Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

marco-hlv schreef: 21 jun 2018, 20:14 Nergens voor nodig: https://goo.gl/maps/EZy1fxnNMZq en aan de andere kant https://goo.gl/maps/m17vxMWm17U2
Maar even opletten dus kan geen kwaad. Denk dat ik morgenmiddag toch even alternatief ergens een rijweg pak. (route Kruiskamp - Liendertseweg)
Thanks :ay
Ik ga morgen deze route eens verkennen...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Zojuist door een ontzettend norse agent op de bon geslingerd. Op zich heeft deze meneer de agent volledig gelijk .... maar waarom toch. Geen fietser in de buurt en als die er wel is ga ik er langzaam langs. Bedrag: 100 Euro. Bah, bah, bah. :bn:
Boete ST1X.png
Boete ST1X.png (3.47 MiB) 2606 keer bekeken
https://www.google.nl/maps/@51.4482005, ... 312!8i6656
Lomito

Niet leuk.. maar altijd beter dan ongewenst rijden tussen auto's. Ik heb 6 boetes per jaar ingecalculeerd (1 per 2 maanden), na 14 maanden (7 boetes) staat de teller nog op nul. Betalen en doorrijden!
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Daar kan ik het helemaal mee eens zijn. Alleen hoop je op zo'n moment een meedenkende agent aan te treffen. Helaas dus.
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Heb het ook al eens elders gemeld, maar als je met je stromer over het fietspad gaat overtreed je dus de wet, wat als je vervolgens betrokken raakt bij een ongeval? Als er letsel is dan komt de politie en mag je, als het jouw schuld was, voorkomen en een flinke boete gaan betalen. Deze zijn meestal een veelvoud van 100 euro en de verzekeraar zegt dan ook bekijk t maar met je eigen schade. Neem je dit dan ook voor lief? Of nog erger, je veroorzaakt een ongeval en de andere partij raakt voor het leven gehandicapt en je verzekeraar gaat de schade op jou verhalen?

Misschien schop ik nu veel mensen tegen het been, maar je weet waar je aan begint als je op een speedpedelec stapt, als je het niet aandurft om dan in voorkomende gevallen tussen de auto's te gaan rijden, kies dan een alternatieve route of ga met een gewone fiets.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bah. Als ze nou ook eens zouden controleren op opgevoerde snorfietsen en bromfietsen op het fietspad, dan zou je het nog kunnen begrijpen. Dit is gewoon irritant. Zwaar irritant!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Inmiddels durf ik het wel aan en waar de situatie het toelaat rij ik ook over de rijbaan maar hier gaat het over fietspaden (niet toegankelijk voor speed pedelecs) die niet langs doorgaande wegen liggen. Zeg maar al die prachtige fietspaden door de natuur die het fietsen zo interessant maken, zoals bijvoorbeeld over de Veluwe en Veluwezoom (Posbank)...

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of een ritje over die verboden fietspaden de kans op een onverzekerde aansprakelijkheid waard is. Voor mij komt die vraag ongeveer overeen met: zal ik het wagen om 160 op de snelweg te rijden... :d3: :d3:
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Hey Lomito,

Uiteraard niet iedereen dat volkomen zelf weten. Ik vind alleen het verschil tussen een boete en aansprakelijkheid zonder verzekering wel erg groot.

Ik begrijp ook dat je graag die prachtige fietspaden wilt nemen. Er is echter een reden dat bromfietsers en dus wij er niet op mogen. Iets met snelheidsverschil...
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Uiteindelijk gaat het er om dat je aangepast blijft rijden. Uiteraard ziet zo'n agent dat niet op zo'n moment. En dus heeft hij het recht (en de plicht) om een boete uit te schrijven.

Als je echter probeert in contact te komen met de persoon en kijkt hoe de persoon er over denkt, kun je als ambtsdrager wel degelijk een eigen afweging maken. Maar dat mag je natuurlijk niet automatisch verwachten. Dat is het verschil tussen een uitstekende agent en een agent die gewoon zijn werk doet.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Stuk chagrijn die agent; jammer en makkelijk voor z'n bonnenquota; simpel gedrag zonder nadenken.
Ze zouden een max. van 30Km/u moeten toelaten op het fietspad; dat lost alles op. Indien >30 dan evt. bekeuren/waarschuwen afhankelijk van de situatie (in de geest van de wet en niet de letter van de wet).
Ik fiets lang niet altijd voluit en regelmatig zelfs bewust rond de 30 km/u, ivm de actieradius en ook de drukte van het verkeer op de wegen in Amsterdam/Diemen. Misschien zo nu en dan eens met 20/30 km voor politie blijven rijden; eens kijken of dat dan de wens/de letter van de wet is.
Op een fietspad is max. 30km/u verantwoord; op een autoweg is dat hier in de drukte wachten op een ongeval!
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie