Gestolen ST2s op Marktplaats

Plaats reactie
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Via de Facebook groep (Stromer NL discussiegroep) werd een link naar een Marktplaats advertentie gezet die opviel: een Stromer ST2s. Minder dan 180 km. Bodyfloat, dure tassen, enz. Prijs: € 2000,00. Deze is vast gestolen.

Ik heb contact gezocht met de adverteerder. De advertentie is inmiddels verwijderd door Marktplaats maar vanaf het begin wilde de verkoper contact via e-mail. Hij wilde de fiets opsturen. Ik weet hoe dat gaat: op een gegeven moment staat de 'vervoerder' aan de Nederlandse grens en heeft een geldsom nodig om door te kunnen rijden. Na betaling hiervan hoor je nooit iets meer. Daarom heb ik gedaan alsof ik binnenkort voor zaken naar Zweden moet en dan tegelijkertijd de fiets wel kan ophalen. Ik heb o.a. hierdoor veel gegevens kunnen achterhalen:

- Adres van de verkoper (Zweden, op een camping)
- Naam
- Email adres
- Telefoonnummer (het is inderdaad een Zweeds nummer)
- Veel detailfoto's van de fiets

Foto's van de OMNI en het serienummer krijg ik niet (natuurlijk). Dit is de link naar het draadje op Facebook: https://bit.ly/2RHssKK

Wat zouden we hiermee kunnen? Ik denk helemaal niets, maar het zou toch fantastisch zijn als de rechtmatige eigenaar zijn of haar ST2s terug krijgt...

Stromerlijke groet,
Mathijs Huibers
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Ik denk dat het dan over dezelfde gaat die hier ook al besproken werd.
Een aantal leden van het forum hebben dit bij marktplaats gemeld waardoor de advertentie offline is gehaald.

Of deze effectief gestolen is weet ik niet, maar het lijkt er eerder op dat de oplichter een eBay advertentie (link in bovengenoemd topic) van enige tijd terug gebruikt heeft als bron voor de foto's en beschrijving.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Klopt, had ik niet gezien. Wat mij betreft mag dit draadje worden verwijderd.
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Waarom neem je niet even contact met de Zweedse politie.

https://polisen.se/en/victims-of-crime/making-a-report/
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Plaats reactie