Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Roos schreef: 07 mei 2018, 22:24 Mij bekruipt ook steeds de gedachte rij voorzichtig alle stromeraars en speed pedelec rijders!
Ik heb dat inderdaad nu ook nog sterker dan eerder.
Roos schreef: 07 mei 2018, 22:24 Ik rij ook wel met wat meer zekerheid op de rijbaan, maar in Amsterdam blijf ik het balanceren vinden, vandaag maar een grote cirkel over de grachten gemaakt. En de Schellingwouderbrug, die doe ik echt niet!!
Dat snap ik helemaal. Ik kom regelmatig in Amsterdam, en ik prijs mezelf steeds weer zeer gelukkig in het rustige Friesland. Grote steden zoals Amsterdam zijn niet alleen krankzinnig druk, maar het loopt en rijdt er ook tjokvol mensen die ik voor totaal idioot verslijt. Ik heb diep respect voor je dat je het aandurft in het Amsterdamse pandemonium.

Hoe maf de rest op de weg ook doet: Stromer voorzichtig iedereen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vanmorgen met een originele MB 50 bij een stoplicht weggereden. Eerste meters reed hij bij me vandaan maar na schakelen nam het snelheidsverschil af tot ik harder ging en dichterbij kwam.
Met een 1km hogere snelheid fietste ik hem voorbij en toen had ik een brommer in m'n slipstream. :D
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Heb ik meer dan 2000 km zonder lek in mijn winterbanden gereden, heb ik binnen 100 km na het wisselen op zomerbanden een lek op mijn nieuwe conti’s. Gelukkig was ik op het werk en wilde ik de lader een uur na aankomst aansluiten.
En ik prompt verrast werd door een platte achterband. Na inspectie ontdekt ik een stuk ijzerdraad in de band net naast het verdikte gedeelte van het loopvlak.
Vijf min later was de binnenbanden geplakt en de fiets weer ready to go.

dit dus
dit dus
6FCF2E5A-6BCB-47FC-A095-0AD03B6DF80E.jpeg (1.92 MiB) 2766 keer bekeken
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vanmorgen komt er een blauwe mini-auto op me af scheuren. Ik rijd dan zoals de wet me voorschrijft met 40 net links van de fietssuggestiestrook (wat een vreselijk woord. Uit het Duits vertaalt van Fahrradsuggestionsstreife?). De mini-auto kan er eigenlijk niet langs en de bestuurder gaat vol op de toeter. Ik geef kalm een armgebaar met de hand omlaag wijzend en ga rustig op de FSS rijden. In de bestuurdersruimte hoor ik een driftig geschreeuw van een man die de zelfde massa lijkt te hebben als zijn mini-auto. Bij de kruising 100 meter verderop moet hij remmen en laat ruimte zodat ik hem rechts voorbij zou kunnen gaan. Ik bedenk me kijk in de spiegels en kruis achter hem naar links terwijl op dat moment in mijn ooghoek de richtingaanwijzer voor rechtsaf gaat knipperen. Dacht ik het niet...
Bij het inhalen krijgt de bestuurder uitleg over mijn plaats op de weg als brommer en als verbale reactie komt het kleine zusje van de kastanje door het open raam naar buiten gevlogen. Heerlijk om langs een Prachtwijk te fietsen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Lomito

Stromend schreef: 18 mei 2018, 15:19 ...als verbale reactie komt het kleine zusje van de kastanje door het open raam naar buiten gevlogen...
Hihi, slim opgelost !
Ik had net een paar jongens die moeite hadden met een fiets op de provinciale weg...
.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 18 mei 2018, 15:19 Vanmorgen komt er een blauwe mini-auto op me af scheuren.
Toen ik nog in Amsterdam Noord werkte (pal naast de voormalige Shell toren) vlogen die brommobielen me om de oren bij de pontjes over het IJ. Ook hier in Friesland zie je ze best veel. Mijn mening over de kwaliteiten van de gemiddelde bestuurder van die dingen... laten we het erop houden dat ik heel, Heel blij dat het niet zo'n daverend succes is geworden. Ik blijf er vér bij uit de buurt met mijn Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Even de remmen testen...

+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sobat schreef: 20 jun 2018, 21:20 Even de remmen testen...
:ai
:aq :aq :dwarf: :bu:

Vooruitkijken is ook een kunst! Wat een knurft, die brom/snorfietser...

Zo heb ik een keer een botsing gehad met een fietser. Zelf had ik niks, hij is gevallen en had los van een blauwe elleboog en flink schrik verder ook geen schade. Wel is die groep flink geschrokken, ik hoop dat ze het geleerd hebben...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zooooooo, dat ging maar net goed zeg. Gelukkig heb je het er heelhuids vanaf gebracht. Wat een mafklapper op die brommer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Ik kom dit soort momenten dagelijks tegen. Zijn ook vaak dezelfde gastjes. Die lui hebben niet de capaciteit om er iets van te leren en al zeker niet de wil om rekening met anderen te houden.
Gastjes maken niet alleen problemen op het fietspad maar terroriseren ook de wijk.

Meestal zie ik ze wel aankomen rijden met 3 scooters naast elkaar. Vandaag zag ik deze hersenloze over het hoofd omdat hij achter een partij fietsers vandaan kwam.

Gelukkig zijn de remmen uitstekend en staat de fiets binnen 2 seconden stil... 🙏🏻
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Plaats reactie