De theorie kende ik al jaren. Maar ik heb tot nu toe nooit de discipline gehad om mijn hartslag correct te controleren tijdens trainingsritten. Soms lukte het, maar voor "t zelfde geld kwam ik thuis met een gemiddelde hartslag van 150 bpm (bijna mijn omslagpunt). Ik trainde dus gewoon veel te intensief.
Ook de eerste weken met de Stromer reed ik steeds flink door, ook al was mijn gemiddelde hartslag dan wat lager (140 - 145 bpm).
Sinds dinsdag doe ik wat moeite om me te beheersen, en rijd ik met een gemiddelde hartslag van 125 bpm. Vanavond 121 bpm en maximale hartslag 131 bpm
Mijn gemiddelde snelheid daalt minimaal (2-3 km/h), en ik heb dus deze week er al bijna 8 uur duurtraining opzitten. Morgen nog eens van 't zelfde, dan zit ik aan 11 uur
Over een maandje schakel ik er dan ook één intervaltraining per week in. Standje 2 is daar ideaal voor.
Trainen op de Stromer?
-
- Expert
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49
Zeker goed om op te letten. Heb je je zones bij een sportmedischadvies centrum laten vaststellen?
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Neen, ik ken mijn maximale hartslag, dat is wat mij betreft voldoende. En dat omslagpunt, dat voel je ook wanneer je zo intensief traint
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)