maandjes zo'n prijsverlaging is dan wat zuur. Het zij zo....
Sinds juli 2017 ST1X met bodyfloat, shockstop, cateye, Shimano SPD :cool2:
Plaats reactie