wat als ......

Gebruikersavatar
Stroener
Pro
Pro
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jul 2018, 18:33
Locatie: Maassluis (NL)

Wat als ik 40 plus rijd en mijn vrouw de app opent en daar aan klikt stromer gestolen?

ga ik over de kop of remt de stromer rustig af ?

( ze is soms een beetje pittig :aq )
St2 ltd 256
woon-werk 25 meter!
Golvas

Je installeert en activeert de app toch op jouw smartphone ?
Gebruikersavatar
Stroener
Pro
Pro
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jul 2018, 18:33
Locatie: Maassluis (NL)

dat klopt maar wil graag weten wat er gebeurt ...
St2 ltd 256
woon-werk 25 meter!
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Grappig dat je die vraag stelt, gisteren tijdens het fietsen kwam toevallig dezelfde vraag bij mij op...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zou zeggen: probeer het uit :bj

Even serieus: ik gok niet dat het wiel ineens gaat blokkeren. Zelfs bij een dief zou dat vrij onhandig zijn (dan veroorzaakt Stromer een gevaarlijke situatie, voor de berijder, omstanders en fiets)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Golvas schreef: 28 jul 2018, 13:10 Je installeert en activeert de app toch op jouw smartphone ?
Mijn vrouw heeft de app ook bij haar staan. Ivm mijn nachtelijke ritten in de winter door de polder vond zij het fijn om mijn locatie te kunnen zien.

Vwb topic, die vraag had ik mij ook al eens gesteld, ik zal iemand eens de fiets laten locken als ik erop rijdt. Kijken of deze ineens dik in de recup gaat.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Klinkt als iets voor de Mythbusters :mrgreen:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Of Jackass :shock:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Wiebe schreef: 15 aug 2018, 22:25
Mijn vrouw heeft de app ook bij haar staan. Ivm mijn nachtelijke ritten in de winter door de polder vond zij het fijn om mijn locatie te kunnen zien.
Als je een iPhone hebt kan ze dan ook de ‘Zoek mijn iPhone’ app gebruiken. Nadeel is dat je vrouw dan ook gelijk altijd kan zien waar je uithangt :mrgreen:
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

Nou, hier is (min of meer) een ervaringsdeskundige...

Voordat ik tot aanschaf van mijn SP over ging, had ik 2 jaar geleden een ST2 mee naar m'n werk voor proef.
Van mijn dealer mocht ik 'm een aantal dagen meenemen, om te kijken of 38 km enkele reis (76 per dag, terwijl ik daarvoor op een gewone fiets een jaargemiddelde had van 50 km...) wat voor mij was.

Toen ik op m'n werk was, stonden we 's middags met een aantal collega's rondom de ST2 Testfiets. M'n dealer had de Stromer app op mijn tel. geïnstalleerd. Dan kon ik ook mooi laten zien hoe dit werkte, en wat je in kon stellen.

Een aantal collega's wilden zo'n HiTech fiets natuurlijk ook even proberen. Toen één van m'n collega's rondreed, liet ik aan andere collega's zijn positie zien op het kaartje van de app.
Nu zit de 'blokkeer-knop' direct boven het kaartje. Een andere collega die dit zag, drukte opeens op die knop en zegt: "Wat is dat dan voor een knop?"
Ik direct: "Dat moet je niet doen man! Dan blokkeert de fiets !!" Ik heb uiteraard direct weer op deblokkeren gedrukt.
Maar we zagen de positie van de fiets op het kaartje stil staan... :ai
Even later kwam er weer beweging in, en nog even later kwam hij weer om de hoek fietsen: "Ik weet niet precies wat er gebeurde, maar opeens remde de fiets heel hard af, en kon ik er niet meer mee vooruit."
Hij was niet over de kop over het stuur gestuiterd, maar de fiets had wel heel hard geremd.
We hebben hem verteld dat hij dat aan z'n collega te danken had, die nu helemaal dubbel lag van het lachen. :bj
Dat werd dus: :duel:

Maar het leuke en interessante komt nog: Binnen 5 minuten ging mijn telefoon. M'n dealer aan de tel.: "Is de testfiets gestolen, of wat is er aan de hand?"
Ik: "Nou, nee. euhm, wij zitten wat te klooien..." :oops:
"O, geeft niks, maar ik kreeg een berichtje op míjn tel. dat de fiets gestolen was. Dan heeft de fiets dus minimaal x meter bewogen terwijl hij op de anti-diefstal-modus stond."

Toen dacht ik: Die anti-diefstal-modus werkt dus echt goed!

Maar wees dus gerust. M'n collega is er niet over de kop vanaf gevlogen. Maar ik vraag me wel af wat er gebeurd zou zijn als hij toen net vol in een bocht, of op wat losse grind gereden had... :shock:
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
Plaats reactie