Vervangfiets

Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

de stromers moeten natuurlijk ook onderhouden worden en gaan dan naar de fietsenmaker.

als de fiets binnen is voor onderhoud, herstelling, of na een val of ongeluk, enz
wordt er dan een vervangfiets gegeven en is deze dan gratis,
of moet er voor betaald worden.

Ik twijfel of iedere fietsenmaker een gratische vervangfiets meegeeft

wat hebben jullie allemaal al tegengekomen

bedankt

Marky
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Deze service gaat niet uit van Stromer, maar van de dealer. En dit wisselt dus per dealer. Het is daarom iets om goed af te spreken en vast te leggen voordat je met een dealer in zee gaat.

Mijn dealer geeft een gratis vervangende Stromer mee als ik de mijne moet inleveren voor reparatie (al dan niet garantie) of onderhoud.

Ik ken ook dealers die hierin helemaal niets doen, en ik ken dealers die een willekeurige andere speed pedelec meegeven.

Als het gaat om een vervangende Stromer na een ongeval, dan zou dit eventueel ook nog onderdeel van je verzekering kunnen zijn, als je tenminste bent verzekerd voor schade na een ongeval. Raadpleeg daarvoor je verzekering.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

voor onderhoud wacht ik gewoon in't cafe dat mee deel van de fietsenwinkel is dat is wel leuk ok moet dan wel een paar overuren of vakantie nemen
wil lukken dat ik nu een ongeval heb gehad ik heb geen vervang fiets nodig want zou er toch niet op kunnen rijden en tegen wanneer ik terug kan fietsen is mijn fiets klaar
ik denk wel dat er vervangfietsen te huren zijn (zoals in de meeste auto garages)maar moest dat nodig zijn kan ik nog steeds de auto nemen
Lomito

Niks huren... als er reparatie nodig is krijg je een gratis leenfiets. Dealers die daar moeite mee hebben zouden beter stoppen met hun dealerschap. En die gratis leenfiets is dan minimaal een gelijkwaardige fiets en niet een of andere laagwaardige middenmotor kloonfiets zoals Zebbernaut mee opgescheept is. Die dealer kan gelijk uitstappen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 24 jun 2018, 01:10 Die dealer kan gelijk uitstappen.
Stromer zal gewoon aan deze dealers blijven leveren, al helemaal als de dealer in kwestie een grote afnemer is. Daar vind ik van alles van, maar dat is zoals het op dit moment is.

Dus iedereen (of het nu trouwens om een Stromer gaat of iets anders) moet zich ervan bewust zijn dat de aanschafprijs van een Stromer uit de lengte of uit de breedte komt. Ga je zaken doen met een dealer die overduidelijk vooral scherp op prijs en volumes zit (vooral de wat grotere ketens), wees dan extra alert op de service. Ongeacht of het tijdens, buiten of na garantie is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Als het bekomen van een (al dan niet gelijkaardige) vervangfiets een topprioriteit voor je is, dan maak je inderdaad best op voorhand duidelijke afspraken ... goede afspraken maken immers (nog altijd) goede vrienden.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mijn dealer heeft in principe een gelijkwaardige SP mee, maar hij heeft een beperkt aantal fietsen. Het is voorgekomen dat door een aantal probleemfietsen bij klanten de leenfietsen op waren. Dat kan natuurlijk ook voorkomen.

Ik maak bijna nooit gebruik van een leenfiets, die keer dat mijn fiets onderhoud heeft ga ik met de auto. Vooral ook omdat de leenfietsen voor mij begrijpelijk allemaal te kleine modellen zijn (ik heb zelf een 24" frame).

Heb er wel een paar keren gebruik van gemaakt, maar na 2 dagen op een 20" ST2 fietsen is mijn lijf daar wel klaar mee :shock:
(fijne fiets hoor en heerlijke ondersteuning, maar 20" is voor mij echt serieus te klein)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

als de fietswinkel ver is zal.
het afzetten van de fiets voor een onderhoud wel lukken, maar dan sta je daar mooi.
Zonder een andere fiets wordt de terugtocht moeilijk.

De bedoeling zou toch moeten zijn om dit te kunnen doen zonder iemand te moeten vragen : kom mij halen....

Valt een fiets ter beschikking stellen niet onder klantenservice

groetjes

Marky
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marky schreef: 24 jun 2018, 23:46 Valt een fiets ter beschikking stellen niet onder klantenservice
Zoals gezegd: dit is niet vastgelegd in de voorwaarden van Stromer (en voor zover ik weet staat dit ook niet in de voorwaarden van andere SP fabrikanten), dus dat bepaalt de dealer.

"Service" is ook iets heel anders dan een "recht", service is een gunst. En pas als je het zwart op wit krijgt, wordt het je recht.

Je zou wel kunnen bepalen wat binnen het recht "redelijk en billijk" is. Je Stromer een paar dagen kwijt zijn voor gepland onderhoud is één ding. Dat is meestal echt wel zo te plannen dat je je Stromer even niet nodig hebt, en/of op een andere manier op je plaats van bestemming kunt komen.

Maar je Stromer meerdere weken kwijt zijn omdat de dealer/Stromer om welke reden dan ook niet opschieten (werkelijke reden is vaak vaag; je kunt alleen afgaan op het verhaal van de dealer en dat klopt soms niet met werkelijkheid).... ja dan zou ik ook gaan aandringen op vervangend vervoer. En dan vechten de dealer en Stromer onderling maar uit wie er opdraait voor de kosten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Mijn Stromer is al anderhalve maand binnen en heb een vervang speed pedelec al heel de tijd gekregen van mijn fietsenmaker, ook de andere keren (wanneer hij minder lang weg was) kreeg ik wisselend een speed pedelec of een gewone e-bike mee.

Wat ik echter al gemerkt heb in België is dat dit eerder uitzondering dan regel is, mijn maat zijn ST2 komt van bij de premium stromer dealer en die heeft nog nooit een speed pedelec mee gekregen ter vervanging hoewel hij het elke keer vroeg.

Best afstemmen met je dealer voor aankoop denk ik, ik had het zelf ook niet gedaan maar krijg er gelukkig wel 1 mee als ik het vraag.
Plaats reactie