Donaties

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Lomito schreef: 19 okt 2017, 08:43 Hoewel ongetwijfeld goed bedoeld ben ik het niet eens met hartje achter je naam waarmee wordt aangegeven hebt dat je geld gedoneerd hebt. Want daarmee laat je ook zien dat iemand (nog) geen donatie gedaan heeft en daarmee gaat de veronderstelde vrijwilligheid van de bijdrage verloren. :ai
Lomito,

Ik had en heb dezelfde gedachte. We kunnen niet in de portemonnaie van een ander kijken.

Mijn voorstel is doe maar niet.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Status van Lamkram en Lomito aangepast.

Als er meer mensen zijn die dit niet willen, stuur me een PB en ik pas de status weer aan naar de oorspronkelijke status.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Oké bedankt. Liever alle hartjes weg maar dit is in ieder geval een begin. Aangezien Mark en ik hier regelmatig bijdragen plaatsen en geen donatiehartje hebben wordt hopelijk de impliciete groepsdruk om te doneren enigszins weggenomen. Ik hoop dat er meer meubilair bereid is om het donatiehartje te laten verwijderen door de moderator. :bi
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Mijn mening:
Zien helpen motiveert om ook te helpen, en er worden geen bedragen genoemd.
Dus ik vind het hartje ok.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bovenstaande is ook geheel mijn insteek.
Lomito schreef: 19 okt 2017, 08:56 Ik hoop dat er meer meubilair bereid is om het donatiehartje te laten verwijderen door de moderator. :bi
Ik snap deze oproep eerlijk gezegd niet. Volgens mij luister ik altijd naar verzoeken van forumleden. Aan de overgrote meerderheid van verzoeken geef ik gehoor. Ik heb overal benadrukt dat financieel bijdragen geheel vrijwillig is. Het hartje is een bedank-hartje van mijn kant en heeft niks met groepsdruk te maken. Ik zie daarom niet in waarom ik nu zélf op deze manier onder druk gezet moet worden.

Voor wie het hartje liever niet in zijn profiel heeft: echt ook geen enkel probleem. Stuur me een PB en ik haal het zonder morren weg :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Een bedankje is leuk en wordt ook in dank afgenomen maar kan prima zonder openbare vermelding. Ik begrijp dat de moderator de hartjes graag wil handhaven als bedankje, ik zal daar niet tegenin gaan maar ik roep dus wel andere leden op via PB de moderator te verzoeken hun hartjes te verwijderen zodat mensen die liever niet willen of kunnen doneren via die hartjes niet onder druk gezet worden om alsnog te doneren. Het is niet ondenkbaar dat deze niet-donateurs zich bezwaard voelen dat zij als zodanig herkenbaar zijn en als gevolg daarvan besluiten geen inhoudelijke bijdrage meer te leveren of zelfs om dit forum de rug toe te keren.

Ik weet dat het allemaal goed bedoeld is maar waarschuw nadrukkelijk voor de mogelijke negatieve gevolgen voor dit forum.
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Lomito in deze discussie met “meubilair” bedoeld? Dat we niet in een ieders portemonnee kunnen kijken dat snap ik, maar we hebben het hier over een paar euro om de kosten te dekken, terwijl we allemaal op een fiets van duizenden euro’s rijden.
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Lomito

aaddoes schreef: 19 okt 2017, 15:01 Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Lomito in deze discussie met “meubilair” bedoeld? Dat we niet in een ieders portemonnee kunnen kijken dat snap ik, maar we hebben het hier over een paar euro om de kosten te dekken, terwijl we allemaal op een fiets van duizenden euro’s rijden.
Met meubilair bedoel ik de regelmatige gebruikers van het forum waar ik mezelf ook onder schaar. Kom je een week/maand later dan vind je ons nog steeds op het forum. Ik denk dat zo'n 30 leden aan deze beschrijving voldoen.

Wat de portemonnee betreft, dat gaat niemand wat aan. Een dure fiets kopen betekent niet dat je dus ook geld (over)hebt voor het forum en dat is ook niet aan ons om te bepalen, een vrijwillige bijdrage betekent dat je vrij bent om NIET bij te dragen zelfs als je bulkt van het geld en elke dag het forum bezoekt. Mijn punt is dat die vrijheid onder druk staat wanneer de donateurs openlijk vermeld worden waarmee impliciet de niet-donateurs ook openlijk vermeld worden. Krijg je toestanden dat de mening van een niet-donateur minder serieus genomen wordt of dergelijke... daar moeten we vér van blijven lijkt mij. Maar goed, dit is slechts mijn nederige mening.

Het staat iedereen vrij om te genieten van zijn kijk-mij-eens-deugen-hartje maar gelukkig ook om de moderator te verzoeken dat hartje weg te halen. :sling:
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Ik vond het wel leuk gevonden zo'n hartje achter je naam.
Ik was in ieder geval aangenaam verrast.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Martin

Op zich heb ik geen problemen om de donateurs op een speciale manier te bedanken. Het idee van Sylvia om een hartje toe te voegen is alleraardigst, maar persoonlijk vind ik dit te zoet voor een fietsforum. No offence Sylvia.. :)
Het mooist zou gewoon zijn dat Sylvia de donateurs in een PB hartelijk bedankt voor hun bijdrage(misschien al gedaan :ay ) en verder niks toevoegt in de avatar van de leden. Als je al iets wilt toevoegen, dan zou ik dit doen door er bijvoorbeeld 'supporter' bij te zetten o.i.d. en verder geen symbolen.
Ik heb (nog) geen bijdrage gedaan aan het forum. Dat wil niet zeggen dat ik het forum niet steun, integendeel zelfs. Maar goed, het is nooit de intentie geweest van Sylvia om een verplichte bijdrage te doen. Het is geheel vrijwillig, en dat moet ook zo blijven vind ik. Doe je een donatie, helemaal goed. Doe je het niet, ook prima lijkt mij. Ik voel mij in elk geval niet bezwaard als niet- donateur om geen reacties meer te geven op onderwerpen en voel mij ook niet minder dan leden die wel donateur zijn.
De opmerking van Chris(Lomito) dat zoiets wel degelijk kan gebeuren en ook het gevoel kan geven bij niet-donateurs kan ik wel begrijpen, maar persoonlijk vind ik van niet.
Ik ben hier wel niet dagelijks online en geef reacties, maar als ik hier ben lees ik graag mee om informatie en ideeën op te doen. Hopelijk resulteert dit volgend jaar eindelijk in de koop van een Stromer. :cool2:
Plaats reactie