Belang goede fietshelm

Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Beschouw(de) mezelf altijd als een voorzichtige en defensieve fietser. Echter zaterdag 13 October even afgeleid door een groep paarden en met ruim 30 km boven op een paaltje geklapt. Over het stuur gevolgen en op mijn hoofd terecht gekomen. Vervolgens met de ambulance naar het ziekenhuis waar geconstateerd werd dat ik drie nekwervels had gescheurd. Inmiddels weer thuis en moet minimaal 6 weken revalideren. In het ziekenhuis werd me ook duidelijk dat het zonder een goede helm voor mij een stuk beroerder had kunnen aflopen.

Vandaar bij deze aan alle stromeurs en andere fietsers om een goede helm te kopen en ook om er voor te zorgen dat die goed op je hoofd zit. Het is mijn geluk geweest dat ik de helm 's ochtends nog even goed had afgesteld.

Mag helaas 6 weken niet fietsen maar hoop dan toch weer op mijn St2 te gaan fietsen. Fiets staat bij de fietshandelaar voor reparatie. Moet nog uitzoeken wat er aan de hand is maar dat had tot nu toe geen prioriteit.
Lomito

Wow Klaas, wat een gemene klap heb je gemaakt. Het bevestigt wel mijn stelling dat ook met een defensieve rijstijl je niet gevrijwaard bent van ongevallen en dat je vervolgens in een loterij komt qua opgelopen letsel. Zeer terecht dat je wijst op het belang van een goede helm, hoe spijtig het ook is dat je dit proefondervindelijk hebt moeten constateren.

Sterkte met het herstel jongen!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:ai

Idem! Defensief rijden helpt je enorm en voorkomt veel ellende, maar de realiteit is dat je vroeg of later gewoon een foutje maakt, of een fout van een ander over het hoofd ziet... Bedankt dat je ons weer met beide voeten op de aarde helpt zetten!

Over de helm: dat zou werkelijk een no-brainer moeten zijn (pun intended), maar ik zie af en toe toch mensen op een anonieme SP of opgevoerde e-bike rijden zonder helm... :bc

Heel veel sterkte met je herstel! Ik hoop voor je dat je straks weer voluit kunt genieten van je fiets!
Klaas schreef: 22 okt 2018, 11:20 Beschouw(de) mezelf altijd als een voorzichtige en defensieve fietser.
Dat doet bijna iedereen, en dat gaat ook gewoon heel vaak goed. Tot het moment dus dat het even niet meer goed gaat. Gelukkig ben jij iemand die zichzelf als voorzichtige fietser ziet zonder overoptimistisch erbij te denken dat een helm dus niet nodig zou zijn...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een smak Klaas.. hopelijk kom je er snel weer bovenop.

Ik vind het zeer prijzenswaardig dat je hier je ervaringen deelt en ervoor pleit dat elke SP'er een goede helm koopt (en ook draagt). Je hebt alle gelijk van de wereld, want iedereen zal zichzelf een zeer begenadigd SP-berijder vinden, maar dit kan ons echt allemaal overkomen.

Heel veel succes met je revalidatie!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Zo dan..inderdaad ongeluk soms in een klein (onverwacht) hoekje.

Sterkte en dat je maar goed en voorspoedig mag herstellen.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Waw, verschrikkelijk! Hopelijk niet te pijnlijk, dat herstel.
Zo op een paaltje knallen zou mij ook nog kunnen overkomen, dank voor de wake-upcall.

Welke helm droeg je?
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Een spoedig herstel gewenst Klaas!
En chapeau dat je je verhaal deelt! :ay
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nou zeg, geluk bij een ongeluk dat je er zo vanaf komt! ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens moeite heb om een kletterpet te dragen, heb nog gekoerst met van die worsthelmpjes en ben nog zoekende naar een geschikte helm rij voorlopig met een ijsklimhelm van Grivel............veel sterkte met je herstel!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Dank voor het delen van je ervaring en wens je een voorspoedig herstel toe!
Met helmdragende groeten!
Hans
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Sterkte en een goed herstel gewenst! En inderdaad, alleen hersenlozen rijden zonder helm, en die hebben hem dan ook niet nodig...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie