Wensenlijstje voor Stromer ST3

Lomito

Enkele opvallende kenmerken:
- enkele framebuis met afgeronde hoeken (koolstofvezel?)
- display op stuur
- volledig geïntegreerd voor- en achterlicht
- alleen remkabels gedeeltelijk zichtbaar
- verlenging van het frame tot aan achterlicht
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Mijn volgende Stromer....

Kan je overal snel opladen.
Rijdt een hele dag op één lading.
Kent mijn fysieke conditie en past zich daaraan aan.
Hij helpt me om stapsgewijze mijn conditie te verbeteren.
Is 100% betrouwbaar.
Is zich bewust van de omgeving en zorgt dat ik veilig aankom.
Leidt me naar mijn bestemming.
Is zacht voor mijn billen.
Is supermooi.
Heeft een ingebouwde ketting om hem veilig ergens aan vast te maken.
Verwittigt me als iemand hem wil pikken.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Lomito

Dé volgende Stromer is waarschijnlijk alleen supermooi... helaas. :girl:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

We zetten 'm erbij, want nu is iedereen er zelf eentje aan het fabrieken en zo moeilijk kan het niet zijn, beste mensen van Stromer:

- Spatlap

(Want wij willen die modderbende niet onderaan onze fietsen, en we houden onze controllers ook graag heel :am )
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Om het wensenlijstje voor de ST3 en misschien de ST4 (omdat gezien het tijdstip de bijdrage aan de ST3 minimaal zal zijn) hier maar ook even aan te vullen met mijn ideëen. Wie weet helpt het en lezen ze mee. :D

Algemene verbeteringen
Hogere kwaliteit, onderhoudsarmer en goedkoper.

Verbeteringen aan de veiligeid
- Goede banden, bijvoorbeeld de Continental banden in plaats van de Schwalbes, zeker voor de nattere landen als Nederland. Daarbij komt ook nog eens dat de Continental wel zijreflectie hebben en de Schwalbes niet. Kan ook een keuze-opie zijn (zie later).
- Uistekende remmen. Alleen op de ST2s hebben ze de Magura MT5 New E gemonteerd, maar ik vind dat die Magura MT5 New E op alle 45 km/uur Stromer-fietsen moeten zitten. De MT4 New E is goed en zou uitstekend dienst kunnen doen op de 25 km/uur Stromer-modellen.
- De Spurcycle fietsbel zou er standaard op moeten zitten. Als je met deze snelheden op het fietspad fietst, moet je gewoon een goed waarschuwingssignaal kunnen versturen.
- Een goede koplamp. Als je in het donker fietst met snelheden van 25+ km/uur moet je gewoon een uitstekende koplamp op je fiets hebben.

Overige techniek
- Goed werkend product bij aflevering!! Wat ik lees is dat de dealers de problemen snel oplossen, maar dit zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Het product moet bij aflevering gewoon al aan een hoge kwaliteitsstandaard moeten voldoen.
- Topkwaliteit. Bij een kwalititsproduct (met prijzen tot €10.000 voor de ST2s) mag je kwaliteitsonderdelen verwachten. Die kwaliteitsproducten zitten er niet altijd op.
- Een langer voorspatbord. Het huidige voorspatbord is te kort waardoor een rubber spatlab een functioneel noodzakelijke aanschaf is geworden, tenminste... als je niet ondergespetterd wilt worden door je eigen voorwiel.

