Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Gebruikersavatar
Free2be
Expert
Expert
Berichten: 276
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt

Re: Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Bericht door Free2be » 07 nov 2018, 17:37

Golvas schreef:
07 nov 2018, 14:01
Stroming schreef:
12 jun 2018, 20:11
ofwel zet je hem uit, maar heb je geen diefstalpreventie en wordt er geen pincode gevraagd
Vanaf FW versie 4.1.2.7 (06/11/2018) heb je bij de OMNI-C nu ook de mogelijkheid om in te stellen dat telkens je je fiets opnieuw aanzet (dus na het "gewoon" uitzetten) naar de PIN wordt gevraagd.
Wordt deze software versie (hier nog versie 4.1.1.2), door Stromer automatisch geupdate?
Waar vind je deze instelling terug in het menu op je fiets?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 926
Lid geworden op: 31 mar 2018, 10:17
Locatie: BE

Re: Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Bericht door Golvas » 07 nov 2018, 18:05

Deze komt automatisch, er zijn er die hem reeds ontvingen. Als je ongeduldig bent, dan kan je je dealer vragen om de update naar je fiets te pushen. :ay



Filmpje is van een ST2 met OMNI, maar is analoog voor fietsen met OMNI-C.
Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

jjj
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 207
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Re: Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Bericht door jjj » 07 nov 2018, 19:58

Lomito schreef:
07 nov 2018, 17:33
Ik ben slimmer ...
Dat weten we. ;p

maar voor de rest van de Stromer gebruikers zou het een mooie oplossing zijn wanneer bijvoorbeeld je de lengte van de rit opgeeft hij rekening houd wat de maximale ondersteuning cq snelheid voor die afstand zou kunnen zijn. (En dat periodiek bijvoorbeeld elke minuut bij werkt).

Nu is de oplossing of halverwege opladen (en dus een lader meenemen naar bijvoorbeeld het werk) of toch maar een stukje zonder ondersteuning fietsen of onnodig veel lading over te houden. Dat wanneer je de ondersteuning lager zou kunnen zetten dan het maximum voor die rid is natuurlijk een welkome optie..
sinds 18-07-2018 een ST5

Gebruikersavatar
Lomito
Veteraan
Veteraan
Berichten: 3342
Lid geworden op: 25 mei 2017, 21:24
Locatie: Herveld

Re: Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Bericht door Lomito » 07 nov 2018, 20:30

jjj schreef:
07 nov 2018, 19:58
maar voor de rest van de Stromer gebruikers zou het een mooie oplossing zijn wanneer bijvoorbeeld je de lengte van de rit opgeeft hij rekening houd wat de maximale ondersteuning cq snelheid voor die afstand zou kunnen zijn.
Ook dat kan ik beter en flexibeler dan een stukje software... op dit forum heb ik die procedure uitgebreid omschreven als "accumanagement". :ugeek:
Waar het :ba vol van is...

Wiebe
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 529
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda

Re: Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Bericht door Wiebe » 07 nov 2018, 20:50

Maar misschien wil daar helemaal niet mee bezig zijn tijdens het fietsen ;)
St1X 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 10000+ and counting.

Gebruikersavatar
Lomito
Veteraan
Veteraan
Berichten: 3342
Lid geworden op: 25 mei 2017, 21:24
Locatie: Herveld

Re: Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Bericht door Lomito » 07 nov 2018, 20:59

Wiebe schreef:
07 nov 2018, 20:50
Maar misschien wil daar helemaal niet mee bezig zijn tijdens het fietsen ;)
Ik ook niet hoor en doorgaans is het ook niet nodig. Maar af en toe wordt je onderweg verrast met een veel lagere accucapaciteit dan je verwacht had, bijvoorbeeld omdat je vertrokken bent met een niet volledig opgeladen accu of een omweg gekozen hebt die langer blijkt dan je had ingeschat. In die gevallen is het handig om tijdens het rijden (!!) te kunnen bepalen welke ondersteuningsstand je moet kiezen om niet met een lege accu te komen staan.
Waar het :ba vol van is...

Wiebe
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 529
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda

Re: Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Bericht door Wiebe » 07 nov 2018, 21:07

Klopt natuurlijk, ik heb dit zelf ook al een paar keer gehad en hooguit nog 500 meter zonder portie moeten doen. Als je het vroeg genoeg opmerkt is het allemaal niet zo ingewikkeld.

Maar wanneer ik rond de 45 km moet zou ik zelfregulerende ondersteuning wel waarderen. Dit haal ik nl niet met volle bak ondersteuning. En check nu dan elke zoveel km de accu en pas daarop aan. Als dit automatisch gaat zo ik dat wel tof vinden.

Ergo: Stromer moet gewoon allebei implementeren :cool2:
St1X 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 10000+ and counting.

Gebruikersavatar
Lomito
Veteraan
Veteraan
Berichten: 3342
Lid geworden op: 25 mei 2017, 21:24
Locatie: Herveld

Re: Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Bericht door Lomito » 07 nov 2018, 21:27

Wiebe schreef:
07 nov 2018, 21:07
Ergo: Stromer moet gewoon allebei implementeren :cool2:
Met wat meer ondersteuningsstanden wordt het in ieder geval eenvoudiger om de ondersteuning af te regelen op de gewenste actieradius.
Waar het :ba vol van is...

jjj
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 207
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Re: Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Bericht door jjj » 07 nov 2018, 22:19

Lomito schreef:
07 nov 2018, 20:59
Wiebe schreef:
07 nov 2018, 20:50
Maar misschien wil daar helemaal niet mee bezig zijn tijdens het fietsen ;)
Ik ook niet hoor en doorgaans is het ook niet nodig. Maar af en toe wordt je onderweg verrast met een veel lagere accucapaciteit dan je verwacht had, bijvoorbeeld omdat je vertrokken bent met een niet volledig opgeladen accu of een omweg gekozen hebt die langer blijkt dan je had ingeschat. In die gevallen is het handig om tijdens het rijden (!!) te kunnen bepalen welke ondersteuningsstand je moet kiezen om niet met een lege accu te komen staan.
Ik vind het helemaal niet handig dat ik zelf moet rekenen. Zeker wanneer ik een fysieke inspanning lever (dus de Stromer als training gebruik) dan stroomt het bloed naar mijn benen; rekenen is dan iets wat mij dan (nog :ck: ) heel veel slechter afgaat dan normaal.
Imho zou een range meter wel handig zijn; net als op mijn auto zit. Dan word ik tijdens de rit niet of nauwelijks verrast.

Wat mij betreft dus naast de door Wiebe voorgesteld 'Slimme ondersteuning' graag ook een range meter die de verwachte te halen afstand berekend op basis van het gebruik van bijvoorbeeld de laatste 5 km.
sinds 18-07-2018 een ST5

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1786
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Elektronisch op slot of helemaal uitzetten?

Bericht door FreddyH » 07 nov 2018, 22:23

jjj schreef:
07 nov 2018, 22:19
Wat mij betreft dus naast de door Wiebe voorgesteld 'Slimme ondersteuning' graag ook een range meter die de verwachte te halen afstand berekend op basis van het gebruik van bijvoorbeeld de laatste 5 km.
Maar dan wel nauwkeuriger dan op mijn fiets :bj
(anders mag je nog steeds rekenen!)
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten