Je maakt wat mee als Stromert

Sven

Vanmorgen weer bevestiging gekregen dat het goed is jezelf als de meest kwetsbare verkeersdeelnemer te zien en zeer defensief te rijden.

Ik kachelde lekker met 42 tot 45 km/u een heuvel in het bos af, over een (brom)fietspad langs een doorgaande 60 km weg.
Elke kruising is voor mij een voorrangskruising maar ik houd toch overal snelheid in.

Bij weer een kruising houd ik in tot ongeveer 36 om vervolgens in een flits ACHTER een bus langs te rijden.
Als ik niet had ingehouden dan was het SPLAT! geweest met 42 km/u.

De buschauffeur keek niet en had ook geen snelheid ingehouden, en de bus was bij het naderen van de kruising volledig verscholen achter de bosjes.

Dat is toch een beetje onhandig gedrag voor een professional....

Nu ben ik een oh zo verstandige SP rijder die overal snelheid inhoud maar hier komen ook hordes wielrenners en verliefde pubers op brommers de heuvel af.
Die rijden daar bijna allemaal 40 tot 50.
En een bus is in zo'n geval iets lastiger te missen dan een autootje...

Ik ga dus maar door met inhouden bij elke kruising.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oi. Je zult je wel helemaal rot geschrokken zijn! Heel verstandig om overal in te houden, al helemaal als je een kruising niet kunt overzien. Gelukkig is het goed afgelopen.

Pas goed op jezelf allemaal! (Zeker met de hitte van de laatste tijd hebben veel mensen hun kop er niet echt goed bij, dus dat moeten wij dan maar wel doen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Een vergelijkbaar voorval heeft mij dus 6 weken gips gekost! Het is ook zo moeilijk om over je schouder te kijken of er nog een fietser / bromfietser / speedpedelec op het bromfietspad aan komt.... :dwarf:
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Sven

Mark78 schreef: 25 jul 2018, 11:39 Je zult je wel helemaal rot geschrokken zijn
Dat viel gelukkig erg mee, ik was vooral verbaasd en onthutst.

Ik heb het trouwens ook maar even bij de busmaatschappij gemeld.
Zal wel weinig nut hebben en het is niet om de chauffeur te kakken te zetten, iedereen maakt wel eens een fautje.
Stromer Newbee

Sven schreef: 25 jul 2018, 13:53 iedereen maakt wel eens een fautje.
Klopt :mrgreen:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromer Newbee schreef: 25 jul 2018, 14:32
Sven schreef: 25 jul 2018, 13:53 iedereen maakt wel eens een fautje.
Klopt :mrgreen:
:bj :bj :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Sven schreef: 25 jul 2018, 13:53
Mark78 schreef: 25 jul 2018, 11:39 Je zult je wel helemaal rot geschrokken zijn
Dat viel gelukkig erg mee, ik was vooral verbaasd en onthutst.

Ik heb het trouwens ook maar even bij de busmaatschappij gemeld.
Zal wel weinig nut hebben en het is niet om de chauffeur te kakken te zetten, iedereen maakt wel eens een fautje.
Oeee. Flink blijven afremmen dus!
Ik ben laast op op de Prins Hendrikkade lastig gevallen door een toeterende buschauffeur. Hij wist vast niet dat speed pedelecs daar op de rijbaan moeten. Op een gegeven moment was hij het beu en haalde me in met ongeveer 1cm afstand er tussen waardoor ik bijna ten val kwam. Heb ik ook maar een bericht naar busmaatschappij ebs gestuurd en om coulance van de chauffeurs gevraagd, uitgelegd dat het mijn keuze ook niet is. Ik kreeg wel een aardige reactie terug.
Maar ook daar is het voor mij een gedane zaak: ik ga daar de rijbaan niet meer op en zal direct via de oude waal de stad infietsen.
Behouden tochten!!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Lomito

Voor 30-40 euro heb je een actioncam op je stuur. Zo'n filmpje opsturen naar de organisatie maakt meer indruk dan het ongeloofwaardige verhaal dat je bijna doodgereden bent. Ook erg handig om achteraf kentekens te reproduceren van doorrijders.
Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

Ik werd ingehaald door een harmonica bus, die vervolgens voor mij afslaat. Flink de snelheid eruit en na de bus door.......
Had ff het aannemersbusje niet gezien die achter de bus verscholen was :shock:

Heb maar ff een handtekening op het fietspad gezet en ben met klapperende knieën en hartslag 200+ doorgefietst.
Op de terugweg ff een plaatje geschoten....... :cool2:

2C3075EE-0E5D-4D61-AFAB-4F458018DF7C.jpeg
2C3075EE-0E5D-4D61-AFAB-4F458018DF7C.jpeg (1.31 MiB) 2825 keer bekeken

Mooi streepje toch :oops:
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Witte schreef: 25 jul 2018, 20:20 Mooi streepje toch :oops:
Zooooo, dat was kantje boord dus.
Wel een mooie strakke remlijn. Chapeau! Uit nieuwsgierigheid: heb je enig idee wat je snelheid was toen je in de ankers moest?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie