afschrijving bij veel kilometers

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@Tomasj: ik heb geen idee hoe lang een motor mee gaat. Ik heb daar nog geen cijfers van voorbij zien komen. Ik heb dus eerlijk gezegd geen idee of een achterwiel eemvoudig 75.000 km moet kunnen wegdraaien.
Als je na verloop van een aantal jaren een wiel met nieuwe motor moet aanschaffen, dan weet ik 1 ding zeker: dat is geen goedkope reparatie. In combinatie met een nieuwe 1 kWh accu komt dat heel dichtbij nieuwe Stromer (uiteraard niet het topmodel) waar je weer twee jaar garantie op hebt.

Trouwens... waarom zou je wel bij een ST1(X) of ST2(s) het draaimoment wel zelf juist kunnen instellen en bij een ST3 of St5 niet? Welke eigenschappen (of zijn het gereedschappen?) hebben de fietsenmakers waar wij niet over beschikken?
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor wat betreft het achterwiel/aandraaimoment:

1. Stromer heeft geen instructies in de ST3/ST5 handleiding vermeld over hoe het achterwiel uit te nemen of terug te plaatsen is. Dat had Stromer ook niet in de ST1 handleiding, maar dit staat wel duidelijk incl. afbeeldingen vermeld in de ST1 X / ST2 / ST2 S handleiding. Hieruit hebben wij geconcludeerd dat Stromer liever niet wil dat eindgebruikers het achterwiel van de ST3/ST5 demonteren. (Iets wat ik als eindgebruiker trouwens rustig zou negeren; ik wil onderweg gewoon mijn band kunnen plakken, ook als het wiel eruit moet, en eenvoudig onderhoud/bandenwissel zelf uitvoeren.)

2. Er is iets anders aan de trapsensor van de ST3/ST5 t.o.v. eerdere edities. Bij de eerste leveringen van de ST5 kwamen al vrij snel klachten over de ondersteuning. Dit kan kennelijk door de FM worden opgelost door het achterwiel met een zeer specifiek moment aan te draaien (plus nog een aanpassing). Deze klachten waren er niet bij de ST1 X/ST2/ST2 S, dus er is iets gewijzigd waardoor dit nu veel nauwkeuriger moet. (Maar het mijne weet ik er verder helaas ook niet van. Ik begrijp ook niet waarom iemand met een momentsleutel en het juiste bitje dit zelf niet zou kunnen. Zal het eens navragen als ik een dealer spreek.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Hartelijk dank voor de uitgebreide informatie die hier voorbij komt! Dat geeft me mooi inzicht in waar ik rekening mee moet houden. Gelukkig ziet het financiele plaatje er goed uit. Vooral als we vervolgens overgaan op benzine.

Ik ontvang nu inderdaad 0.19 cent per kilometer, maar heb de werkgever ook gevraagd naar andere (lease?) mogelijkheden. Dan zou misschien ook geprofiteerd kunnen worden van MIA / VAMIL regelingen.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@napauleon: Graag gedaan.

@Stromeur: Ik ben benieuwd wat "het geheim" nu eigenlijk precies is.
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat Stromer dit binnenskamers kan houden. Er zijn vele dealers en vele Stromeraars hebben een goede relatie met een dealer opgebouwd. Ik kan me niet voorstellen dat dit geheim lang een geheim zal blijven. De wereld is groot, maar het internet maakt de wereld weer erg klein...
Witte ST3 van maart 2019
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

NikolaasArts schreef: 22 jan 2019, 18:16 Waar kan je dat zien, die restcapaciteit?
Dat kan de dealer zien. De app geeft ook een toestand van de accu aan maar je kan wel zeggen dat het een positief ingestelde app is....
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Lomito

Elsje schreef: 23 jan 2019, 17:47 De app geeft ook een toestand van de accu aan maar je kan wel zeggen dat het een positief ingestelde app is....
Geregistreerde status van een zojuist afgefikte accu: Zeer goed.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Die van mij staat op "goed".....
Binnenkort dealer maar een contacten
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Henry schreef: 23 jan 2019, 15:36 @napauleon: Graag gedaan.

@Stromeur: Ik ben benieuwd wat "het geheim" nu eigenlijk precies is.
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat Stromer dit binnenskamers kan houden. Er zijn vele dealers en vele Stromeraars hebben een goede relatie met een dealer opgebouwd. Ik kan me niet voorstellen dat dit geheim lang een geheim zal blijven. De wereld is groot, maar het internet maakt de wereld weer erg klein...
25nm schijnt het juiste aanhaal moment te zijn. Heel veel spannender dan dat kan het denk ik niet worden.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Henry schreef: 23 jan 2019, 15:36
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat Stromer dit binnenskamers kan houden. Er zijn vele dealers en vele Stromeraars hebben een goede relatie met een dealer opgebouwd. Ik kan me niet voorstellen dat dit geheim lang een geheim zal blijven. De wereld is groot, maar het internet maakt de wereld weer erg klein...
Het staat niet beschreven in de gebruikershandleiding. Dat zou in geval van problemen daarna kunnen leiden tot garantiediscussies
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Wil hier nog eens even aanpikken.
Je kan de accu ook laten reviseren, zal de kost beduidend minder zijn. (wel een goede partij hiervoor kiezen, maar die gaan vanzelf wel aan de oppervlakte komen)
En die lagers in dat achterwiel, lijkt me héél sterk dat je daar geen nieuwe in zou kunnen plaatsen. Zelfs al zijn het exoten. Soms gaat het wat moeilijker, en moet er misschien een werkplaats aan te pas komen, maar als een wiel meer dan 1000€ kost heb je toch echt wel marge om hier iets aan te (laten) doen.
Plaats reactie