Wijzigingen forumsoftware en verzoeken daartoe

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ondanks de implementatie van een CAPTCHA en e-mail verificatie door de gebruiker piept er nog zo nu en dan nog steeds een spam-bot (of -persoon) doorheen. Om dit tegen te gaan zullen nieuwe accounts vanaf nu handmatig door de beheerder worden geactiveerd.

Dit betekent dat iemand die een account registreert op het forum zal moeten wachten totdat dit door de beheerder is geactiveerd. Het is niet de snelste en meest gebruikersvriendelijke oplossing, maar een forum geteisterd door spam is dat evenmin. Het nieuwe forumlid ontvangt automatisch een mailtje zodra het account is geactiveerd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Afgelopen weken kreeg ik bij inloggen een aantal keer de boodschap te zien dat mijn account was verbannen :aq
Virus?
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geen virus op het forum in ieder geval.

Je gebruikersnaam, e-mailadres en het IP adres dat je tijdens registratie op het forum had staan niet op de ban-lijst, zojuist gecontroleerd. Als dit nog eens gebeurt, stuur me dan s.v.p. een screendump van de melding die je krijgt en het IP adres waar vandaan je op dat moment probeert in te loggen (info at stromerforum punt nl), dan kan ik dit verder voor je onderzoeken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

OK!
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sinds vandaag lukte het niet meer om foto's te uploaden naar het forum (dank voor je melding FreddyH).

Ik heb zojuist PHP 7.1 geupgrade naar PHP 7.2 (wild guess) en zowaar: we kunnen weer foto's uploaden.

Ik heb nog niet getest of deze PHP update onverhoopt gekkigheid op het forum veroorzaakt, dus als jullie rare dingen tegen komen: laat het hier weten of stuur me een PB.

Eén dezer dagen zal ik ook de phpBB versie updaten naar de meest recente versie (oh ooooh). Hiermee zou de reeds bestaande bug die problemen geeft bij het editten of een voorbeeld bekijken van een post met meerdere foto's ook verholpen moeten zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PHP teruggezet naar 7.1. Ik kreeg zelf gisteren en vanmorgen een foutmelding toen ik een post wilde plaatsen en ontving tevens een melding hierover van Buco (waarvoor dank). Als het goed is lost dit het probleem op.

Als iemand anders nog gekkigheid tegen komt, een PB hierover is altijd welkom.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het forum is momenteel wat traag/instabiel vanwege een server storing bij de hosting provider. Er wordt aan een oplossing gewerkt!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 14 nov 2018, 11:36 Het forum is momenteel wat traag/instabiel vanwege een server storing bij de hosting provider. Er wordt aan een oplossing gewerkt!
Ah vandaar. Dacht dat het m’n WiFi was
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
buco

Lijkt gefixt bij mij.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yep, we zijn er weer. :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie