Pekel en nachtvorst

mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Ik heb gistermorgen gefietst, dat ging prima. Bij een vaste route weet je meestal al wel waar de gladde plekken zitten. Mijn vrouw werkt in hetzelfde ziekenhuis als ik. Zij had een dagdienst. Voor de zekerheid had ik m'n fietsendrager 's morgens achterin de auto gelegd, dus gistermiddag met de auto naar huis ;-)

Vandaag ook met de auto omdat er nog veel aangevroren sneeuw ligt. Morgen maar eens kijken of ik weer ga fietsen.
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
elvis de mier
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2018, 18:52

Ja hoor. en Ik was er al bang voor na 15 km kon ik lopen/fietsen
Errormelding 210207
En de melding blijft...
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

elvis de mier schreef: 23 jan 2019, 10:14 Ja hoor. en Ik was er al bang voor na 15 km kon ik lopen/fietsen
Errormelding 210207
En de melding blijft...
Welke type van Stromer heb je ?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

mhuibers schreef: 23 jan 2019, 10:11 Ik heb gistermorgen gefietst, dat ging prima. Bij een vaste route weet je meestal al wel waar de gladde plekken zitten. Mijn vrouw werkt in hetzelfde ziekenhuis als ik. Zij had een dagdienst. Voor de zekerheid had ik m'n fietsendrager 's morgens achterin de auto gelegd, dus gistermiddag met de auto naar huis ;-)

Vandaag ook met de auto omdat er nog veel aangevroren sneeuw ligt. Morgen maar eens kijken of ik weer ga fietsen.
Mathijs,

Zelf ben ik gisterenmorgen rond 05:30 uur ook naar het werk gestromerd. Dat ging prima. Terug maar met de trein zonder Stromer, tijdens het lopen gleed ik uit. Vandaag met auto en fietsendrager naar het werk. Mijn vrouw werkt niet waar ik werk ;-).

Ik hoop dat de sneeuw snel weg is, die trein is zo leuk nog niet.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

elvis de mier schreef: 23 jan 2019, 10:14 Ja hoor. en Ik was er al bang voor na 15 km kon ik lopen/fietsen
Errormelding 210207
En de melding blijft...
viewtopic.php?f=15&t=2233
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Lamkram schreef: 23 jan 2019, 10:49
Ik hoop dat de sneeuw snel weg is, die trein is zo leuk nog niet.

Groet Mark
Dat hoop ik ook! Ik ben bang dat de aangevroren sneeuw door het aanhoudende vriesweer lang blijft liggen...
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Latje!
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 sep 2020, 10:46
Locatie: Reusel

Nu het de tijd van het jaar is dat er gestrooid wordt vroeg ik me af wat jullie doen met de SP als jullie op het werk aankomen. Thuis kan ik de fiets schoonmaken zodat de pekel weg is, maar zodra ik op het werk ben kan ik niet meer doen dan de fiets met een doek afdrogen en de ketting opnieuw smeren.
Stromer ST3- black L sport- 983wh- Kinekt seatpost
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Latje! schreef: 11 jan 2021, 08:57 Nu het de tijd van het jaar is dat er gestrooid wordt vroeg ik me af wat jullie doen met de SP als jullie op het werk aankomen. Thuis kan ik de fiets schoonmaken zodat de pekel weg is, maar zodra ik op het werk ben kan ik niet meer doen dan de fiets met een doek afdrogen en de ketting opnieuw smeren.
Het is ook een gebruiksvoorwerp hé. Dat moet daar tegen kunnen. Zeker als je nog eens met een doek afwrijft op je werk, dat doe ik zelfs niet. Je moet die fiets niet weken aan een stuk ongepoetst door de pekel laten rijden, maar op je werk laten staan en elke avond afspoelen lijkt me al onder de noemer maniakaal onderhoud te vallen, dus ik zou me geen zorgen maken.
In principe moet de stromer ook waterdicht zijn en mag de pekel enkel de lak en ketting en tandwielen aanwreten en die kan je allemaal vrij goedkoop vervangen. Er zou niets mogen komen aan interne zaken zoals motor, batterij, kabels,...

Ik zou veel meer opletten voor vorst, want dat kan je fiets in minder dan 1 seconde total loss helpen. Dus investeer zeker in winterbanden als je hier door rijdt.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Eens met Bram. Ik spoel mijn fiets wekelijks af en maak dan gelijk de ketting wat schoon. Meer moet dat niet worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pekel probeer ik er altijd zo snel mogelijk af te halen, dat vreet alles aan. Ik nam een vodje mee in de tas wat ik op mijn werk nat maakte om de ergste meuk eraf te halen. Na thuiskomt: direct goed schoonmaken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie