Eurobike 2017

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Sylvia,

dit klinkt inderdaad goed doordacht.
En met die St1x hebben ze een (relatief) goedkope fiets neergezet die ook duidelijk afwijkt van de eenheidsworst-fiets. Afwijken in de positieve zin dan. Feitelijk best wel knap om een fiets (= frame + 2 wielen ) onderscheidend te maken zonder dat het een kermisgedrocht wordt.
In ieder geval vind ik de beschikbare kleuren een verrijking. Kan m'n haren uit m'n bolletje trekken dat ik de charcoal heb gekozen omdat de oranje en wit in de folder gewoon sip leken. En als ik nu die stijlvolle wit en sprankelend oranje zie....zucht. Ben nog steeds blij met mijn fiets hoor !
Uitkijkend naar de nieuwe kleuren; de ocean-blauw lijkt me tof.

Die "young urbans" + "fitte vutters" + "veertigers/vijftigers" maken wel een zeer gemêleerd forum.

Groetsels, Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja leuk he? Ik vind onze "Stromer Community" echt helemaal geweldig: we zijn met allemaal verschillende mensen met één grote gemene deler: graag buiten in beweging zijn. Hoe vaak, waarom, hoe lang, hoe snel of hoe ver en op welke Stromer: doet er niet doe, zolang we het maar buiten doen :d3:

Ik vind de ST1 X Sand echt prachtig. Natuurlijk is het ook voor Stromer even afwachten hoe goed de nieuwe kleuren het in de verkoop gaan doen, maar ik vind beide kleuren zeer goed gelukt en ik verwacht dat we er volgend jaar een hele hoop van gaan zien rondrijden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 02 sep 2017, 22:40 - Vrijgeven API tbv app ontwikkeling

Is Stromer niet van plan. Wel is Stromer zelf bezig met het steeds verder doorontwikkelen van de mogelijkheden. Om die reden heeft de boordcomputer op de modellen van 2018 ook meer geheugencapaciteit. (Meer ook dan ze nu nodig hebben.)
Wat me net nog te binnen schoot (1,5 week na Eurobike :ck: ), is dat Stromer me op Eurobike vertelde dat bijvoorbeeld Shimano ook de API niet vrijgeeft. Dat is de reden dat de Shimano di2 display op de ST2 en op de ST5 zit, in plaats van dat deze gegevens zijn geïntegreerd in de Stromer OMNI display.

Niet eens zo heel erg vind in, want in de OMNI zouden we dat charmante piepje moeten missen dat de Shimano display geeft als je naar je hoogste verzet schakelt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Ik waardeer deze inspanning enorm! Dank je wel voor deze berichten!
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Graag gedaan, ik ben er zelf ook een hoop wijzer van geworden en ik heb leuke contacten gemaakt bij Stromer :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 04 sep 2017, 14:15
Flettini schreef: 27 aug 2017, 22:28 Beste stromeur,
Zou je op de stand van stomer op eurobike 2017 een interview kunnen filmen met de salesverantwoordelijke voor de lage landen over de nieuwigheden bij stromer en dit met een link publiceren op stromerforum.nl?
Dank
Flettini
Dit heb ik aan de Salesmanager gevraagd, maar hij wilde helaas niet, want naar eigen zeggen is-ie mediaschuw. Voor een sales-pitch zullen we dus denk ik moeten wachten tot het moment dat Stromer hier zelf mee komt, of totdat de ST5 bij een dealer staat die er een presentatie over wil geven.
Qicq verwacht een preview exemplaar van de ST5 in de winkel. Wanneer deze komt is nog niet bekend, maar ze zijn zeker bereid om samen met mij een presentatiefilmpje voor het forum te maken. Wordt vervolgd dus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Gaaf !

Die St5 ziet er retefraai uit en iedere info is welkom. Een filmpje helemaal !

En nu maar afwachten. Dat duurt altijd lang......

Groetsels, Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 16 sep 2017, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja dat wachten is vreselijk, al scheelt het voor mij dat ik het prototype al uitgebreid in het echt heb gezien. Maar dan nog:

Sylvia: Wanneer krijgen jullie dat preview exemplaar van de ST5 in de winkel?!
Tommy (Qicq): Nog geen idee.
Sylvia: *Mekkerdemekkerde-mekkerdeMEKKERRR! (En oh ja mijn ST1 X heeft een storing, help.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Sylvia,

ik las van je storing. Succes !
Puur alleen de regen kan het niet zijn; heb de afgelopen dagen ook een combi zwemmen-fietsen mogen ondergaan en mijn St1x was echt volledig doorweekt/bemoddert. De kentekenplaat was in ieder geval onleesbaar.....
Hopelijk is het iets "kleins"......

Groetsels, Reinout
Gebruikersavatar
Tosca
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2017, 16:41
Locatie: BE

Ik kom graag nog even terug op de nieuwe lader CR65.
Wanneer je even Googelt kom je deze al tegen in nieuwe Stromer prijslijsten.
Zoals op: https://www.stromerbike.com/fileadmin/u ... _CH_DE.pdf

Stromer CR65
Stromer CR65
stromer-cr65.jpg (13.22 KiB) 3284 keer bekeken

Hopelijk bevat de nieuwe lader de mogelijkheid om deze ergens aan vast te hangen.
Bijvoorbeeld door deze te voorzien van een opening voor een Kensington slot, zoals dat ook bij laptops (vroeger) het geval is.

Kensington
Kensington
kensington.jpg (60.87 KiB) 3284 keer bekeken

Dat zou trouwens ook een mooie zijn bij de batterij zelf. Nu is het toch een beetje spannend de dure lader en batterij ergens in een berghok te moeten achterlaten om op te laden (omdat deze te veel lawaai maken).

Of lossen jullie dat nog anders op?
ST1x - 814 Wh - Orange | Cirrus Bodyfloat | Continental Topcontact
Plaats reactie