Zarges K 470 AccuSafe

Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo, mijn voorkeur is een kist met aansluiting.
Ik snap de positie van Zarges, maar zelfs een eenvoudige doorvoer, zonder lader in de kist zou al veel beter zijn dan wat we nu doen. Maar dan geen certificaat, geen officiële goedkeuring voor verzekering. Maar nogmaals, veiliger dan de meesten van de Stromer gebruikers (en andere merken) nu doen.
Ik kan me ook voorstellen dat Stromer niet snel, zonder wettelijke verplichting al helemaal niet, dit accessorie zal willen leveren. Immers het kan toch een negatieve invloed hebben op de markt van dit soort producten.
Desalniettemin ben ik zeker zeer geinteresserd in een kist, zelfs zonder laadinrochting, vermits er dan twee accu’s in kunnen worden opgeslagen.
Ik stel voor dat we zien of we bij 10 kisten kunnen komen en dan een offerte van Zarges vragen.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

En als je de lader nu eens mee de kist in stopt? Dan heb je als doorvoer stekker een 220v aansluiting zoals die van een computer. Het zou me verwonderen dat ze dat bij Zarges nog nooit gedaan hebben. Zoals ze het nu voorstellen klinkt het bij mij als: we willen wel verkopen wat er is maar gaan er voor jullie particulieren geen verdere tijd in steken.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Zou een meer universele uitvoering, dus ook voor andere merken accu's, niet kansrijker zijn als uiteindelijk productiemodel? Dat drukt de kosten en geeft een grotere afzetmarkt (Stromer, Qwic, Riese & Muller, 25 km fietsen, etc.)
Ik denk dan bijv. aan:
- een universele buitenkist
- met een variabele binnenbekleding met inserts, voor de verschillende merken accu's
- bij voorkeur met ruimte voor twee accu's
- goedgekeurde transportkist voor vliegtuig, wegtransport, trein, zeevracht
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Zarges
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2018, 17:01

allesstroomt schreef: 06 okt 2018, 18:01 En als je de lader nu eens mee de kist in stopt? Dan heb je als doorvoer stekker een 220v aansluiting zoals die van een computer. Het zou me verwonderen dat ze dat bij Zarges nog nooit gedaan hebben. Zoals ze het nu voorstellen klinkt het bij mij als: we willen wel verkopen wat er is maar gaan er voor jullie particulieren geen verdere tijd in steken.
Ik ben van Zarges en heb via Reinout deze link ontvangen.
Graag wil ik reageren op het verzoek van een laadpunt.
De uitdaging zit niet direct in het realiseren van een doorvoer voor ons in de kist .
Omdat de kist volledig is afgesloten kan de accu zijn warmte niet meer kwijt bij het laden.
Wij zijn geen accuspecialist en weten dan ook niet wat het gevolg zal zijn op het functioneren van de accu.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Zarges, bedankt voor deze verduidelijking! Het warmte-aspect tijdens het laden geeft inderdaad een heel andere kijk op de situatie, daar had ik alvast nog niet bij stilgestaan. Dit is wellicht onoplosbaar zonder tussenkomst van een fietsenproducent à la Stromer of accu producent.

Zeer goed alleszins dat jullie hier reageren en het toont, in tegenstelling tot wat ik eerst schreef en dacht, jullie engagement!

Het punt is dat voor de meeste Stromer rijders hier het puur bewaren van een batterij weinig toegevoegde waarde heeft. Enkel als we ze veiliger zouden kunnen opladen, zou dat een grote stap vooruit zijn. Want heel vaak staat de accu onbewaakt te laden, 's nachts bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom Zarges, leuk dat je er bent! Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog geen fabrikanten zijn die serieus instappen op de veilige opslag van accu's. Voor bij dealers zijn er al wel enkele oplossingen, maar voor particulieren niet, dus ik was aangenaam verrast toen ik jullie krat voorbij zag komen. Er komt gewoon ook een dag dat verzekeraars hier eisen aan gaan stellen, daar kunnen we op wachten.

Bij mij is het juist andersom @Stromend; ik laad mijn accu nooit onbewaakt op. Het zou handig zijn als ik 'm in een veilige krat kan laden, want dan kan dat dus wel, maar voor mij is een laadaansluiting geen must, eerder een nice to have. Mij gaat het, omdat mijn Stromer in huis staat, juist om de veilige opslag van de accu wanneer ik zelf niet thuis ben.

Zarges en Stromer proberen aan elkaar te koppelen kan natuurlijk sowieso, maar het zal dan nog wel even kunnen duren voordat er een kist komt. Stromer moet daar namelijk ook nog oren naar hebben.

Ik zou zelf al dik tevreden zijn met een krat die geschikt is voor de opslag van één of twee Stromer-accu's. Is het een optie als ik daar toch een intekenlijst voor start om de belangstelling onder de forumleden te peilen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Zarges,

onwijs leuk dat jullie in de soms wat onbegrijpelijke wereld van de eindgebruiker stappen.
Je zal al gelezen hebben dat de ene eindgebruiker een echt andere wens heeft dan de andere eindgebruiker. Dus je stelt je dan ook bloot aan "ons".
Het geeft jullie inderdaad wel de mogelijkheid om DIRECT onduidelijkheden weg te nemen die wij als gewone stervelingen niet hadden kunnen bedenken (zoals warmte afvoer bij accu laden). Het maakt het dan ook gelijk duidelijk dat even iets ontwerpen in de praktijk anders gaat: er zit een echte ontwerpfase aan vast.

Ikzelf hoop nog steeds op een kist met laad-mogelijkheid/aansluiting maar daar is Stromer AG ook voor benodigd.
Teruglezend in dit topic zie ik echt dat meerdere forumleden een "kale" kist willen (niets negatiefs mee bedoeld).
Stromeur; je idee is prima: open maar een intekenlijstje om te kijken hoe ver we komen.

Nogmaals: leuk dat Zarges ZELF reageert op dit forum. Volgens mij doet alleen Van Zijp Techniek (jroen) met zijn fraaie en handige 3D-producten dat ook. Korter kan de afstand producent - eindgebruiker niet zijn !

Stromer ze,
Reinout
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Een laadmogelijkheid zou mooi zijn; Stromer zal meer duidelijkheid kunnen geven v.w.b. de warmte ontwikkeling van de lader en de accu.
Ik verwacht dat de accu zonder problemen geladen kan worden in een kist; ik merk zelf namelijk amper warmte ontwikkeling van de accu. De lader is een ander verhaal; deze wordt warm en staat al flink te loeien met de koelfan en om die dan in een afgesloten kist te gebruiken wordt m.i. lastig.
Ideale situatie zou denk zijn de lader bij het opladen buiten de kist; met aansluiting/doorvoer naar de accu(s) in de kist.
Wel is het denk handig om voor transport doeleinden de lader ook in de kist te kunnen vervoeren.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Interessante discussie!

Extra vraagje voor degene die met twee accu’s willen rijden:
is het mogelijk om deze kist dan veilig op je Stromer te bevestigen?

Kan zo’n koffer dan bijvoorbeeld veilig met een spin op je bagage drager gezet worden of is er meer nodig?
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik ben zelf niet geinteresseerd in een laadmogelijkheid dus ik heb een topic afgesplitst om interesse te peilen voor een normale accusafe: http://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=1834
Plaats reactie