Hoe herken je een goede Stromer dealer?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor mij is “grote dealer” een verzamelterm voor Stromer dealers die op het Stromer Forum bekend staan om hun kennis, kunde en service, gecombineerd met een flink aantal Stromers dat ze verkopen (waardoor hun kennis en ervaring alleen nog maar stijgt), en een indrukwekkende voorraad. “Groot” gaat wat mij betreft niet over het winkeloppervlak. In tegendeel: twee van de Nederlandse grote jongens zijn gevestigd op een peperduur stukje grond en hebben een piepkleine zaak.

Grote dealers zijn nadrukkelijk niet bepaalde bekende grote fietsenketens, die met gigantische showrooms op goedkope industrieterreinen, gelikte websites met stuntprijzen, dure tv-commercials en misleidende verkoopmethodes hun Stromers bij naïeve klanten door de strot rammen, liefst met dure, doch totaal onbruikbare onderhoudscontracten erbij.

“Kleine” dealers zijn voor mij meer de buurtzaken op de hoek, die vooral lokale klanten bedienen en die ook Stromer in het assortiment hebben, waarvan ze er dan misschien “slechts” enkele exemplaren per jaar van verkopen. Het schaalverhaal zegt in deze niks over de aanwezige kennis en kunde, en al helemaal niet over de bevlogenheid of klantvriendelijkheid, want dat zit bij veel van de kleinere dealers ook echt wel goed.

De Stomer-dealer wereld is niet alleen groot of klein trouwens, er zit ook van alles tussenin. En een kleine lokale dealer kan zomaar ineens ook heel groot worden. (Dat hebben we in Herveld zien gebeuren.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
GeertRijnders
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2018, 12:35

Hallo,

Ik sta op het punt om de stromer st1x te kopen. Nu twijfel ik echter nog wel over de dealer. Ik ben bij fietsenwinkel geweest om de st1 en st1x te testen, ben goed geïnformeerd en krijg een redelijke goede prijs.
Echter lees ik hierboven dat fietsenwinkel niet wordt geadviseerd. Kunnen jullie dit bevestigen? Kan ik de stromer beter niet bij fietsenwinkel halen?

Het probleem als ik de fiets bij een Amsterdamse dealer haal (die wel wordt aanbevolen) is voor mij de afstand. Nu weet ik dat ze de fiets komen bezorgen, maar hoe zit het met spoedreparaties? Ik woon zelf namelijk in Eindhoven en deze dealer zit on Amsterdam.

Alvast bedankt voor jullie input :)
Martin

Ik denk dat ik namens iedereen hier kan spreken, koop a.u.b. niet bij die vreselijke dozenschuiver. Afstand hoeft helemaal geen probleem te zijn bij aankoop van een Stromer als het gaat om garantie en service. Veel goede dealers komen gewoon met een serviceauto bij jouw thuis als er wat aan de hand is. Ook een haal- en brengservice tegen een kleine vergoeding is mogelijk bij onderhoud.
Als je in Eindhoven woont zit er ook een prima dealer in Herveld die je kunnen helpen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

GeertRijnders schreef: 30 jul 2018, 12:42 Kan ik de stromer beter niet bij fietsenwinkel halen?

Het probleem als ik de fiets bij de Amsterdamse dealer haal (die wel wordt aanbevolen) is voor mij de afstand. Nu weet ik dat ze de fiets komen bezorgen, maar hoe zit het met spoedreparaties? Ik woon zelf namelijk in Eindhoven en deze dealer zit on Amsterdam.

Alvast bedankt voor jullie input :)
Als je Fietsenwinkel Zijtaart (die heet echt zo) bedoelt dan heb je mijn zegen, maar volgens mij verkoopt die geen Stromer.
Die online dozenschuiver? Niet doen. Als je onderhoud of een reparatie nodig hebt dan kun je veel beter en stukje rijden naar een vakman (m/v) dan dat je op de hoek naar die kwakzalvers gaat.

Vanuit Eindhoven is de Stromer dealer in Uden goed te doen, Herveld is wat verder maar nog beter. Die eerste is mijn FM.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

GeertRijnders schreef: 30 jul 2018, 12:42 Ik sta op het punt om de stromer st1x te kopen. Nu twijfel ik echter nog wel over de dealer. Ik ben bij fietsenwinkel geweest om de st1 en st1x te testen, ben goed geïnformeerd en krijg een redelijke goede prijs.
Echter lees ik hierboven dat fietsenwinkel niet wordt geadviseerd. Kunnen jullie dit bevestigen? Kan ik de stromer beter niet bij fietsenwinkel halen?
Dozenschuiver met misleidende verkoopmethodes. Daar staan ze niet alleen om bekend op het Stromer Forum trouwens, ook bij Kassa en Radar is het een veelbesproken partij. En laat je niet in de luren leggen door mooie praat over lokale servicepunten "altijd bij je om de hoek" enzo: die lokale servicepunten kunnen namelijk géén Stromer servicen!

Voor wat betreft de Amsterdamse dealer: bel ze op en spreek het door. Ik zou het als ik jou was ook laten afhangen van hoe spoed spoed is: heb je vervangend vervoer bijvoorbeeld? Ga je je verzekeren voor pech onderweg? Etc.

Lees ook dit topic eens door (en huiver):

viewtopic.php?f=8&t=1124&hilit=fietsenwinkel
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
GeertRijnders
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2018, 12:35

Heel erg bedankt voor de info allen!
Ik ga twee dealers maar eens bellen.
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Ik raad het je ten zeerste af om bij fietsenwinkel te kopen, de prijs is lager. Maar service tot de deur!
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

harmroest schreef: 30 jul 2018, 15:35 Ik raad het je ten zeerste af om bij fietsenwinkel te kopen, de prijs is lager. Maar service tot de deur!
Lees goed: tot de deur, niet eens tot en met! :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De deur van de winkel, wel te verstaan, niet je eigen voordeur. Zodra je buiten staat, sta je ook echt buiten en is het gedaan met de service.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik wil een paar onderdelen aanschaffen en zelf monteren. Mijn fiets is uit de garantie en ik ben zelf best handig dus kan daarmee flink kosten besparen.

Nou heb ik afgelopen week meerdere keren contact gehad met Juizz in Utrecht. Ik zou telkens teruggebeld worden of ze de onderdelen aan mij kunnen leveren. Ik word niet teruggebeld. Ik krijg nu sterk de indruk dat ze liever geen onderdelen verkopen maar zelf willen uitvoeren of misschien mij niet helpen omdat ik geen klant ben van hun (ze vroegen mij of ik bij hun in het systeem sta).
Uiteraard kan ik onderdelen bestellen via mijn dealer die in het noorden zit maar ik wil eigenlijk een dealer in de buurt waar ik ff langs kan als ik iets nodig heb.

Wat zijn jullie ervaringen met Juizz Utrecht?
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Plaats reactie