Afhandeling schade door dealer na valpartij

Paulkerkvliet
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2018, 09:03

Na enkele maanden heerlijk op mijn nieuwe ST2 te hebben rond gepeddeld ging het op een dag iets minder goed.
in een flinke hagelbui begin Juni gleed ik weg en kwam te vallen, onder de schaafwonden en een hechting inclusief een gekneusde rib.
Mijn Stromer ST2 was er slechter aan toe, lamp stuk, handels stuk, achter derailleur gebroken, remkabel stuk, spiegel weg enz.
dankzij mijn Ortlieb tassen bleef het nog een beetje beperkt.
gebeld met de fietsenwinkel.nl en die stuurde mij naar een fietsen maker in de buurt, toen ik daar aan kwam vroeg deze als eerste wat dat voor een fiets was.
hier begon het ! inmiddels ben ik zelf onderdelen aan het sprokkelen om maar weer Zsm te kunnen fietsen, via de fietsen winkel krijg je tientallen heel aardige mensen aan de telefoon maar daar blijft het bij.
inmiddels heb ik contact met het Wielerhuis de Pedaleur in Doetinchem en die weten waar ze het over hebben en kunnen alle onderdelen leveren !
ook de verzekering is er nog niet, ben nog steeds in onderhandeling.
Stromer is een beetje te hoog gegrepen voor de dealers hier in Nederland, prachtige fiets tot je er wat mee krijgt.
desondanks ben ik een groot fan van Stromer, het blijft een geweldige ervaring elke dag weer.

Hoop snel weer naar mijn baas te trappen !
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ai, dat klinkt pijnlijk. Hopelijk gaat het weer wat beter met je!
Paulkerkvliet schreef: 02 jul 2018, 07:43 ...
gebeld met de fietsenwinkel.nl...

Stromer is een beetje te hoog gegrepen voor de dealers hier in Nederland,
Projecteer je ervaringen met die dozenschuiver aub niet op andere dealers. Ik heb ondertussen ervaring met 2 Stromer dealers die beiden serieus vakwerk leveren. De een zelfs nog wat beter dan die ander...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Aiii, een hagelbui in juni, dat verwacht je niet!

Ik denk niet dat er mensen op dit forum zijn die jouw mening delen.
Paulkerkvliet schreef: 02 jul 2018, 07:43... Stromer is een beetje te hoog gegrepen voor de dealers hier in Nederland, prachtige fiets tot je er wat mee krijgt.
Misschien (...) heb je de fiets wel eens besteld bij een “grote dozenschuiver” en niet bij een echte fietsenmaker/dealer. Waarom had je indertijd besloten om deze fiets bij fietsenwinkel.nl te bestellen?

Je bent nu zelf onderdelen aan het sprokkelen? In welke plaats woon je?
Witte ST3 van maart 2019
Paulkerkvliet
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2018, 09:03

Inderdaad bij de grote dozen schuiver Fietsenwinkel.nl besteld, hadden hem op voorraad en een goed verkoop praatje.
na het ongeluk gebeld en door deze dozenschuivers naar een verkeerd adres gestuurd, aardige fietsen maker maar niet bekend met Stromer.
woon in Katwijk en ben bezig met een fietsenmaker uit Doetinchem, Wielerhuis de Pedaleur. bij mijn volgende stromer ga ik eerst eens kijken waar men de meest positieve ervaringen heeft.
groet
Stromer Newbee

Paulkerkvliet schreef: 02 jul 2018, 07:43
dankzij mijn Ortlieb tassen bleef het nog een beetje beperkt.

Bof... Beperkt... Blij dat je het nog zo positief opneemt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Paulkerkvliet schreef: 02 jul 2018, 07:43 Na enkele maanden heerlijk op mijn nieuwe ST2 te hebben rond gepeddeld ging het op een dag iets minder goed.
in een flinke hagelbui begin Juni gleed ik weg en kwam te vallen, onder de schaafwonden en een hechting inclusief een gekneusde rib.
Ah nee toch, wat balen zeg. Heel veel sterkte met je herstel!
Paulkerkvliet schreef: 02 jul 2018, 07:43 gebeld met de fietsenwinkel.nl en die stuurde mij naar een fietsen maker in de buurt, toen ik daar aan kwam vroeg deze als eerste wat dat voor een fiets was.
De keus van Stromer om met deze dozenschuiver in zee te gaan snap ik nog steeds niet. Omdat deze dealer werkt met lokale servicepunten is de kans inderdaad levensgroot (99%, maar ik kan er een procentje of wat naast zitten) dat er iemand met jouw Stromer aan de gang gaat die daar NIET door Stromer voor is opgeleid, als ze er al aan willen beginnen.

Ik heb begrepen dat er wel iemand bij deze dealer is die geautoriseerd is om Stromers te herstellen. Die zit natuurlijk niet bij die "250 servicepunten", maar vast ergens op e.o.a. hoofdkantoor.

