Bagagedrager capaciteit blijkbaar nog verlaagd

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Daarnet bij het afpikken van mijn zak viel dit me ineens op, ik weet 100% zeker dat ik 17kg gelezen had dus groot was mijn verbazing, nog even en het is puur cosmetisch denk ik :lol:
IMG_4365.JPG
IMG_4365.JPG (2.48 MiB) 4182 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut schreef: 25 okt 2017, 19:40 nog even en het is puur cosmetisch denk ik :lol:
Volgens mij stond er in den beginne niks op, toen 17kg en nu dus 10kg? Niet best, en inderdaad praktisch onbruikbaar voor een commute op deze manier.

Ik ga maar eens aanpikken bij het topic van Stromend, want dit kan (en moet) echt beter:

http://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=413
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 25 okt 2017, 20:09
Zebbernaut schreef: 25 okt 2017, 19:40 nog even en het is puur cosmetisch denk ik :lol:
Volgens mij stond er in den beginne niks op, toen 17kg en nu dus 10kg? Niet best, en inderdaad praktisch onbruikbaar voor een commute op deze manier.

Ik ga maar eens aanpikken bij het topic van Stromend, want dit kan (en moet) echt beter:

http://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=413
En het is steeds hetzelfde rack gebleven dus ik ga mij er niet te veel zorgen om maken, als vroeger 17kg ok was zal dit nu nog wel zo zijn :bu: .

Maar idd als mijn hoofd commute middel neemt dit wel belachelijke proporties aan.
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Op de mijne staat nog 17kg, heeft vermoedelijk te maken met het zakken van het spatbord
door het gewicht op de drager, ik heb dit opgelost door de speling tussen de schroef op te vullen.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ook bij mijn St1x staat 17 kilo. En da's maar goed ook want zo ver zal ik daar niet van afwijken.
Moet er niet aan denken dat er maar 10 kg aan mag hangen.....de 2e accu is al 5 kilo !
Hoop dat dit een tijdelijke dwaasheid is.

Nou moet ik toegeven dat iedere x weken de bagagedrager weer een tikkie naar beneden kwam zetten.
Ik zie/hoor van opvulstukjes en 3D printer-stukje.......

Omdat ik zo vaak de originele schroefjes (sippe kwaliteit trouwens....) heb moeten aandraaien waren die op een gegeven moment dolgedraaid. Daar heb ik dus nette RVS imbusboutjes MET ringetje EN aandrukring voor gemonteerd. Sindsdien zit de boel strak. En mocht het nodig zijn is het eenvoudig te stellen want in deze imbusboutjes heeft je imbussleutel wel wat meer houvast.

Grtz,
Reinout
(sorry voor de foto met vuil. Het was weer een modderweekje)
Bijlagen
IMG_9707.JPG
IMG_9707.JPG (463.75 KiB) 4070 keer bekeken
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Reinout-St1x schreef: 26 okt 2017, 19:52 Nou moet ik toegeven dat iedere x weken de bagagedrager weer een tikkie naar beneden kwam zetten.
Ik zie/hoor van opvulstukjes en 3D printer-stukje.......

Omdat ik zo vaak de originele schroefjes (sippe kwaliteit trouwens....) heb moeten aandraaien waren die op een gegeven moment dolgedraaid. Daar heb ik dus nette RVS imbusboutjes MET ringetje EN aandrukring voor gemonteerd. Sindsdien zit de boel strak. En mocht het nodig zijn is het eenvoudig te stellen want in deze imbusboutjes heeft je imbussleutel wel wat meer houvast.
RVS bouten van bedenkelijke (Chinese) kwaliteit (minder chroom) voor een fiets van ?K € bij mij waren de inbusbouten
van het stuur roest, heb al bouten/schroeven vervangen maar wel naar A4 kwaliteit ipv A2.

Ik was het zat het spatbord elke keer weer omhoog te plaatsen daarom een opvulling gemaakt
van de vrije ruimte op het sleufgat van de bagagedrager.

Mijn fiets ziet er niet echt properder uit na dit pokkeweer, temperatuur is hier wel ok.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb dit toch maar eens nagevraagd bij mijn dealer: de bagagedragers waar Max 10kg op staat zijn juist oudere bagagedragers. Het is wel exact dezelfde drager als die waar Max 17kg op staat.

De maximale belastbaarheid is door Stromer dus niet verlaagd, maar een tijd geleden juist verhoogd. Gelukkig maar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Good to know :mrgreen: Ik denk ook wel dat ik er net iets meer aan heb hangen dan 10kg

Effe offtopic Stromeur maar zou dit dan de reden zijn van het enkele tandwiel vooraan op mijn ST2, hadden de vorige ST2's dit misschien? Dan heb ik waarschijnlijk zo'n model te pakken gekregen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST2 heeft altijd een derailleur voor gehad. Ik heb geen idee hoe jouw dealer aan (of tot?) deze Stromer is gekomen. We hebben dus nu één tandwiel voor i.p.v. twee en een oudere bagagedrager. Plus: als ik me niet vergis zag ik op één van de foto's dat jouw ST2 de kunststof pedalen heeft die ook op de ST1 X zitten.

Volgens mij is jouw ST2 een samengesteld model, dat door de dealer omgedoopt is tot ST2 Ltd. Maar wat voor voorgeschiedenis jouw ST2 nu precies heeft en waarom er allerlei onderdelen op zitten die je niet zou verwachten: geen idee. Dat zou de dealer je moeten kunnen vertellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik ga het wel eens vragen als ik er langs ga voor mijn eerste onderhoud, nu na 350km wel nog geen enkel probleem mee gehad dus dat is wel :bf:

Ook het enkel tandwiel bevalt me gelukkig heel goed en het is ook professioneel uitgevoerd dus ik ben wel eens benieuwd.
Plaats reactie