Beetje teleurgesteld?

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

geelfietsje schreef: 06 jan 2019, 18:40 # Stromeur.
Omdat het een geweldige gave fiets is en ik dat heel leuk vind.
Omdat ik soms ook moe of lui ben. Bovendien is harde wind of zelfs storm tegen voor mij ook gewoon beulen en ik ben volledig afhankelijk van de fiets.

PS Voor de duidelijkheid voor wat betreft die "prestaties": Ik fiets 15000 km per jaar, weeg 95 kg. 2,5 watt per kg is absoluut niet bijzonder, maar wel anders dan de doorsnee gebruiker die ik hier tegenkom. Vandaar mijn interesse in ervaringen als bv van Daniel1975.
Geelfietsje. Ik denk dat ik je kan gerust stellen.
Ik ben ongeveer even zwaar als jij, mijn max vermogen bedraagt 315 Watt. Mijn vetgrens bedraagt 230 W, dat wil zeggen dat ik in theorie uren aan een stuk dat vermogen kan wegtrappen (best vergelijkbaar met jouw cijfers).

Ik heb mijn Stromer zo gedowntuned en aangepast qua ondersteuning dat het trappen natuurlijk voor mij aanvoelt en ik met een hartslag van 135 bpm 45 km/h rijd. Ik rijd meestal met een gemiddelde hartslag van 125-130 naar mijn werk (en terug), 12 uur per week. Ik hou met deze ondersteuning meer dan voldoende batterijcapaciteit over om me geen zorgen te hoeven maken. In vgl met de racefiets rijd ik 7 km/h sneller en train ik beter (en meer).

Dus gewoon kopen dat ding (en ik raad je een ST2 aan, die rijdt erg fijn en vinnig).

PS : er is hier een forumlid die tot voor enkele jaren triatlon beoefende op 't allerhoogste niveau (meerder Iron man meegedaan, ik dacht één keer twaalfde geëindigd). Die rijdt ook met een Stromer...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
geelfietsje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:41

Top! Dank jullie wel.

Ik ben helemaal gerustgesteld.
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww :cool2:
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo,
Ik fiets eigenlijk sinds ik fietsen kan, begonnen op een doortrapper getuige mijn litekens! Cyclosportieven, ja ook la Marmotte en naar het werk fietsen!

Vandaag beslist: ik koop de “test” St2.

Ik heb 10 jaar van Alleweder tot Milan GT gefietst, eh ja die Milan kostte 9100€! Leuke herinnering vorige zomer, ik haalde met 55 km/ uur een Stromer in, ja de spiegel daar zag ie me natuurlijk en begon de 45km/ begrenzing uit te dagen uiteindelijk gezwicht! Wederzijdse bewondering voor elkaars snelheid! Enfin fiets verkocht(7000€) ja dat is nog eens een verkoop 33.000 km in 2 jaar.
Nu is in 5 jaar tijd mijn roeien ontzettend naar de voorgrond gekomen en zie daar de komst vd Speedpedelec nu met mij R&M 300 km per week, en ik kan ook roeien na het fietsen! Ik roei nu ook wedstrijden, en na zo een wedstrijd fiets ik de volgende dag op de turbo vd R&M de beenspieren losjes en soepel, of fris en fruitig!
Met die Stromer komt het wielrenengeltje weer voorbij vliegen! Geweldige uitvinding! Gegroet Wim
( Milan is een.velomobiel, Duits aerodynamisch paradepaardje)
St7
geelfietsje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:41

Hoi Wim,

Ik heet niet voor niets geelfietsje. Velomobiel Mango (geel)........
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww :cool2:
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Ha leuk! Ik heb (en fiets er ook mee)nog een rode Quest!
St7
Plaats reactie