Tips / advies gevraagd mogelijke aankoop

Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Super dat er hier zoveel mensen zijn die het traject kennen! Ik hoorde van Tomasj ook al dat het beter is om pas in Duffel op de fietsostrade over te schakelen.. In Mechelen de fietsostrade nemen is een 5 a 7tal kilometer korter, maar blijkbaar heel druk? Ik denk dat ik dan inderdaad beter gewoon doorknal :).
50 km lijkt me ook wel doenbaar met een 986Wh batterij. Indien morgen overtuigd, bestel ik de fiets! Hopelijk valt de levertermijn mee..
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Takie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2018, 11:17

Hey Kornelito. Ik bevind mij in een gelijkaardige situatie als jou: Herentals - Mechelen via Lier, langst het Albertkanaal, de Nete en in Duffel de fietsostrade op tot in Mechelen. Dit is +/- 45 km en ik zou het 5 dagen per week gaan doen. Ik zit nog volop in de research fase en momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Riese & Muller Supercharger Rohloff. Ik ben echt gewonnen voor de voordelen van riemaandrijving (roest niet, geen onderhoud, lange levensduur). Jammer dat Stromer dit (nog) niet heeft want dan was ik verkocht.
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Hey Takie,

Mooi machine in elk geval! Ik had al naar de gewone Supercharger gekeken.. De Rohloff is me net iets te duur als ik de 1000Wh versie zou nemen..
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Takie schreef: 11 mei 2018, 13:49 Hey Kornelito. Ik bevind mij in een gelijkaardige situatie als jou: Herentals - Mechelen via Lier, langst het Albertkanaal, de Nete en in Duffel de fietsostrade op tot in Mechelen. Dit is +/- 45 km en ik zou het 5 dagen per week gaan doen. Ik zit nog volop in de research fase en momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Riese & Muller Supercharger Rohloff. Ik ben echt gewonnen voor de voordelen van riemaandrijving (roest niet, geen onderhoud, lange levensduur). Jammer dat Stromer dit (nog) niet heeft want dan was ik verkocht.
Ik heb daar ook enkele weken over getwijfeld maar ben toch voor de volle 100 % tevreden over mijn Stromer ST1X nu. Rij dagelijks +/- 100 km nu. Ik heb de Supercharger getest en de ST1X voor mij was de hogere snelheid en sportieve zit op een Stromer de doorslag.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Kornelito schreef: 11 mei 2018, 11:45 Super dat er hier zoveel mensen zijn die het traject kennen! Ik hoorde van Tomasj ook al dat het beter is om pas in Duffel op de fietsostrade over te schakelen.. In Mechelen de fietsostrade nemen is een 5 a 7tal kilometer korter, maar blijkbaar heel druk? Ik denk dat ik dan inderdaad beter gewoon doorknal :).
50 km lijkt me ook wel doenbaar met een 986Wh batterij. Indien morgen overtuigd, bestel ik de fiets! Hopelijk valt de levertermijn mee..
Dat stukje langs de Nete is ook gewoon een erg mooi stukje, langs een meanderende Nete over een geasfalteerde dijk rijden. Wanneer ik met de racefiets naar mijn ouders reed (dat is dan van Tienen naar Duffel), was er ook geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om dat stuk af te korten. Er ligt uitstekend asfalt, ik had geen moeite om er met de racefiets > 35 km/h mee aan te houden. Met een Stromer moet dat stukje gewoon de max zijn.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Tomasj schreef: 11 mei 2018, 15:29
Kornelito schreef: 11 mei 2018, 11:45 Super dat er hier zoveel mensen zijn die het traject kennen! Ik hoorde van Tomasj ook al dat het beter is om pas in Duffel op de fietsostrade over te schakelen.. In Mechelen de fietsostrade nemen is een 5 a 7tal kilometer korter, maar blijkbaar heel druk? Ik denk dat ik dan inderdaad beter gewoon doorknal :).
50 km lijkt me ook wel doenbaar met een 986Wh batterij. Indien morgen overtuigd, bestel ik de fiets! Hopelijk valt de levertermijn mee..
Dat stukje langs de Nete is ook gewoon een erg mooi stukje, langs een meanderende Nete over een geasfalteerde dijk rijden. Wanneer ik met de racefiets naar mijn ouders reed (dat is dan van Tienen naar Duffel), was er ook geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om dat stuk af te korten. Er ligt uitstekend asfalt, ik had geen moeite om er met de racefiets > 35 km/h mee aan te houden. Met een Stromer moet dat stukje gewoon de max zijn.
Klopt ik woon in mechelen en heb langs die wegen wel wat stromer biljartbanen om op mijn bestemming te geraken.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Zebbernaut schreef: 12 mei 2018, 10:44 Klopt ik woon in mechelen en heb langs die wegen wel wat stromer biljartbanen om op mijn bestemming te geraken.
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Kornelito.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Vanochtend de Stromer ST2 (2017) mogen testen. Een heen en terugje Wilsele - Mechelen aan een gemiddelde snelheid van 35km/u.. Ritje was 50km, en heb daar dus 1u30 min over gereden. Wat een fantastische machine! Constant dikke glimlach op m'n kop. Ik reed in stand 2 gemakkelijk naar 40 km/u. In stand 3 ging het gemakkelijk naar 45. Het is niet lastig, maar achteraf heb ik wel het gevoel dat ik 'gesport' heb. Volledig overtuigd! Heb dus de ST1X besteld! Zwart of Ocean, degene die het eerste binnenkomt in de winkel! Super service gekregen
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik hoop dan voor je op de Ocean, want die is toch ook wel serieus mooi :ay
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Top !
Fijne keuze; op naar vele vele Stromer-kilometers.
Hiervoor heb ik een Flyer Tour RS gehad (350 watt +rohloffnaaf) maar ondanks dat op papier dit een toffe combinatie was bleek dit in de praktijk een teleurstelling. Na 4 kapotte motoren en een kapotte Rohloffnaaf (niet geschikt voor motor EN echte doortrapper) vond ik bij Stromer een echt werkpaard in de vorm van de St1x. Een "vriendelijk geprijst" (echt tussen haakjes) rij-ijzer dat me echt precies bied wat ik zoek: woonwerkverkeer onder alle omstandigheden
Dat doet mijn St1x nu al.een vol jaar en bijna 19.000 km. Daar kon de Flyer met Rohlofnaaf alleen maar aan denken....... en de Stromer maakt het gewoon waar.
Mogelijk heb ik gigageluk gehad met het vermijden van een maandagochtendexemplaar maar deze Stromer en haar eigenschappen.maakt dat ik volgend jaar overstap richting St2.

Nogmaals: veel fijne kilometers toegewenst.
Grtz, reinout
Plaats reactie