Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stroming schreef: ↑12 jun 2018, 20:11
ofwel zet je hem uit, maar heb je geen diefstalpreventie en wordt er geen pincode gevraagd
Vanaf FW versie 4.1.2.7 (06/11/2018) heb je bij de OMNI-C nu ook de mogelijkheid om in te stellen dat telkens je je fiets opnieuw aanzet (dus na het "gewoon" uitzetten) naar de PIN wordt gevraagd.
Wordt deze software versie (hier nog versie 4.1.1.2), door Stromer automatisch geupdate?
Waar vind je deze instelling terug in het menu op je fiets?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Lomito schreef: ↑07 nov 2018, 17:33
Ik ben slimmer ...
Dat weten we.
maar voor de rest van de Stromer gebruikers zou het een mooie oplossing zijn wanneer bijvoorbeeld je de lengte van de rit opgeeft hij rekening houd wat de maximale ondersteuning cq snelheid voor die afstand zou kunnen zijn. (En dat periodiek bijvoorbeeld elke minuut bij werkt).
Nu is de oplossing of halverwege opladen (en dus een lader meenemen naar bijvoorbeeld het werk) of toch maar een stukje zonder ondersteuning fietsen of onnodig veel lading over te houden. Dat wanneer je de ondersteuning lager zou kunnen zetten dan het maximum voor die rid is natuurlijk een welkome optie..
jjj schreef: ↑07 nov 2018, 19:58
maar voor de rest van de Stromer gebruikers zou het een mooie oplossing zijn wanneer bijvoorbeeld je de lengte van de rit opgeeft hij rekening houd wat de maximale ondersteuning cq snelheid voor die afstand zou kunnen zijn.
Ook dat kan ik beter en flexibeler dan een stukje software... op dit forum heb ik die procedure uitgebreid omschreven als "accumanagement".
Maar misschien wil daar helemaal niet mee bezig zijn tijdens het fietsen
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Wiebe schreef: ↑07 nov 2018, 20:50
Maar misschien wil daar helemaal niet mee bezig zijn tijdens het fietsen
Ik ook niet hoor en doorgaans is het ook niet nodig. Maar af en toe wordt je onderweg verrast met een veel lagere accucapaciteit dan je verwacht had, bijvoorbeeld omdat je vertrokken bent met een niet volledig opgeladen accu of een omweg gekozen hebt die langer blijkt dan je had ingeschat. In die gevallen is het handig om tijdens het rijden (!!) te kunnen bepalen welke ondersteuningsstand je moet kiezen om niet met een lege accu te komen staan.
Klopt natuurlijk, ik heb dit zelf ook al een paar keer gehad en hooguit nog 500 meter zonder portie moeten doen. Als je het vroeg genoeg opmerkt is het allemaal niet zo ingewikkeld.
Maar wanneer ik rond de 45 km moet zou ik zelfregulerende ondersteuning wel waarderen. Dit haal ik nl niet met volle bak ondersteuning. En check nu dan elke zoveel km de accu en pas daarop aan. Als dit automatisch gaat zo ik dat wel tof vinden.
Ergo: Stromer moet gewoon allebei implementeren
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Wiebe schreef: ↑07 nov 2018, 20:50
Maar misschien wil daar helemaal niet mee bezig zijn tijdens het fietsen
Ik ook niet hoor en doorgaans is het ook niet nodig. Maar af en toe wordt je onderweg verrast met een veel lagere accucapaciteit dan je verwacht had, bijvoorbeeld omdat je vertrokken bent met een niet volledig opgeladen accu of een omweg gekozen hebt die langer blijkt dan je had ingeschat. In die gevallen is het handig om tijdens het rijden (!!) te kunnen bepalen welke ondersteuningsstand je moet kiezen om niet met een lege accu te komen staan.
Ik vind het helemaal niet handig dat ik zelf moet rekenen. Zeker wanneer ik een fysieke inspanning lever (dus de Stromer als training gebruik) dan stroomt het bloed naar mijn benen; rekenen is dan iets wat mij dan (nog ) heel veel slechter afgaat dan normaal.
Imho zou een range meter wel handig zijn; net als op mijn auto zit. Dan word ik tijdens de rit niet of nauwelijks verrast.
Wat mij betreft dus naast de door Wiebe voorgesteld 'Slimme ondersteuning' graag ook een range meter die de verwachte te halen afstand berekend op basis van het gebruik van bijvoorbeeld de laatste 5 km.
jjj schreef: ↑07 nov 2018, 22:19
Wat mij betreft dus naast de door Wiebe voorgesteld 'Slimme ondersteuning' graag ook een range meter die de verwachte te halen afstand berekend op basis van het gebruik van bijvoorbeeld de laatste 5 km.
Maar dan wel nauwkeuriger dan op mijn fiets
(anders mag je nog steeds rekenen!)
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]