Wijzigingen forumsoftware en verzoeken daartoe

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank u! Done en opgelost.
Mocht je hier toch nog problemen mee ondervinden, laat het me dan even weten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Super! We kunnen terug op alles zoeken. Best wel fijn met zoveel nuttige info in al de Posts.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Verzoek:

Dark theme? Savonds vind ik het allemaal wat te helder.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sorry, nope. Dark themes verlagen de leesbaarheid juist enorm. Mijn suggestie, die ik 's avonds altijd gebruik, zeker als ik ik moe ben en officieel naar bed moet: background verlichting van je scherm wat lager zetten ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
tterbeek
Runner-up
Runner-up
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2017, 12:00

Ik ben voor een dark theme, zeker op een amoled scherm 's nachts leest dit voor mij erg prettig. Dit komt doordat voor het maken van de zwarte achtergrond de pixels in het scherm echt uitstaan en geen licht meer uitzenden.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik kon het maar voorstellen natuurlijk, als je niets vraagt weet je niks he :mrgreen: . Ik vind het persoonlijk savonds prettiger lezen en heb al gemerkt dat als de optie er is ik het standaard aan laat.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oké. Ik beloof niks maar ik zal eens zien wat er mogelijk is. Ik heb ontdekt dat het in phpBB wel kan, dus als het niet mega-veel gedoe is, dan bouw ik het in. Ik kom erop terug.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Wat een engel dat ze het al wil bekijken :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Om dit voor elkaar te krijgen heb ik iemand nodig die goed is in het aanpassen van phpBB stijlen. De stijl die ik gebruik (Flat Style Red) bestaat helaas niet in een variant met een donkere achtergrond. Als ik een andere dark-stijl download, dan gaat de lay-out van het forum eraan, omdat de pagina-indeling van andere stijlen altijd nét even wat anders is.

Ik denk wel dat het mij zal lukken om de Flat Style Red zelf om te bouwen naar eentje met een donkere achtergrond, maar ik ben geen ervaren bouwer, dus ik doe daar met mijn vallen-en-opstaan-methodiek vele malen langer over dan iemand met een opleiding/werkervaring als website bouwer.

Hierbij dus een oproep: is er iemand die een phbBB stijl t.b.v. het Stromer Forum en in overleg met mij kan wijzigen in een thema met een donkere achtergrond? Het gaat om de prosilver style Flat Style (waarvan we nu naar de Red variant kijken).

Ik zal de oproep ook in het Deel je talent! topic plaatsen.

Als we hier niemand voor kunnen vinden, dan zal ik het wellicht zelf nog wel eens proberen, maar dan moet ik echt even goed in mijn tijd zitten en dat is momenteel helaas niet het geval.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En voor wie het zich afvroeg: de huidige look van het forum blijft daarmee gewoon bestaan en blijft de standaard. Ik voeg alleen een extra uiterlijk toe zodat geregistreerde gebruikers zelf kunnen kiezen hoe het forum eruit ziet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie