Ook bij schijfremmen lopen de schijven vrij van de remblokken ... remmen die aanlopen zijn niet in orde, er is immers een minieme speling tussen de remschijf en de remblokjes wanneer er niet geremd wordt.
Pekel en nachtvorst
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Het loopt idd met een minimale marge vrij van elkaar. In praktijk heb je vrijwel altijd een klein tingeltje/piepjes/schuurgeluidje. Zeker bij nat en vies weer.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Same. Tijdens mooie, droge zomerperiodes zonder blerf op de weg kan ik mijn remschijven vrij van bijgeluiden houden, maar onder alle andere omstandigheden lang niet altijd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sorry dan, er is verschil tussen slepen en aanliggen. Blokken liggen altijd aan anders zou er teveel slack zijn en dit komt de aanspreektijd niet ten goede. Blokken "liggen aan" uiteraard zonder dat er voelbare weerstand aan het wiel is de spreiderveertjes moeten net los liggen zeg maar tussen hangen en wurgen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Heb geen foto meer gemaakt van mijn fiets, maar ook die zag wat witter dan normaal. Maar het ging prima, zeker op fietspaden. Op wegen waar ook auto's gereden hadden waren rond 17:30u al wat aangevroren sporen onder de sneeuw, dat was niet zo fijn (understatement).
Op de fietspaden heb ik op sommige stukken gewoon 33-34 km/h kunnen rijden. Alleen voor bochten natuurlijk flink afremmen.
Toen ik de file info zag was het wel duidelijk dat ik met de auto véél langzamer geweest was!
@Golvas: jep, die Schwalbe 356GT banden hebben een meer dan prima profiel met dit weer. Ik heb meerdere keren even geremd om te kijken hoeveel grip ik had: ik moest behoorlijk doorknijpen om mijn wiel te laten blokkeren.
Op de fietspaden heb ik op sommige stukken gewoon 33-34 km/h kunnen rijden. Alleen voor bochten natuurlijk flink afremmen.
Toen ik de file info zag was het wel duidelijk dat ik met de auto véél langzamer geweest was!
@Golvas: jep, die Schwalbe 356GT banden hebben een meer dan prima profiel met dit weer. Ik heb meerdere keren even geremd om te kijken hoeveel grip ik had: ik moest behoorlijk doorknijpen om mijn wiel te laten blokkeren.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Toch minder aangename ervaring gisterenavond door de sneeuw, ondersteuning viel constant weg met aanduiding systeem fout. Vermoed dat dit te maken heeft met sensoren die die volledig onder smeurie zaten.
Da was dus behoorlijk stoempen zo zonder extra en door sneeuw....
Vandaag dus maar den Otto gepakt.
Iemand met gelijkaardige ervaring?
Ciao,
Rudi
Da was dus behoorlijk stoempen zo zonder extra en door sneeuw....
Vandaag dus maar den Otto gepakt.
Iemand met gelijkaardige ervaring?
Ciao,
Rudi
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Er zit maar één sensor aan de buitenkant van je Stromer: de trapsensor. Maar die is wel behoorlijk gevoelig.
Ik zou je dealer vragen om de foumeldingen in het servicemenu uit te lezen om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Ik zou je dealer vragen om de foumeldingen in het servicemenu uit te lezen om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023