Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
geelfietsje schreef: ↑30 dec 2018, 10:27
Iemand advies hoe mijn al volledig betaalde aankoopbedrag terug te krijgen?
Volgens mij ben je teleurgesteld dat je de Stromer niet binnen 2-3 dagen geleverd hebt gekregen, begrijpelijk maar de webwinkel heeft 30 dagen de tijd om je fiets bij je af te leveren, pas daarna kun je de winkel in gebreke stellen, met weer 3 weken termijn om de fiets alsnog te leveren en uiteindelijk bij ontbinding van het contract mag de fietsenwinkel 30 dagen wachten met terugbetaling. Je bent dus met gemak 3 maanden verder zonder fiets en zonder geld.
Je zult dus nog even geduld moeten hebben tot die 30 dagen levertijd om zijn en dan zul je moeten afwegen of je de fiets of het geld eerder zult ontvangen.
Een tip voor het beoordelen van een webwinkel: google op Klachten en <naam webwinkel> . Voor genoemde fietsenwinkel is het voldoende om "Klachten fi" in te tikken waarna de zoekmachine je automatisch voorstelt dat het om fietsenwinkelpuntenel zal gaan. Dat geeft al aan dat er iets goed mis is met deze winkel en de geproduceerde links bevestigen dat. Verder is het meestal onverstandig om goederen/diensten vooruit te betalen, met een beetje pech (faillissement) ben je je geld volledig kwijt.
#Lomito wrijf het er nog maar een keertje in....
Die maand is dus al bijna voorbij. Zo ongeduldig ben ik nu ook weer niet.
Punt blijft dat ik een Stromer ST2 2019 heb gekocht en die bestaat helemaal niet.
Te impulsief 5500 Euro naar een dubieuze leverancier overgemaakt dus, maar met victimblaming komen we ook niet verder.
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww
Kom je er niet uit met fietsenwinkel, dan kun je altijd nog een jurist inschakelen. Of nog beter (en dat zou ik sowieso doen): een hele dikke vette klacht bij Stromer indienen over hun retailer fietsenwinkel.nl wegens misleiding: 1: 2019 model, 2: levertijd. (En dan heb ik het nog niet eens over de zo goed als waardeloze onderhoudscontracten die deze winkel eerdere Stromer-klanten in de maag heeft gesplitst.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
geelfietsje schreef: ↑30 dec 2018, 14:58
#Lomito wrijf het er nog maar een keertje in....
Die maand is dus al bijna voorbij. Zo ongeduldig ben ik nu ook weer niet.
Punt blijft dat ik een Stromer ST2 2019 heb gekocht en die bestaat helemaal niet.
Te impulsief 5500 Euro naar een dubieuze leverancier overgemaakt dus, maar met victimblaming komen we ook niet verder.
Als de maand vrijwel voorbij is wordt het tijd om te overwegen of je de fiets wilt afwachten, een ST2-2018 voor € 5.500 lijkt mij geen slechte prijs hoewel je geen/weinig service hoeft te verwachten. Om de koop te annuleren zul je met valide argumenten moeten aankomen, het punt dat de fiets niet binnen 2-3 werkdagen geleverd is gaat je niet lukken, ook dat de ST2-2019 niet bestaat lijkt mij erg sterk, je zult het dan vooral moeten hebben van het niet leveren binnen de wettelijke termijn van 30 dagen waarna in gebreke stelling mogelijk is. Maar zoals gezegd heb je je geld dan ook niet snel terug, reken er maar op dat de webwinkel alle registers zal opentrekken om de boel te vertragen en aangezien zij het geld al hebben zal er geen haast van hun kant zijn.
Voordat je overweegt om de fiets af te wachten zou je alvast dealers kunnen benaderen met de vraag of zij jouw Stromer willen adopteren en welke afspraken dan gemaakt kunnen worden en onder welke voorwaarden. Verwacht echter niet al te veel liefde van dealers voor Fi.nl-fietsen.
Ik zou echt eerst gewoon proberen of je er met de winkel zelf uit komt: bestelling annuleren wegens niet nakomen levertijd en misleidende informatie op de website, en binnen 30 dagen geld terug. Lukt dat niet, dan kun je altijd overgaan tot hardere (juridische) maatregelen.
In het ergste geval wacht je totdat de Stromer is geleverd en retourneer je die weer binnen de 14 dagen wettelijke bedenktijd, dat recht heb je sowieso. (En dat proces kost fietsenwinkel meer dan nu akkoord gaan met jouw voorstel tot annulering.) In het ergste geval duurt het dus wat langer voordat jij je geldt terug hebt, maar terug krijg je het sowieso wel, linksom of rechtsom, en dat weet fietsenwinkel.nl ook.
Wat je eventueel ook nog kunt doen (maar dat zou ik écht pas doen als ze niet over de brug komen op jouw verzoek om de koop te ontbinden) is een klacht plaatsen op bijvoorbeeld trustpilot. Online winkels zoals deze zijn heel erg gevoelig voor wat klanten over ze schrijven, en je ziet op trustpilot dat deze dealer zeer actief is met reageren, ook op klachten.
Maargoed, schrijf ze eerst maar eens aan. Misschien werken ze wel mee, dat weet je pas als je de eerste stap zet.
Heel veel succes, als je je geld terug hebt snel vergeten dit debacle en óp naar een fijne Stromer dealer. Die zijn er gelukkig meer dan genoeg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik heb geelfietsje net een PB gestuurd over hoe ik het aankoopbedrag van deze winkel terug heb gekregen. Zonder problemen overigens. Gewoon een nette email gestuurd.
geelfietsje schreef: ↑30 dec 2018, 10:27
2) Iemand advies hoe mijn al volledig betaalde aankoopbedrag terug te krijgen?
Tsja fw. Nl en wachttijd. In mijn geval heb ik met mijn st2 begin dit jaar anderhalve maand vertraging gehad. Op de site stond destijds al wel dat een levertijd van 2a3 dagen in geval van een speedpedelec minmaal een week zou zijn omdat er een kenteken aangevraagd moet worden. Bij mij zijn ze toen de registratie kwijt geraakt en reed ik als eerste eigenaar met zo'n dom extra cijfer op het kenteken rond. Probleem daar is dat er maar 1 iemand van stromers weet... Inmiddels heeft stromer beperkingen aan fw opgelegd. Ze mogen geen onderhoud meer uitvoeren, dit moet je dus bij een andere stromer dealer doen en de bon bij fw declareren. Zie berichten elders.