Met de nieuwe OMNI heeft Stromer in ieder geval digitale ruimte gemaakt voor allerlei extra functies die achteraf toegevoegd kunnen worden via updates of, verdienmodelletje, extra functies bij te kopen.
De grotere aandacht voor design is vrij eenvoudig te verklaren, de verschijningsvorm van de fiets is het eerste dat je ervaart en als je daarmee geen aandacht trekt heb je de belangrijkste kans op succes al laten lopen. En dat is zelfs ongeacht of men het ontwerp mooi of lelijk vindt.
Wensenlijstje voor Stromer ST3
....wel erg jammer dat ze -bij dit voor het overige zeer fraai ogend design- het ontwerp van de verlichting aan de stagiaire overlietenErwin schreef: ↑09 feb 2018, 15:19 Vorig jaar heb ik kort met een Santos ebike met Pinion en Gates riem gereden. Subliem!! Waarom zou een Stromer niet onderhoudsvrij mogen zijn. De Pinion versnelling heeft enkel een olieverversing nodig en de Gates riem wordt af en toe vervangen. Er bestaan verschillende fietsmerken die een Pinion versnelling, Gates riem en Go Swiss Drive combineren. vb Santos, Mi-Tech en nog meer te vinden met Google.
Kijk maar naar de Grace Urbanic. Een perfect voorbeeld van een snelle onderhoudsvrije speed pedelec. Enkel de batterij is wat aan de lichte kant.
Hier past de term "bouwlamp" beter dan voor onze St2(s) unit
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2018-02-12 om 10.13.21.png (71.06 KiB) 3255 keer bekeken
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Haha, ik vind de lamp er retro en tevens innovatief uitzien. Het ontwerp lijkt namelijk op een koplamp met ingebouwde camera. Jazeker, een camera, want het ontwerp doet me denken aan dat van de gedateerde Agfa.
Een e-bike kan ook mooi zijn, en véél mooier dan een Stromer is absoluut ook mogelijk
Kijk maar eens naar deze e-voluzione van pininfarina: https://www.pininfarina-evoluzione.com/
Daar moet om praktisch te zijn wel nog een grote spatlap op gezet worden
Kijk maar eens naar deze e-voluzione van pininfarina: https://www.pininfarina-evoluzione.com/
Daar moet om praktisch te zijn wel nog een grote spatlap op gezet worden
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Dergelijke fietsen zijn te mooi om mee in de regen te gaan rijden... meer iets om je mee voort te bewegen op een zondagmiddag in Milaan. Snelheid is niet geboden, sterker het moet zo langzaam mogelijk zodat je goed gezien kunt worden.
De ST5 haalt het qua raffinement niet bij die prachtige Evoluzione die veel sierlijker en cleaner is. Maar ook ook minder praktisch en het blijft een spijt-pedelec met een te beperkt motorvermogen en hoge slijtage van de aandrijflijn.
En zo kom ik nog op een puntje voor de wensenlijst: aandrijflijn met Pinion, cardanas en achterwielmotor...
-
- Pro
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25
Zwaardere batterij die ook in de ST2S past