Fiets op maat
Keuze uit verschillende opties: waarbij je een "fiets op maat" zou moeten kunnen samenstellen. In de race- en MTB-wereld kan dit al jaren. Waarom in de markt van (speed) pedelecs niet? De opties waar je nu uit kan kiezen zijn te beperkt. Ik vind eigenlijk dat je bijvoorbeeld een keuze zou moeten hebben in: velgen, banden, cassettes, tandwielen, pedalen, zadels, handvatten en vering. Je zou ook de remmen, de lampen en de bel (zie eerste punt) hier nog onder kunnen laten vallen, al vind ik dit vanwege de veiligheid alleen kunnen als die veiligheid er niet onder lijdt. De kleur is een keuze die bij de fabrikant ligt. Laat de dealer (de leverancier) de afmontage doen en zorg zelf voor een goede basis (frame + electrisch deel van de fiets). Het kost wellicht wat meer, maar ik weet zeker dat mensen bereid zijn om dat te betalen.
Witte ST3 van maart 2019
Lomito

Een optielijst met eventuele meerprijzen zou inderdaad een hele stap vooruit zijn, nu zit je met een stapel onderdelen die je niet meer gaat gebruiken en moet je de volle mep betalen voor elke aanpassing aan de fiets. Of de optie om een "kale" fiets te kopen en dan zelf/dealer die persoonlijke wensen aanbrengen.

Van de ST2s vind ik vooral de bel een aanfluiting, hoe durven ze zoiets op hun topmodel te monteren... :aq
Erwin
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jan 2018, 11:09

vincentbosse schreef: 30 mei 2017, 11:09
Electron schreef: 27 mei 2017, 22:43Pinion en riem
Riem? Dan moet je toch echt een Riese Muller gaan rijden.... Stromer kies je niet voor het onderhoudsvrije maar voor het design en de high speed...
Vorig jaar heb ik kort met een Santos ebike met Pinion en Gates riem gereden. Subliem!! Waarom zou een Stromer niet onderhoudsvrij mogen zijn. De Pinion versnelling heeft enkel een olieverversing nodig en de Gates riem wordt af en toe vervangen. Er bestaan verschillende fietsmerken die een Pinion versnelling, Gates riem en Go Swiss Drive combineren. vb Santos, Mi-Tech en nog meer te vinden met Google.

Kijk maar naar de Grace Urbanic. Een perfect voorbeeld van een snelle onderhoudsvrije speed pedelec. Enkel de batterij is wat aan de lichte kant.
Bijlagen
stacks-image-22be7ac.jpg
stacks-image-22be7ac.jpg (97.33 KiB) 3639 keer bekeken
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Mooie reflectie aan de zijkant die het design ondersteunt.
Winterjas voor de accu
Iets minder piepende remmen
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Absoluut haalbare dingen die niet veel moeite kosten:
1. Een speciale rijmodus waarin je de afstand die je moet afleggen ingeeft. De ondersteuning past zich automatisch aan zodat je met optimaal gebruik van je batterij aankomt met 10% overblijvende batterijcapaciteit
2. Een betere spatlap
3. Een fiets met een iets aerodynamischere houding
4. Richtingsaanwijzers
5. Nog een beetje extra batterijcapaciteit
6. Meer kleur

Wat moeilijker
Een phaser waarmee je wagensdie op 't fietspad geparkeerd staanof stilstaan kan dematerialiseren

Minder onderhoud dankzij een cardanas (die je nu ook kan combineren met versnellingen

Meer vermogen hoeft niet voor mi
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Lomito schreef: 15 jun 2017, 22:18 En de eerste foto's van de Stromer ST3 zijn binnen, het gaat om een afstudeerproject (zie: http://www.master-design-luzern.ch/en/p ... omer-2017/ ) en wat het echt gaat worden moeten we nog afwachten maar het ontwerp is wel des Stromers:
Een mooi ontwerp, alleen dat witte beugeltje aan de achterkant, dat snap ik niet. Er zit in een CAD programma toch ook een gummetje, of heb ik het mis.

Als ik het commentaar hierboven lees, dan zijn veel wensen gericht op functionaliteit en veiligheid. Stromer lijkt zich meer te richten op design. Ik ben dan ook net als jullie benieuwd welke elementen er uit het concept overblijven en terug te herkennen zullen zijn in de ST3.
Plaats reactie