Tranende ogen op de Stromer

Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Roos schreef: 20 jul 2018, 13:41 Toch wil ik wel graag een helm met vizier omdat het vast veel beter voor mijn ogen is.
Nu sta ik voor de afweging neem ik een lazer anverz of de cratoni vigor. Heb al wat feedback van een aantal van jullie hierover gekregen, dat is fijn! Nu nog de beslissing nemen...
Ben ook bezig met een helm met vizier/NTA.
Ik had al een fijn zittende fietshelm (MTB) en heb vervolgens een (NTA) Agu met vizier gekocht. Met de vorm van mijn hoofd (persoonlijk) heb ik deze geretourneerd want deze zat een stuk minder comfortabel als mijn fietshelm.
Heb nu de Brexley besteld die volgende week wordt geleverd, lees nu dat deze ook vrij zwaar is 850 grm; dus ik kijk eerst hoe die zit. Ga denk ook de MET Grancorso met (magneet) vizier bestellen, deze is een stuk lichter.

Ben er wel achter dat het ook hier passen en meten is, met de juiste maat, vorm van je hoofd, het gewicht/comfort, warmteafvoer/ventilatie en of het vizier prettig zit.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
mhoutman

Het is idd passen en meten en waar je jezelf plezierig maar vooral velig mee voelt. Ook een beetje smaak wat je mooi vindt..

De MET is een prima lichter alternatief voor de Giro. Daarbij heb je keuze uit verschillende vizieren maar dan zou ik toch voor de transparante gaan. Er zijn helaas niet veel winkels die ze verkopen, laat staan het vizier en het aparte lampje. :bh

Ok had eigenlijk meer overeenkomsten voor de NTA keur verwacht maar Iedere helm is eigenlijk totaal verschillend
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Zojuist ook de MET Grancorso besteld en kan die dan (hopelijk volgende week), qua pasvorm en gewicht vergelijken met de Giro Bexley.
Als de Grancorso beter zit, dan bestel ik later het transparante en getinte vizier erbij om te kijken of het getinte vizier licht genoeg is. Het spiegel vizier is mij teveel blingbling.
Fijne van de Grancorso is dat je makkelijk zonder vizier met zonnebril kan rijden en het een lichte NTA helm is. Maar de pasvorm heeft prio.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

J3R schreef: 20 jul 2018, 16:34 Maar de pasvorm heeft prio.
Heel verstandig. Een helm die niet goed past zal je minder goed beschermen bij een val, dus dat is waar je mee begint.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

BMartens schreef: 20 jul 2018, 12:34 Koop er één met verwisselbare glazen, bijvoorbeeld transparant, oranje, grijs. Zo kan je hem bij elk weer gebruiken.
Net om dat gepuzzel met het wisselen van lenzen te vermijden kocht ik dus een fotochromatische bril ... deze zijn inzetbaar bij elk weertype.

Vroeger fietste ik bij vrieskou wel eens met een veiligheidsbril, deze sluiten het beste aan bij je gezicht.
mhoutman

J3R schreef: 20 jul 2018, 16:34 Fijne van de Grancorso is dat je makkelijk zonder vizier met zonnebril kan rijden en het een lichte NTA helm is. Maar de pasvorm heeft prio.
Dat kan met de Bexley toch ook alleen is die wat zwaarder maar vooral steviger.

Losse vizieren voor de MET zijn vrij kostbaar en ik vraag me vooral af hoe het magnetisch systeem in de praktijk werkt. Blijft het goed zitten als je 45 km/h fietst?

PA @stromie heeft de Camden en GranCorso in huis, Misschien kan hij een goeie vergelijking maken
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ik vind het persoonlijk even onverstandig om zonder helm als zonder oogbeacherming (vizier of bril) te fietsen. Een hommel met 48+ km/u in je oog is bijna garantie voor oogschade. Ook in de winter is vriesschade mogelijk. Dus.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ik vind het persoonlijk even onverstandig om zonder helm als zonder oogbescherming (vizier of bril) te fietsen. Een hommel met 48+ km/u in je oog is bijna garantie voor oogschade. Ook in de winter is vriesschade mogelijk. Dus.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Cratoni Vigor met helder vizier en Oackley Jawbreaker Cavendish, fotochromatisch. Nog nooit tranende ogen gehad in het jaar dat ik deze combi gebruik. Smoor niets behalve de concurrentie met hinder, klachten en gemekker. Witte helm gekozen ivm verhinderen opwarming.

Helm en bril zijn geen sluitpost want je fietst hier zo'n 500 uur per jaar mee!!!
Dat is een 5e deel van de tijd die je jaarlijks in je bed ligt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

heb vergeten te melden dat ik een bril draag. een fotochromatische. Altijd.
Dit is zo gewoon dat ik er niet meer aan denk en dit als normaal beschouw.

Ik had geen last van tranende ogen tot voor een 2-tal jaren. Zou iets te maken hebben
met kanaaltjes die dichtslibben in de ogen

Probleem is dat de tranen vlekken maken op de bril en als ze dan opdrogen het zicht minder goed is.

Het moet zowiezo iets zijn dat dus voor de bril komt.
Ik dacht als de wind meer wordt afgeschermd er dan minder last zou zijn.

groetjes

Marky
Plaats reactie