Workshop Speed Pedelecbeheersing?

Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Zoals ik al had aangegeven kan ik best het een en ander vertellen over het professionele gebruik van een mtb. Ik weet, op eigen risico, wel een aantal oefeningen die te doen zijn rondom beheersing van de fiets, noodstop maken of juist een hele lange remweg en ook het lezen van de weg en het herkennen van gevaar. Voorstel zou dan wel zijn om ergens mtb's te huren en niet op stromers te gaan, iets te veel kans op schade. Ik gebruik al deze handvatten op mijn stromer en het is precies het zelfde als een mtb, maar dan wel wat sneller :lol:
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Stromeur schreef: 28 jul 2018, 16:54 :cool2:

We gaan Patrikius ook nog even charteren, die is ook van hier uit de buurt.
Haha, misschien heb ik wel interesse Sylvia 😂.
Alles om het middelpunt richting het noorden te verschuiven. Wij uit het noorden moeten altijd overal heen omdat onze afstand “korter’ is als we ergens heen gaan. De afstand naar Friesland is altijd langer.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Maar dan ga ik wat momentum in het verhaal gooien: in Nijmegen kunnen MTB's gehuurd worden bij het Honig-complex om vervolgens door de bossen en heuvels rond Nijmegen te jakkeren. En aansluitend is daar het terras van de Hemel waar de evaluatie op een hoger niveau gebracht kan worden... :lol:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Lijkt me gaaf, ik heb op dit moment geen mogelijkheid om Powerpointje te maken, stukje theorie over zwaartepuntverplaatsing in de bochten voor meer grip en zo kan heel verhelderend werken maar moet ook met losse fiets en wat tekeningen kunnen. (verschil tussen vallen en overeind blijven door verplaatsen van je gewicht op de diep staande crank ipv. tussen de wielen) :ck:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Niet vergeten dat er één verschil is tussen speedbike en motorfiets, en dat zijn de trappers :lol: Ik zie vaak mensen de fout maken om hun trappers niet stil te houden in een bocht (of de trapper aan de binnenkant niet omhoog te zetten)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Woehahaha Tomasj trappers zie je wel bij voetballen...... :lol:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

WFVst5 schreef: 29 jul 2018, 16:58 Woehahaha Tomasj trappers zie je wel bij voetballen...... :lol:
Wat is het probleem?

http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/NL/EN/trapper
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

GMBN heeft hele goede informatieve videos op youtube voor mtb.
Hier leer je echt heel veel van.



Veel kan je ook gebruiken voor speed pedelec zoals track stand, remmen, schakelen enz...
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Hallo Sven,

Ik heb ook interesse. (Regio Arnhem) :ay

Marco
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Plaats reactie