Herstel lakschade

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
BMartens
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Re: Herstel lakschade

Bericht door BMartens » 04 okt 2018, 12:27

In een buurgemeente zit een bedrijfje dat fietsen herspuit in alle mogelijke designs. Ik heb een beetje lakschade door een val, en vroeg onlangs een offerte.

Volledig herspuiten (powder coating) kost 100 tot 200 euro. Plaatselijk bijwerken kost 80 euro.

Demontage en hermonteren is niet inbegrepen in deze prijs (dat moet de FM doen). Ik vraag me af vanwaar die 1800 euro komt. Pure afzetterij, lijkt me.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)

BMartens
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door BMartens » 04 okt 2018, 12:29

Moest je meer info willen, stuur maar een PB.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 04 okt 2018, 12:34

BMartens schreef:
04 okt 2018, 12:27
Demontage en hermonteren is niet inbegrepen in deze prijs (dat moet de FM doen). Ik vraag me af vanwaar die 1800 euro komt. Pure afzetterij, lijkt me.
Het hele frame overspuiten is duur, maar inderdaad niet zo duur. Zelfs niet als je de kosten voor arbeidsloon voor het demonteren en monteren van de bike door de dealer erbij rekent.

Ik zit zelf al een tijdje te fantaseren over het laten customizen/overspuiten van mijn ST2 S frame omdat ik de kleurstelling (m.n. de rode accenten) niet mooi vind. Ik heb onlangs gevraagd wat dit via mijn dealer zou kosten als zij mijn Stromer demonteren en monteren, en ik heb gevraagd wat dit rechtstreeks bij Unlimited Colors kost als ik zelf het kale frame + vork aanlever. Mijn dealer stuurt het frame ook naar dit bedrijf. Mijn dealer schatte de kosten rond de 1000 euro excl. BTW in (dus 1190 euro incl. BTW) en rechtstreeks bij Unlimited Colours kost het me 800 euro ex BTW (dus 950 euro incl. BTW).

Zowel Unlimited Colors als mijn dealer staan nou niet bepaald bekend als de goedkoopste partijen in dit verhaal. Unlimited Colors doet b.v. ook frames voor Tom Dumoulin. Ik denk dat deze prijzen zo'n beetje de max zijn voor het volledig overspuiten van een frame zonder extra custom-wensen.

Die 1800 euro is dus zeker een euro of 600 te duur.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 04 okt 2018, 12:43

Unlimited Colours is idd een van de duurdere, maar ook zeker een van de betere!
Alles boven die prijs is wat mij betreft echt afzetterij.
Ter vergelijking: een volledig racefietsframe in meerdere kleuren, vernislaag en decals kwam op 650,-

Plaats reactie