Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
harmroest
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Re: Fietswinkel service en onderhoud tot de deur....

Bericht door harmroest » 09 okt 2018, 23:02

Zelf ook meerdere malen bij stromer rechtstreeks geklaagd, zij gingen hiermee aan de slag, reactie van stromer richting mij was volgens fietsenwinkel staat je fiets ter reparatie bij hun... ha ha, helaas staat mijn fiets gewoon thuis. Weer geëscaleerd richting stromer, ben al maanden bezig, de enige verandering die bewerkstelligd door stromer is dat ze je nu niet meer doorsturen naar een servicepunt maar naar het hoofdkantoor omdat ze van stromer de fietsen alleen daar nog mogen repareren/servicdn, Gevolg hiervan een ineens lange wachttijd en de reparatie duur kunnen ze me niet vertellen. Ze willen de fiets thuis op komen halen, als hij dan op het (distributie)dozenschuifcentrum/hoofdkantoor/is dan gaan ze kijken wanneer ze een keer tijd hebben. Dit kan niet vooraf gepland worden, wat een service... en dat voor het vervangen van een voorwiel wat misschien nog geen half uur werk is.... wachten erop is helemaal geen optie.... heb aangegeven dat ik onderhoud juridische stappen ga nemen, garantieaanvraag loopt al vanaf mei....
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2018 7000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲

WFVst5
Expert
Expert

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Bericht door WFVst5 » 09 okt 2018, 23:53

Ongelofelijk zeg........te gek voor worden!

kelleke22
Pro
Pro

Bericht door kelleke22 » 10 okt 2018, 11:03

Ik had indd hetzelfde,

Fiets ophalen en vervolgens daarna onderdeel gaan bestellen waardoor je fiets er een maand staat en pas de laatste dagen aan gewerkt wordt en het onderdeel in 1 dag is geplaatst....

En dan heb je zelf veel moeite gedaan om het probleem nog duidelijk te maken met foto`s en tekst om de monteur te helpen...flikkeren ze alles gewoon weg! Meneer wij gebruiken een beslissings schema om het probleem te lokaliseren.....wtf...

Ik snap best dat iemand een foutjes kan maken, zoals bij mij bijv. Ik zou het helemaal niet erg vinden als je maar normaal wordt geinformeerd en behandeld.

Ik zou de fiets laten repareren bij een dealer in de buurt die wel capabel is. Dit heb ik ook gedaan.
Ik heb vervolgens toen overal klachten ingediend op het internet (klacht.nl bijv) en ineens had ik binnen 1 dag! een mailtje van ze.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 10 okt 2018, 11:14

Inherent aan dit soort toko's is inderdaad dat ze Heeeeeeel Gevoelig zijn voor online klachten. Alles staat of valt immers met hun (online) imago, want van mond tot mond reclame over de geweldige service en communicatie met de klant moeten ze het niet hebben.

Zelf ben ik er meestal geen voorstander van om fabrikanten of dealers onder druk te zetten via negatieve reviews of klachten op Social Media, omdat zo'n verhaal maar één kant van de klant vertelt. Dit kan *ahum* nog weleens wat gekleurd zijn, zoals we nu ook zien bij iemand die zo'n geintje met Stromer uithaalt via FB, terwijl we geen flauw idee hebben wat er echt allemaal aan de hand is. (En dat zien we helaas wel vaker op FB: half verhaal erop gooien en bijval + verontwaardiging alom valt je direct ten deel.)

Maar bij een keten zoals fietsenwinkel.nl, waar de service zo duidelijk en aantoonbaar niet aansluit bij een premium merk als Stromer en jullie echt je best hebben gedaan om de juiste procedure te volgen of zelfs al een adoptiedealer hebben gezocht:
aanpakken die handel :dwarf:
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

harmroest
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door harmroest » 10 okt 2018, 11:27

kelleke22 schreef:
10 okt 2018, 11:03
Ik had indd hetzelfde,

Fiets ophalen en vervolgens daarna onderdeel gaan bestellen waardoor je fiets er een maand staat en pas de laatste dagen aan gewerkt wordt en het onderdeel in 1 dag is geplaatst....

En dan heb je zelf veel moeite gedaan om het probleem nog duidelijk te maken met foto`s en tekst om de monteur te helpen...flikkeren ze alles gewoon weg! Meneer wij gebruiken een beslissings schema om het probleem te lokaliseren.....wtf...

Ik snap best dat iemand een foutjes kan maken, zoals bij mij bijv. Ik zou het helemaal niet erg vinden als je maar normaal wordt geinformeerd en behandeld.

Ik zou de fiets laten repareren bij een dealer in de buurt die wel capabel is. Dit heb ik ook gedaan.
Ik heb vervolgens toen overal klachten ingediend op het internet (klacht.nl bijv) en ineens had ik binnen 1 dag! een mailtje van ze.
Als ik geen garantie meer zou hebben dan had ik dit ook zeker gedaan, helaas ben tot die tijd verdoemt naar het geweldig fietswinkel garantie proces..... :bh:

kelleke22
Pro
Pro

Bericht door kelleke22 » 10 okt 2018, 11:36

Maar garantie is toch van stromer? Niet van fietsenwinkel want die bestellen weer bij stromer toch?

Mijn nieuwe fm heeft garantie opgevraagd bij stromer met de aankoop bon.
Alles is netjes door stromer op garantie vervangen hoor.

Volgens mij maakt het helemaal niet uit waar je hem laat repareren... Alleen arbeids kosten zul je moeten betalen denkik.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 10 okt 2018, 11:39

Zie stukje terug in dit topic:

viewtopic.php?f=5&t=1124&start=10#p21021
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

harmroest
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door harmroest » 10 okt 2018, 12:28

kelleke22 schreef:
10 okt 2018, 11:36
Maar garantie is toch van stromer? Niet van fietsenwinkel want die bestellen weer bij stromer toch?

Mijn nieuwe fm heeft garantie opgevraagd bij stromer met de aankoop bon.
Alles is netjes door stromer op garantie vervangen hoor.

Volgens mij maakt het helemaal niet uit waar je hem laat repareren... Alleen arbeids kosten zul je moeten betalen denkik.
Praktijk was bij mij anders helaas, was naar een goede dealer gegaan en die gaven in eerste instantie aan dat onderhoud en garantie geen probleem was. Ik heb hier toen mijn eerste onderhoud uit laten voeren. Echter toen er klacht kwamen die onder de garantie vallen werd ik uiteindelijk weer doorverwezen naar fietsenwinkel.nl waar ik tot mijn spijt de fiets heb gekocht. Waarschijnlijk zoals stromeur aangeeft dat het arbeidsloon niet vergoed wordt aan de fietsenwinkel maar slechts de onderdelen.

Plaats reactie