extra batterij meenemen

Lenny V
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2017, 01:00

Beste Stromerfans,

Ik ga me binne enkele dagen een stromer st 2 aanschaffen voor het woon werkverkeer.. de afstand enkel is 79km ... ik ben nog steeds sneller met de stromer dan met het openbaar vervoer. lees ook (+-600 euro in maand fietsvergoeding)

Ik heb dit dus al een keertje getest met een huurfiets en in het heenrijden ben ik er niet geraakt... dit was me toch wel zwaar fietsen met een lege accu. In het terugrijden heb ik het wat kalmer aan gedaan en is het me gelukt.

Nu stel ik me de vraag is het niet mogelijk om op het rekje vanachter iets te laten maken voor een extra batterij mee te nemen onderweg kom... het is mij de investering zeker en vast waard.

Laat maar horen,

Groetjes
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Lenny, da's een zeer aantrekkelijke vervoersvergoeding.

Ook ik heb altijd een 2e (blauwe) accu bij me. Haal de rit net wel/niet op een enkele lading. Maar als het straks echt frisser wordt zeker niet.
Mijn 2e accu zit in een goede tas gewoon achterop in de fietstas.
Investeer echt in een goede tas. Die accu weegt 5 kg en doet veel sippe tassen zo scheuren. Die lijkt op de hoeken toch wat scherper dan gedacht.

Stromer ze, reinout
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Reinout-St1x schreef: 21 okt 2017, 06:43 Investeer echt in een goede tas. Die accu weegt 5 kg en doet veel sippe tassen zo scheuren. Die lijkt op de hoeken toch wat scherper dan gedacht.
Dat van die hoeken, daar dacht ik direct aan. Is het geen idee om daar, desnoods aan 1 kant, iets van piepschuim rondom te maken?

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Heb het eerst opgelost met een stuk kunstof flexibel vulstuk. Later heb ik een speciale tas gekocht. Da's een zogenaamde telescooptas; staat ook in een ander topic.
Grtz reinout
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Op langere tochten gaat bij mij ook een extra batterij mee ; aanvankelijk gewikkeld in een oude flecee trui om de Ortlieg tassen niet te beschadigen en de batterij ter beschermen,

Vanaf morgen gaat de batterij in een " accutas". Niet de originele Stromer tas ( bijna of was het zelfs meer dan € 100 ), maar in een statieftas.
Bijlagen
Schermafdruk 2017-10-23 09.23.53.png
Schermafdruk 2017-10-23 09.23.53.png (51.11 KiB) 7391 keer bekeken
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Lenny V
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2017, 01:00

leuke tas voor 17 euro ! bedankt voor de tip !
guzzie
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:35
Locatie: Overpelt

Dag Stromerfans!
ik ben ook op zoek naar een fietstas of rugzak waar de Stromer batterij netjes in past. dit voor hem eruit te halen en binnen op te laden op het werk. Zo met die batterij in de hand rondlopen lijkt me riskant. Heeft er iemand enig idee hoe lang zo een batterij is? of iemand die een goede tas heeft waar hij in past? Ik moet heel wat meezeulen (goed slot, oplader, regenkleding)

Ik moet nog eventjes wachten op mijn 2018 model, maar de tas/rugzak kan ik reeds bestellen natuurlijk ;)

groetjes

Guzzie
St2 2018 - 983 wh - in bestelling
ww Overpelt-Geel 35 km enkel
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Guzzie, aangezien ik al voor mijn normale ritjes een tweede accu mee moet nemen ken ik het gevoel. Vanmiddag zal ik even de maten op het forum zetten.
In ieder geval doe ik de (tweede) accu in een tas/foedraal. Die heb je van Stromer zelf maar dat telescoopfoedraal van een berichtje hietboven werkt prima. Er zitten goede hengsels aan en is mooi voorzien van een schuimkussen om klapoen op te vangen.
Ik zou een rugzak echt afraden. De lengte van de accu zorgt gelijk voor een onmogelijk log gebeuren. de accu + foedraal past gewoon in een klassieke Ortlieb fietstas.

Zelf gebruik ik zo'nfoedraal vooral als stoot veiligheid. Als ik op werk aankom neem ik de hele fietstas mee ( zelfs 2: 1 voor de accu en 1 voor andere meuk).
En er ligt al een tweede lader op werk....

Grtz reinout
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

De originele Stromer accu tas heeft voor- en nadelen. Ik heb er eentje en ook de eerder genoemde telescoop foedralen.

Minpunten:
- prijs....aaaaarrgghh € 174.
- draaghandvat is niet logisch geplaatst.

Pluspunten:
- accu past perfect
- geen sippe chinese kwaliteit (sorry maar bij het foedraal made in China is de rits niet te best en de naden laten al los)

Mijn gebruik: op de fiets gaat de accu in het foedraal. Met de auto gaat de accu in de stromer-tas.

Excuseer het wat uitgebreide antwoord.....
Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 24 jan 2018, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
guzzie
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2018, 22:35
Locatie: Overpelt

Bedankt voor het uitgebreide antwoord Reinout! Ik heb toevallig nog 3 statieven inclusief tassen liggen dus wie weet past de batterij daar perfect in. Ga ik zeker al proberen! 174eur voor een tasje is me wat te :D
Dus ze gaan ook standaard in de ortlieb back roller tassen zonder probleem? Het is echt vooral voor het stukje van de fietsenstalling naar oplaadpunt en omkleedkamers te vervoeren.
St2 2018 - 983 wh - in bestelling
ww Overpelt-Geel 35 km enkel
Plaats reactie