En als je deze dealer belt, dan kom je bij een Klantenservice-afdeling terecht, en nooit bij degene die écht kennis van Stromers heeft. De klantenservice kan je zelfs bij de meest simpele zaken zoals het aanmelden van je Stromer zodat je via de OMNI App contact kunt maken niet verder helpen.

Paulkerkvliet schreef: 02 jul 2018, 07:43 inmiddels heb ik contact met het Wielerhuis de Pedaleur in Doetinchem en die weten waar ze het over hebben en kunnen alle onderdelen leveren !
Zo zie je maar: het gros van de Stromer dealers heeft wél goed opgeleid personeel in huis.

Als je je Stromer bij de ene winkel koopt, maar je wilt deze om welke reden dan ook voor service/onderhoud/garantie onderbrengen bij een andere dealer: dat kan! Wij noemen zo'n dealer een "adoptiedealer". Meer informatie hierover kun je lezen in onderstaand topic:

viewtopic.php?f=5&t=372&hilit=dealer+di ... t=30#p8319

Paulkerkvliet schreef: 02 jul 2018, 07:43 Stromer is een beetje te hoog gegrepen voor de dealers hier in Nederland, prachtige fiets tot je er wat mee krijgt.
Niet mee akkoord en je spreekt jezelf hier ook tegen. Je hebt immers inmiddels een Stromer dealer gevonden die jou wel goed kan en wil helpen, en dat is eigenlijk ook mijn ervaring met het gros van de NL Stromer dealers. Je hebt jouw Stromer gewoon bij een ordinaire dozenschuiver gekocht, dat is jammer, maar je eigen keus.

Ik vind wel dat Stromer deze keten nooit als dealer had moeten autoriseren. Maar dat ligt dus bij Stromer en deze keten, niet bij al die andere hardwerkende dealers die dagelijks hun stinkende best doen om ons van goede service te voorzien.

Nogmaals succes met je herstel. Hopelijk komt je verzekering snel over de brug! Waar doen die moeilijk over eigenlijk?

Topic een correcte en logische titel gegeven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Paulkerkvliet schreef: 02 jul 2018, 08:15...woon in Katwijk en ben bezig met een fietsenmaker uit Doetinchem...
Ik denk dat er in de buurt van Katwijk ook genoeg Stromer dealers zijn die jou verder kunnen helpen. Op dit forum lees ik regelmatig hele positieve verhalen van een dealer in Amsterdam en een dealer in Herveld, maar dat wil zeker niet zeggen dat zij van alle leden hier op dit forum hun Stromerfiets hebben mogen leveren en/of in onderhoud hebben. Wat ik wel weet is dat er ook in het westen van NL mensen op een Stromerfiets rondrijden, die niet klagen over de kwaliteit van hun dealer. Er moeten dus Stromerdealers dichter bij jou in de buurt zijn die ook die goede Stromerservice kunnen leveren. Uiteraard kun je ook gewoon zaken blijven doen met de gevonden fietsenmaker in Doetinchem.

Je moet wel begrijpen dat de dealers niet al te happig zullen zijn om voor allerlei garantie-aanspraken te moeten opdraaien. De reden is dat ze de verkoopwinst van de Stromer niet van jou hebben mogen incasseren. Die is immers naar fietsenwinkel.nl gegaan. Ze zijn daarentegen (denk ik) zeker bereid om jou van alle spulletjes te voorzien (inclusief montage) als je daar gewoon voor betaalt. Als je vervolgens een goede relatie opbouwt met die Stromerdealer, dan zou die zomaar je adoptiedealer kunnen gaan worden.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 02 jul 2018, 09:25 Ze zijn daarentegen (denk ik) zeker bereid om jou van alle spulletjes te voorzien (inclusief montage) als je daar gewoon voor betaalt.
Dat zou in dit geval ook voor de eigen dealer gelden. Er is immers geen sprake van garantie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur, klopt helemaal, maar als je vervolgens heel blij de winkel van "de andere dealer" verlaat, moet je niet per definitie vanuit gaan dat je daar in de toekomst ook voor garantie-gevalletjes gratis geholpen wordt.
Witte ST3 van maart 2019
Paulkerkvliet
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2018, 09:03

Natuurlijk, logisch verhaal. ben gewoon in de verkoop praatjes getrapt van de verkeerde ''dealer''.
contact met Stromer.com verloopt perfect. Ga er wel uit komen met de verzekering en een andere dealer.
voor de garantie en het onderhoudscontract van ruim 200 euro moet ik helaas aankloppen bij mijn huidige leverancier, maar zodra ik gespaard heb voor een ST5 (en deze leverbaar is) ga ik jullie vragen waar te gaan shoppen !

Thanks !
Plaats reactie