Aflevering Stromer: wat gaat er goed en wat kan beter?

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

[Discussie verplaatst naar relevanter topic. Stromeur.]
Stromeur schreef: 25 jul 2018, 21:27 Voor wat betreft de afwijkende kleur en afwerking van het afdekkapje van het stuur: ik denk niet dat de QC hier iets aan had kan kunnen veranderen. Stromer weet dit heus wel en zal al veel eerder hebben besloten dat het zo goed genoeg is. Nu blijkt dat klanten hier niet allemaal genoegen mee nemen, ligt de bal weer bij Stromer.
Er zijn zat bedrijven waar QC de opdracht heeft producten die niet aan de eigen kwaliteitsstandaard voldoen retour te doen voor ze door te laten. Daar is Toyota groot mee geworden en HET voorbeeld voor QC in automotive.
Afwachten of klanten je QC standaard accepteren vind ik geen goed uitgangspunt voor kwaliteit.

Volgens mij hebben we van buitenaf te weinig zicht op interne procedures bij Stromer om te stellen dat ze dit heus wel weten en al veel eerder hebben besloten dat het zo goed genoeg is.

Ik heb werkelijk geen idee hoe dat in die Zwitserse koppen bij Stromer werkt.
Victorinox ken ik al jaren en daarbij kom ik nooit een kneusje tegen. Alles werkt zoals het hoort hoe ingewikkeld ook.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Strömie
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mei 2018, 12:41

De nieuwe CEO (10-2017) komt van BMW dus ik denk dat daar andere regeltjes gelden.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Strömie schreef: 29 jul 2018, 10:30 De nieuwe CEO (10-2017) komt van BMW dus ik denk dat daar andere regeltjes gelden.
Pffff ben van BMW eigenlijk wel degelijk zeer hoge kwaliteits- eisen gewend.....zou eerder denken dat hij bij Fiat, Seat of Volkswagen vandaan komt :aq
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromend schreef: 29 jul 2018, 09:14
Stromeur schreef: 25 jul 2018, 21:27 Voor wat betreft de afwijkende kleur en afwerking van het afdekkapje van het stuur: ik denk niet dat de QC hier iets aan had kan kunnen veranderen. Stromer weet dit heus wel en zal al veel eerder hebben besloten dat het zo goed genoeg is. Nu blijkt dat klanten hier niet allemaal genoegen mee nemen, ligt de bal weer bij Stromer.
Er zijn zat bedrijven waar QC de opdracht heeft producten die niet aan de eigen kwaliteitsstandaard voldoen retour te doen voor ze door te laten. Daar is Toyota groot mee geworden en HET voorbeeld voor QC in automotive.
Afwachten of klanten je QC standaard accepteren vind ik geen goed uitgangspunt voor kwaliteit.

Volgens mij hebben we van buitenaf te weinig zicht op interne procedures bij Stromer om te stellen dat ze dit heus wel weten en al veel eerder hebben besloten dat het zo goed genoeg is.

Ik heb werkelijk geen idee hoe dat in die Zwitserse koppen bij Stromer werkt.
Victorinox ken ik al jaren en daarbij kom ik nooit een kneusje tegen. Alles werkt zoals het hoort hoe ingewikkeld ook.
Eens, dit moet niet kunnen slordig? ja andere zaken hadden door de eindcontrole afgevangen moeten worden......hoop dat de toekomst beter wordt.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

WFVst5 schreef: 29 jul 2018, 11:08 Pffff ben van BMW eigenlijk wel degelijk zeer hoge kwaliteits- eisen gewend.....zou eerder denken dat hij bij Fiat, Seat of Volkswagen vandaan komt :aq
Pfff...
Toch even in rekening brengen dat er in de automobiel industrie heel andere budgetten rond gaan.
De Automobiel en zijn assamblage al +/- 100 jaar ontwikkeling heeft doorgemaakt.

En zo rozengeur en maneschijn is het ook allemaal niet in de autosector gezien de vele terugroepacties die bij alle merken schering en inslag zijn zelfs bij wagens van 60.000 en meer.

Als er iets niet goed is mag het gezegd worden uiteraard, maar de verwijzing dat het in de automobiel sector allemaal veel beter is is gewoon kwatsch.

En wat deed de nieuwe CEO van Stromer bij BMW...
Laatst gewijzigd door Tony Mb op 29 jul 2018, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank u. Zo zie ik het ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De eerste fiets is uit 1771.
Gazelle bouwt al 127 jaar fietsen.
Franse en Koreaanse autobouwers staan ondanks enorme budgetten garant voor minder betrouwbaarheid.

Kwaliteit hangt dus niet alleen van geld af maar van andere zaken zoals eisen, controle en retour.

Vanwege off-topic maak ik wel even een nieuw topic aan over kwaliteitsverwachting bij SP's.
Laatst gewijzigd door Stromend op 29 jul 2018, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer bestaat 10 jaar. Tien! En moet je kijken waar ze nu al staan in de markt.

Stromer is bepaald geen merk dat achter een bedrijf als Gazelle aanhobbelt. In tegendeel. Stromer is één van de koplopers in de speed pedelec markt en innoveert er vrolijk op los. Als we wat Stromer in tien jaar tijd heeft ontwikkeld gaan vergelijken met een fiets van meer dan een eeuw geleden, kunnen we een Tesla vergelijken met paard en wagen. Ook bij Tesla gaan weleens dingen mis, en ook dan valt de halve wereld over elkaar en over Tesla heen om schande te roepen.

Kennelijk is het het lot van innovators en koplopers dat ze op het schild gehesen worden bij successen, maar hun kop moet wel direct op het hakblok als iets even niet lekker loopt. Ik vind dat zó niet fair en buiten alle proportie.

Kritiek is prima, maar ik vind wel dat elke fabrikant, ook Stromer, het recht heeft op een kans om problemen op te lossen.

Laten we nu eerst maar eens afwachten wat de CEO van Stromer gaat doen aan het kleurverschil. Hij heeft de handschoen immers al opgepakt. (En ook met de twee andere gemelde issues is Stromer immers al bezig.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Het businesssucces van Stromer staat buiten discussie.
Daar verdient het bedrijf een compliment voor.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Strömie schreef: 29 jul 2018, 10:30 De nieuwe CEO (10-2017) komt van BMW dus ik denk dat daar andere regeltjes gelden.
Alsof BMW onwaarschijnlijk betrouwbare voertuigen zijn :roll:
Stromend schreef: 29 jul 2018, 14:11 Franse en Koreaanse autobouwers staan ondanks enorme budgetten garant voor minder betrouwbaarheid.
Kia staat in de Verenigde Staten net achter Toyota en Lexus, boven alle Duitse merken, wanneer het op betrouwbaarheid aankomt . Ook Hyundai scoort zeer goed.
En in Groot-Britannië scoren Hyundai én Kia een stuk beter dan BMW (daar is BMW 17de, net voor Renault op de 19de plek)
Nu is er wel één geval bekend van een BMW manager die na zijn ontslag een ander automerk op enkele maanden tijd waanzinnig deed verbeteren op kwaliteitsvlak (Wolfgang Reitzle), maar die CEO van Stromer ziet er teveel een nice guy uit om zo te werken.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie