Of het broertje, de Hercules Alassio E45.
Welke opvolger voor mijn Merida
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.18k
Als hij altijd en overal tegen de 45 aan wilt rijden, is de RD10 wel geen optie. De motor is daar niet krachtig genoeg voor. Voorbeeld: gisteren windkracht 4 a 5 vol op kop in open vlakte, dan moet ik harken om de 35 te halen.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Die valt dan sowieso af. In mijn dagelijkse route zit een fijn stuk snelfietspad (en die wordt binnenkort nog doorgetrokken) waar ik graag rond de 45kmh wil fietsen. Met mijn huidige fiets lukt dat met gemak, bij windkracht 4 op kop blijf ik rond de 40kmh steken. (Mijn snelheidsrecord staat op 52,7kmh op de gps maar dat is onverantwoord snel op een fiets).
Ik neig sterk naar de ST1 omdat ik dat een hele mooie fiets vind. Eerder in deze thread werd een prijs van 3500,- genoemd maar voor die prijs ben ik'm in NL nog niet tegen gekomen.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag
ST1 2020, 983Wh.
Forum waarschuwing ontvangen
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag
ST1 2020, 983Wh.
Forum waarschuwing ontvangen
- Stargeezer
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 mei 2018, 19:39
- Locatie: Rijkevorsel
Wil je graag een kruissnelheid van 45-46km kunnen aanhouden, ben je beter af met een ST2.
Met de ST1X zit je dichter bij de 41-42 en de Klever X-Speed 43-44.
Met de ST1X zit je dichter bij de 41-42 en de Klever X-Speed 43-44.
Matt zwart ST2 2018 met 983 wh batterij sinds Mei 2018.
Enkele rit 35km
Enkele rit 35km
De X-speed is volgens mij even snel dan de ST2. Indien de X-speed in het max van je prijsrange ligt, koop je dan nu ofwel een einde reeks ST2 of een X-speed, want de ST2 is einde reeks en de X-speed wordt binnenkort een stuk duurder.Stargeezer schreef: ↑04 dec 2018, 15:40 Wil je graag een kruissnelheid van 45-46km kunnen aanhouden, ben je beter af met een ST2.
Met de ST1X zit je dichter bij de 41-42 en de Klever X-Speed 43-44.
Zoniet wachten op de RD11, die krijgt een nieuwe motor met wat meer vermogen (maar stijgt ook iets in prijs)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Klever X-speed rijdt alle stromers er los uit, die rijdt meer dan 46 op GPS.Stargeezer schreef: ↑04 dec 2018, 15:40 Wil je graag een kruissnelheid van 45-46km kunnen aanhouden, ben je beter af met een ST2.
Met de ST1X zit je dichter bij de 41-42 en de Klever X-Speed 43-44.
Ik kan de Klever die mij 's ochtends passeert normaalgezien niet bijhouden met mijn ST2 en ik rij 45 op GPS
Gewoon aan de dealer vragen om die klever op max performance in te stellen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Lang niet allemaal meer helaas. De upgrade naar de 850Wh accu gaat gepaard met een firmware update waarbij de topsnelheid lager is geworden en het algehele gedrag van de ondersteuning is gewijzigd. Dit tot groot ongenoegen van de X-Speed eigenaren, waarvan een deel juist heeft gekozen voor de X-Speed vanwege de relatief hoge topsnelheid.
Klever is wel met een reactie gekomen op de klachten, maar in die reactie lees ik vooral de bekende marketing-verhalen en er staat NIET in dat ze de hogere topsnelheid zullen laten terugkeren.
Maargoed, ik heb sowieso nooit gesnapt waarom iemand de keus voor een bepaalde SP laat afhangen van die 1 of 2 kilometers per uur meer topsnelheid. Voor mij is het gedrag van de ondersteuning tussen de 40 en 45km/u essentieel. Dat moet lekker aanvoelen, en alles boven de 45km/u is wat mij betreft mooi meegenomen als extra. (Een extra die ik op mijn ST2 S trouwens wel heb, die gaat 46,6km/u op de GPS, maar daar heb ik hem niet om gekocht.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stargeezer
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 mei 2018, 19:39
- Locatie: Rijkevorsel
Dit klopt toch niet helemaal, ik heb al enkele keren naast verschillende personen met een klever gefietst en mijn snelheid lag telkens hoger dan hun. De 2de persoon wist me wel te vertellen dat de Klever op cruise of sport ingesteld kon worden door de dealer en dit daarmee te maken kon hebben.BadPritt schreef: ↑04 dec 2018, 21:18Klever X-speed rijdt alle stromers er los uit, die rijdt meer dan 46 op GPS.Stargeezer schreef: ↑04 dec 2018, 15:40 Wil je graag een kruissnelheid van 45-46km kunnen aanhouden, ben je beter af met een ST2.
Met de ST1X zit je dichter bij de 41-42 en de Klever X-Speed 43-44.
Ik kan de Klever die mij 's ochtends passeert normaalgezien niet bijhouden met mijn ST2 en ik rij 45 op GPS
Gewoon aan de dealer vragen om die klever op max performance in te stellen.
Maar soit, welke 1-2 km/h harder gaat maakt op zich geen verschil.
Ik ben zeer tevreden van mijn ST2 en hou makkelijk kruissnelheid 45-46 aan, en bij iets of wat wind mee, al direct 47-48.
Matt zwart ST2 2018 met 983 wh batterij sinds Mei 2018.
Enkele rit 35km
Enkele rit 35km
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik kwam met de 570Wh accu aan een goeie 30km. Dat was nog niet met vorst of hele harde wind tegen. Ik gok dat je worst case (-5 en windkracht 5 tegen) met de 850Wh accu zo'n 35-40km haalt.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]