Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Hoi Harm,

Ik denk dat je Stromer behoorlijk hebt wakker geschud! :bf:
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Mark78 schreef: 18 okt 2018, 15:37 Hoi Harm,

Ik denk dat je Stromer behoorlijk hebt wakker geschud! :bf:
Het kon ook echt niet langer zo, als je mijn mailbox en telefoongeschiedenis ziet dan vind ik het nog bijzonder dat ik het zo lang heb volgehouden. Wel was mijn volgende stap rechtsbijstand/geschillencommissie etc geweest. Want er werd van alles beloofd maar uiteindelijk klopt er niks van. Niks wordt vastgelegd in het systeem en mails worden beantwoord met de telefoon zodat in mijn ogen zo min mogelijk vast ligt op papier. Ik ben nu in ieder geval weer uit de brand :d3:
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Misschien ben ik wel wat simpel......waarom koopt men in vredesnaam een fiets "online"? het is toch geen zakkie drop?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

WFVst5 schreef: 18 okt 2018, 23:44 Misschien ben ik wel wat simpel......waarom koopt men in vredesnaam een fiets "online"? het is toch geen zakkie drop?
Helaas heb ik hem niet online gekocht, ik was op soek naar een stromer en zocht op de dichtstbijzijnde dealer, dat was voor mij in Hilversum en kende fietsenwinkel niet. Ik heb de fiets destijds toch echt fysiek in de winkel gekocht. En geloofde hun verhaal.
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Vdbrinky
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2018, 12:42
Locatie: Nijkerk - NL
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 21684

WFVst5 schreef: 18 okt 2018, 23:44 waarom koopt men in vredesnaam een fiets "online"?
Een fiets kan je best online kopen: ga naar een experience center van een leverancier, test of de fiets je bevalt en zoek de goedkoopste aanbieder. Maar of je dat wilt met een SP??
Is aan het genieten van een ST1x
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fietsenwinkel.nl heeft 35 winkels door heel Nederland en meer dan 300 servicepunten. Daarnaast profileert deze keten zich als webwinkel (of andersom, als webwinkel met meer dan 300 servicepunten). Het is dus niet zo dat je een Stromer van fietsenwinkel.nl per definitie met enkel een muisklik hebt gekocht.

De keus van harmroest voor deze keten staan hier niet ter discussie en heeft hij ook al meer dan eens toegelicht. Ik ben vooral blij dat harmroest bereid is om zijn ervaringen via het forum met ons te delen, zodat anderen gewaarschuwd zijn voor de misleidende verkoopmethoden van fietsenwinkel.nl en zo hopelijk besluiten om hun Stromer bij een dealer te kopen die wel de service biedt die past bij dit merk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het is in België niet veel anders, ook hier is deze keten vertegenwoordigd, maar ze kunnen/willen geen Stromers in België verkopen omdat ze beweren dat ze niet mogen invoeren vanuit NL. Verder heb je hier ook andere ketens dewelke aangeven Stromer te verkopen, deze heb ik bezocht en vastgesteld dat het een zeer zwakke aanbieding betrof met heel weinig ondersteuning. Het zou Stromer sieren dat ze hierop meer toezicht zouden houden en een techniekers opleiding voorop stellen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Martin277
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2018, 22:03

Hoi,

Graag jullie advies. Ik heb een ST3 ltd launch edition besteld bij fietsenwinkel. Levertijd zou binnen een week zijn. Ik wordt ondertussen 5 weken aan het lijntje gehouden. Nog niet geleverd dus.
Ik begin me ook zorgen te maken over het onderhoud.
Hebben jullie ervaring met annuleren van de bestelling?

Groeten,

Martin
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stond die levertijd in de webshop, of hebben ze je dat in de winkel verteld? Heb je al betaald of aanbetaald? Heb je op schrift dat de levertijd inderdaad binnen een week zou zijn?

Ik zie in de webshop dat de ST3 LE in maat M en XL op "uitverkocht" staan, maat L heeft een levertijd van 1-3 werkdagen. Als jij een L hebt besteld, dan zou ik direct een printscreen van de webshop maken ter bewijs.

Bij elke andere dealer zou ik zeggen: vraag eerst bij de dealer na wat de reden voor vertraging is. Soms kunnen zij er ook niks aan doen en doen ze achter de schermen al hun stinkende best voor je. Stromer is dit hele jaar met buien al erg slecht in het nakomen van de door henzelf opgegeven levertijd. Daar kan de dealer helaas ook niks aan doen, al ga je op je kop staan.

Bij fietsenwinkel.nl zou ik er, gezien hun aantoonbaar onbetrouwbare communicatie, wel meteen wat harder in gaan, want volgens mij is dat de enige taal die ze daar begrijpen.

Er staat een prima voorbeeldbrief op Consuwijzer:

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... r-verkoper

(En kiezen tussen optie 1 of 2, afhankelijk van wat je zelf graag wil.)

Hopelijk heb je niet al het volledige bedrag voldaan, en heb je de opgegeven levertijd op schrift?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Hoi Martin,

Ik heb de mijne daar ook gekocht. Besteld medio februari en geleverd gekregen eind maart. Ze snappen er niet veel van. Mijn verhaal kan je vinden als je mijn posts doorzoekt. Mijn st2 is inmiddels wsl total loss door een ongeval, de nieuwe komt straks van de dealer in Groningen. Mijn aanschaf bij fw.nl was puur prijs gedreven. Kijk iig of je het stompzinnige servicecontract kan verwijderen als je niet kan annuleren. Daar heb je echt helemaal niets aan.

Edit: de fiets zou bij mij ook binnen een week geleverd worden...
Laatst gewijzigd door Mark78 op 30 okt 2018, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Plaats reactie