Route Groningen - Assen vice versa

Gebruikersavatar
Arjan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 aug 2018, 18:01
Locatie: Groningen-Helpman
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 15000

Hoi Mark,
Die klinkerweg loopt van de A28 tot aan de brug die jij oversteekt, het valt mee voor mij, al ga ik hier geen 40+ rijden ondanks de kinekt vering,
Het stuk vanaf Vries tot aan onderdoorgang A28 langs NW kanaal is goed berijdbaar asfalt en errug rustig......
Zal binnenkort jou route ook eens doen...
ST5-XL
R&M Supercharger 2 GT Rohlhoff
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Ga dan eens via de doorgaande weg, Verlengde Hereweg via Haren en Glimmen. Je moet wel op de openbare weg. Maar, is goed te doen. Verkeer is al redelijk aan mij gewend... :dwarf:
En na Tynaarlo gewoon de weg aanhouden, niet direct het nw kanaal opzoeken. Scheelt een hoop mul zand. Kost een paar minuten meer maar de route is wel mooi. Lekkere doordraaien bochten met veel overzicht en goed asfalt. Goede route om je St5 eens op te testen. Ik kan op mijn st2 bijna het hele stuk maximaal gaan.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Maandag jouw route geprobeerd. Het stuk klinkerweg is inderdaad goed te doen. Ik ben niet zo van het inhouden vanwege slechter wegdek, dus heb gewoon doorgereden op 45. Geen probleem! Door je snelheid merk je minder van kleine oneffenheden. Ik rijd ook op het zandpad aan de andere kant met 45 door. Beetje oppassen met mul zand in de bocht, maar op het rechte stuk geen enkel probleem. Ook hier door de snelheid gewoon stabiel door. Ik heb geen kinect, en eerlijk gezegd ook nog nimmer gemist, hoogstens bij slechte fietspaden met veel wortelgroei kan ik mij een voordeel indenken.

Wat me verder opviel aan jouw route is dat ik meer zijwegen heb in het stuk over het industrieterrein van de witterbrug. Wat wel weer grappig was, was dat rode asfalt voordat je weer aan het NW kanaal komt. Ik kwam daar nogal hard op aan rijden. Zodoende kwam ik erachter dat je op dat gladdere asfalt perfect kan driften... Ging maar net goed... Het vervolg lang het NW kanaal is inderdaad perfect asfalt om eens flink aan te zetten. Jammer dat het nog niet doorloopt tot na Eelde.

Op zich beviel de route, alleen ga ik toch weer mijn eigen route nemen. Mede door minder kruisingen is deze route voor mijn gevoel sneller en veiliger.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
jbr
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2018, 21:11
Locatie: Gieten

He Mark,

een deel van de route die jij doet, fiets ik ook (zij het in omgekeerde richting). Lees hier mijn route (en meer).
https://ggvvstromer.blogspot.com/2018/0 ... -stap.html

Ik ben wel benieuuwd hoe je naar Tynaarlo fietst....

Groet,
Jos
Stromer ST-1X (vanaf december 2017). Enkele reis woon-werk: 36KM. Prognose jaar: 5000KM
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Hoi Jos,

Leuk blog! Was al eens bij te terecht gekomen via de facebook van Egberts.
Zo te zien neem je vanaf Tynaarlo dezelfde route naar Eelde als ik. Ik neem van daar wel de route via centrum Haren want ik moet in Helpman zijn. Vanaf Assen ga ik via het Noord Willemskanaal naar de brug over het NW kanaal die naar Taarlo loopt waar ik nog een klein stukje zandpad neem om dan in Tynaarlo uit te komen.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
jbr
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2018, 21:11
Locatie: Gieten

Mark78 schreef: 26 okt 2018, 23:41 Hoi Jos,

Leuk blog! Was al eens bij te terecht gekomen via de facebook van Egberts.
Zo te zien neem je vanaf Tynaarlo dezelfde route naar Eelde als ik. Ik neem van daar wel de route via centrum Haren want ik moet in Helpman zijn. Vanaf Assen ga ik via het Noord Willemskanaal naar de brug over het NW kanaal die naar Taarlo loopt waar ik nog een klein stukje zandpad neem om dan in Tynaarlo uit te komen.
Je route gevonden! Vanaf de benzinepomp tot net voor de treintunnel hebben we gemeenschappelijk (=ydermade dus).
Ik ga voor de tunnel linksaf het spoor over, om dan aan de andere kant van het spoort dezelfe tunnel te nemen. Jij gaat dus meer west waarts....
Stromer ST-1X (vanaf december 2017). Enkele reis woon-werk: 36KM. Prognose jaar: 5000KM
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

jbr schreef: 30 okt 2018, 23:50
Je route gevonden! Vanaf de benzinepomp tot net voor de treintunnel hebben we gemeenschappelijk (=ydermade dus).
Ik ga voor de tunnel linksaf het spoor over, om dan aan de andere kant van het spoort dezelfe tunnel te nemen. Jij gaat dus meer west waarts....
He Jos,

Kwam ik jou nou tegen vanmiddag op ons gezamenlijke stukje? Ik knipperde nog even met het groot licht van de geleende st2s.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
jbr
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2018, 21:11
Locatie: Gieten

Mark78 schreef: 05 nov 2018, 22:21
He Jos,

Kwam ik jou nou tegen vanmiddag op ons gezamenlijke stukje? Ik knipperde nog even met het groot licht van de geleende st2s.
Nou, zou best kunnen! Ik reed er rond 17:50. Ben meerdere grote lampen tegenkomen...
Stromer ST-1X (vanaf december 2017). Enkele reis woon-werk: 36KM. Prognose jaar: 5000KM
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Ha nee, dan kan ik 't niet zijn geweest. Was er rond vijf uur.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

jbr schreef: 05 nov 2018, 23:48
Mark78 schreef: 05 nov 2018, 22:21
He Jos,

Kwam ik jou nou tegen vanmiddag op ons gezamenlijke stukje? Ik knipperde nog even met het groot licht van de geleende st2s.
Nou, zou best kunnen! Ik reed er rond 17:50. Ben meerdere grote lampen tegenkomen...
Vervolgens:
Mark78 schreef: 06 nov 2018, 06:50 Ha nee, dan kan ik 't niet zijn geweest. Was er rond vijf uur.
Als ik zo’n reactie kreeg zou ik me toch gaan afvragen waarom ik “meerdere grote lampen tegenkom”. :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie