Afstand fietswinkel

Stromer Newbee

Ik heb moeten kiezen om onmiddellijk de ST2 - 2018 te kunnen kopen en meepakken bij een dealer op 1u rijden van m'n deur ofwel nieuwe bestellen en (waarschijnlijk nu nog steeds) wachten op levering bij een dealer op 20min van m'n deur.

Heb dus gekozen voor de dealer op 1u rijden waar ik nu voor de garantie en onderhoud aan vasthang, maar laat ons hopen dat we niet elke maand beroep moeten doen op de dealer :)

Ondertussen is er ook doodleuk een splinternieuwe Stromerdealer op amper 2km van m'n deur zich komen settelen!!! :aq
Maar ook hij heeft lange wachtrij om de nieuwe ST2 te kunnen leveren.
Had op zich wel héél handig geweest voor onderhoud en eventuele panne's. :roll:

Maar ja, wat ben je met een dealer op 2km als je komende maanden nog steeds geen Stromer hebt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik woon in Friesland en mijn dealer zit hier dik 100km vandaan, in Amsterdam. Er zat ook een Stromer dealer om de hoek van mijn werk in Leeuwarden. Daar ben ik natuurlijk als eerste binnen gewandeld, maar ik had absoluut geen goed gevoel bij deze zaak. Ik kreeg niet eens een Stromer mee voor een proefrit, en het leek alsof ze er gewoon allemaal niet zo'n zin in hadden. Welnu, dan heb ik géén zin om er mijn geld heen te brengen.

Ik ben nog altijd zeer tevreden over de Amsterdamse winkel. Ze zijn uitstekend bereikbaar per telefoon en e-mail, je krijgt altijd iemand aan de telefoon die weet waarover hij praat, ze zijn Stromer Concept Store, dus niet een fietsenmaker die Stromer er een beetje bij doet, wat ze op afstand kunnen oplossen dat lossen ze op, en anders komen ze aan huis.

Als ik kon kiezen zou ik natuurlijk ook willen dat er een geweldige Stromer dealer hier om de hoek zat, dat is en blijft gewoon handiger dan op 100km afstand. Maar: ik heb twintig keer liever een top-dealer op afstand, dan een belabberde dealer om de hoek. (En dat waren in mijn geval de keuzes.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Mijn dealer zit ook in A'dam, zo'n kleine 60km fietsen. Bij onderhoud fiets ik er 's ochtends heen. Ga een paar uur werken bij de buren (espressobar) of ga A'dam in. En halverwege de middag als de accu opgeladen is weer terug. 2 uurtjes ongeveer (je moet wel dwars door A'dam ...)
Nadeel is wel, dat als er wat is met de fiets, je een paar dagen zonder kunt zitten. Ze kunnen niet dezelfde dag even langskomen om te kijken of de fiets halen. Mocht de fiets mee moeten, dan krijg je een leenStromer.

Er zit hier wel een Stromer dealer, maar dat is van oorsprong een scootertoko. Gevoelsmatig klopte dat niet, maar ben er nooit geweest. Kan best een prima zaak zijn. Kreeg echter een echt goede aanbieding van een 'beschadigde' Stromer (niets te vinden, ook niet door hen) in A'dam en die kon ik niet laten lopen.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

bedankt voor jullie reaktie's.

Ik kan dit samenvatten met :
zoek een goede dealer en als hij per toeval dichtbij zit, des te beter :D

Marky
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat mij betreft wel ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Spot on. En sommigen zijn daarmee inderdaad met hun neus in de boter gevallen... Maar in de meeste gevallen is tot ongeveer 30km erg goed te doen, is een klein uurtje fietsen...
Bij een storing is het wel vervelend, als je nog gewoon een auto met fietsdrager hebt valt het alweer mee.

Verder weg dan wordt het handig als de dealer een haal/breng service heeft.

De genoemde afstand is uiteraard persoonlijk.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mijn fietswinkel is 15 km van bij mij weg. Ik ben er dus vorige week een extra ketting gaan kopen. Eerst wel de ketting betaald, maar ze laten liggen in de winkel (dus nog eens terugrijden). :d3:
Daarna bleek dat ik een ketting met 118 links 4 links te klein is, dus nog een derde keer over en weer. Maar de langere versie van de ketting hadden ze niet in voorraad, die ga ik dan dinsdag afhalen (en proberen niet te vergeten :bj )

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat er ook een kortere weg tot bij de fietswinkel bestaat, maar de weg die ik neem is perfect asfalt, twee stukken van +- 6 km rechtdoor zonder ook maar één keer te moeten vertragen. Gisteren gemiddeld 40,7 km/h volgens de GPS. En daar zit dan 1 km in een winkelcentrum waar ik werd opgehouden door wagens. :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

De dealer waar we onze fietsen in 2014 gekocht hadden zit ongeveer 40 km bij ons vandaan. Was te doen, vermits de service ook goed is.
Men is klantvriendelijk, maar, waarschijnlijk door een laag volume, is de kennis van de fiets blijkbaar beperkt.
Dat heeft geleid tot “geen updates/twijfelachtige reparaties/zeurende en voortdurende merkwaardige problemen”.
Daarentegen heeft deze dealer wel weer taai “meegevochten” tegen de onwilligheid van Stromer waar we in 2014 en 2015 mee te dealen hadden.
Sinds kort hebben we een andere dealer gekozen, en via de fietsaankoop voor onze zoon ook nog twee andere dealers leren kennen. De dealer die we nu gebruiken zit ca. 120 km bij ons vandaan (en 200 meter bij Lomito vandaan). De ervaring met deze dealer is zonder meer veel beter, vooral op responsiviteit en kundigheid.
Dus je samenvatting is denk ik juist, de kundigheid en kwaliteit wegen zwaarder dan de afstand.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
adriedimitry
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2018, 16:17
Locatie: Bern.

Bewust gekozen voor Amsterdam,74 km afstand.
Door dit forum goed te lezen kreeg ik een goede indruk.
Het eerste contact verliep via het support en dat bevestigde mijn indruk.
Kennis van het product en goede service is waar het om gaat.
Klantvriendelijkheid ,kundigheid en kwaliteit wegen inderdaad zwaarder dan de km die je moet maken.
Groet Adrie.
Plaats reactie