Ervaring in de regen

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik sprak over droog/nat, niet koud/warm. Je geeft zelf aan dat de band onvoldoende grip geeft bij nat weer. Dan is het voor mij geen geweldige band.
Maar bandkeuze is iets persoonlijks, op de racefiets heb ik ook lang moeten zoeken om iets te vinden dat mij echt ligt. Een jaar later stopte de productie van die band :bu:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik beschouw de BB echt als een typische zomerband. Onder ideale (droge/warme) omstandigheden doet-ie keurig wat hij moet doen. Wordt het natter of zelfs glad, dan zul je je rijgedrag met BB's drastisch moeten aanpassen. Persoonlijk vind ik dat geen probleem, ik heb dat ook gedaan, maar de keus voor een bandenwissel tijdens de winter is dan wel veiliger.

Als ik mijn ST1 X met BB's nog zou hebben gehad, dan had ik ze in 1x zomer, 1x winter en 1x zomer opgereden (bij sneeuw en ijzel stap ik toch niet op de Stromer en ik vind de banden oprecht te goed om gloednieuw de kliko in te donderen) en was ik daarna voor een andere band gegaan die me meer veiligheid biedt op nat wegdek. Ik denk de Continental Contact Plus City of de Continental CONTACT Plus eventueel i.c.m. wissel naar de Continental Top CONTACT Winter II Premium winterbanden, of de Schwalbe Marathon GT 365 voor het hele jaar door.

Voor wie meer wil weten over deze banden, zo komen allemaal in onderstaand topic voorbij:

viewtopic.php?f=8&t=92
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bas van Dijk schreef: 14 nov 2018, 09:35 Lees dit met verbazing..
De vraag van de OP is volstrekt logisch, aangezien er zoals gezegd in 2017 problemen waren met Stromers en vocht. Het betrof met name de ST1 X, het gebeurde zeker niet bij alle Stromers, en regelmatig was er domweg sprake van een gebruikersfout (hoge drukspuit), maar het gebeurde nog altijd té vaak in de regen en iedereen is het erover eens dat dat niet mag gebeuren. Als iemand zich nu aan het inlezen is op een eventuele aankoop van een Stromer, dan gaat hij/zij 100% zeker zulke verhalen tegen komen en dan is het juist alleen maar goed om te vragen hoe e.e.a. er nu voor staat.

Welnu: Stromer heeft het probleem erkend en heeft maatregelen genomen om dit probleem de wereld uit te helpen: 2 mods aan controllers van voor 2017, en een vernieuwde controller vanaf de 2018 modellen. Hoewel de regenperiode nog maar net begonnen is, lijkt het er inderdaad op dat het probleem verholpen is. En dat is heel erg goed nieuws.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bram.wilma@gmail.com
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2023, 15:47
Locatie: Julianadorp
Km-stand: 22048

Ik ben over veel punten tevreden over de ST 2. Maar ik ben ontevreden over fietsen in de regen. Meerdere keren liet de fiets me in de steek, bij rijden in de regen. Dan zit er vocht onder de accu en geeft ie geen stroom meer. Pas na een hele tijd föhnen, rijdt die weer. Een vervelend min punt. (Onder weg kun je de fiets niet droog föhnen.

Bram Milhous
Julianadorp
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Terug naar de FM
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie