Mogelijke onderwerpen:
Kijken
Afstand schatten
Bochten snelheid
Bochten rijden
Remmen
Horizontale en verticale krachten
Rijden in het donker
Rijden in hoge en laagstaande zon
Gedrag weggebruikers
Gezien worden
Massakracht van vier- en tweewielers
Goed vallen
Tijdig stoppen
Wat doe je bij een ongeval
In de berm rijden
Afremmen zonder rem
Ontwijken
Over obstakels rijden
Bij wind rijden
Sturen
Water en andere vloeistoffen
Steentjes en andere spul
Wegkwaliteit
IJzel en andere gladheid
Complexe verkeerssituaties
Niet te voorkomen ongeval
Kies je valplek
Inhalen
Inhouden
Optrekken
Weggebruikers zien en aankijken
Kleding
Temperaturen en verkeer
Plaats op de weg
Plaats op het wegvlak/bromfietspad
Het weer
Hmm, zo komt een rijvaardigheidscursus toch dichtbij.
Workshop Speed Pedelecbeheersing?
Mag er ook nog bij; een cursus gebarentaal. Vooral voor volgende zaken:
- wat doe ik dan verkeerd?
- nee, ik mag niet op het fietspad!
- je sneed me de weg af, paljas!
- ik héb gebeld, wel vijf keer. Haal die oortjes uit je kop, snotneus!
enzovoort enzovoort
- wat doe ik dan verkeerd?
- nee, ik mag niet op het fietspad!
- je sneed me de weg af, paljas!
- ik héb gebeld, wel vijf keer. Haal die oortjes uit je kop, snotneus!
enzovoort enzovoort
Scheldelaan-Stromer
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
- Locatie: Amersfoort
Je mag mij er bij zetten (Amersfoort)
Overigens heb ik sterk de voorkeur om in iedergeval een aantal zaken op de ST te dioen en niet op een ongemotoriseerd voertuig. Een noodstop met 45 km/h is echt heel anders dan met 20 of 25 km/h. Een mbt is veel lichter dan een speedbike.
Top iniatatief overigens
Overigens heb ik sterk de voorkeur om in iedergeval een aantal zaken op de ST te dioen en niet op een ongemotoriseerd voertuig. Een noodstop met 45 km/h is echt heel anders dan met 20 of 25 km/h. Een mbt is veel lichter dan een speedbike.
Top iniatatief overigens
Ik heb nog wel wat suggesties voor expliciete en indringende non-verbale communicatie.
-
- Pro
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38
Is precies dezelfde techniek hoor! Alleen vanwege de kans op vallen met alle gevolgen van dien is gewoon vrij hoog als je dat soort dingen gaat oefenen.jjj schreef: ↑30 jul 2018, 21:21 Je mag mij er bij zetten (Amersfoort)
Overigens heb ik sterk de voorkeur om in iedergeval een aantal zaken op de ST te dioen en niet op een ongemotoriseerd voertuig. Een noodstop met 45 km/h is echt heel anders dan met 20 of 25 km/h. Een mbt is veel lichter dan een speedbike.
Top iniatatief overigens
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
- Locatie: Amersfoort
Je hebt gelijk wanneer je zegt dat het dezelfde techniek is. Echter wanneer je het onvoldoende beheerst (zoals ik) dan voelt het anders aan. Pas als je het beheerst kun je de overeenkomsten zien; ik zit nu nog op het niveau dat ik alleen maar verschillen ervaar
En ja ik baal wanneer er schade aan mijn fiets komt. Mocht er gekozen worden om toch met een botsfiets (nieuw woord voor Van Dale!) geoefend gaan worden; ga ik gewoon daarna oefenen met mijn fietsje
En ja ik baal wanneer er schade aan mijn fiets komt. Mocht er gekozen worden om toch met een botsfiets (nieuw woord voor Van Dale!) geoefend gaan worden; ga ik gewoon daarna oefenen met mijn fietsje
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik heb ondertussen contact gehad met een van de race instructeurs van The Race Academy. Het lijkt hem zeker interessant om mee te denken, maar hij ziet ook veel dingen die op de motor juist heel anders zijn dan op de fiets.
Ondertussen heb ik zijn telefoonnummer dus ik kan hem gemakkelijk een bericht sturen als* we concreet iets met hem willen plannen.
*) letterlijk: als. Ik wil hier niet suggereren dat we nu perse met hem in zee moeten gaan.
Ondertussen heb ik zijn telefoonnummer dus ik kan hem gemakkelijk een bericht sturen als* we concreet iets met hem willen plannen.
*) letterlijk: als. Ik wil hier niet suggereren dat we nu perse met hem in zee moeten gaan.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Out of the box denken: mtbclinic.nl van Karst Zijlstra. Zijn fietsbeheersing is waanzinnig en kan ook best goed uitleggen.
Geeft (je raadt het nooit....) mtb clinics voor bedrijven, beginners, ervaren rotten, noem maar op.
Zit dichter bij een Stromer dan een motorfiets imho.
Geeft (je raadt het nooit....) mtb clinics voor bedrijven, beginners, ervaren rotten, noem maar op.
Zit dichter bij een Stromer dan een motorfiets imho.
-
- Veteraan
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
- Locatie: Arnhem
- Merk SP: Stromer ST2
Mbt clinic in Velp is bijna op kruipafstand van Arnhem en ik wist niet eens van hun bestaan.
Persoonlijk vind ik een Stromer, door haar gewicht, wel heeeeeel anders rijden dan een mountainbike.
Ik heb geen ervaring met motorrijden, maar denk dat het rijgedrag van een Stromer of andere speedpedelec meer overeenkomt met een motor dan een mountainbike.
Beide initiatieven vind ik geweldig en welke het ook word, ik ben erbij.
Persoonlijk vind ik een Stromer, door haar gewicht, wel heeeeeel anders rijden dan een mountainbike.
Ik heb geen ervaring met motorrijden, maar denk dat het rijgedrag van een Stromer of andere speedpedelec meer overeenkomt met een motor dan een mountainbike.
Beide initiatieven vind ik geweldig en welke het ook word, ik ben erbij.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 , Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap