ANWB fietspas, jammer maar helaas!

aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Bij de ANWB geinformeerd of ik met mijn Stromer ook in aanmerking kom voor een fietspas. (hulp bij pech onderweg) Technisch blijft het tenslotte een fiets en zal de service niet afwijken ten opzichte van een gewone elektrische fiets. Helaas zit ook hier de gele plaat ons in de weg. Ook de ANWB, wat notabene van oorsprong een fietsersbond is, volgt hierin de kortzichtige mening van de overheid. Geadviseerd werd te informeren naar de bromfietspechhulp die de ANWB ook aanbied. De enige motor op mijn fiets die iets verbrand ben ik echter zelf. Voor die motor heb ik al een ziektekosten verzekering! :oops:
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Ik heb destijds bij aanschaf van mijn stromer mijn fietspas omgezet naar bromfiets hulp. Een fietspas was inderdaad
niet toereikend.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Idioot eigenlijk, want ongeveer alles wat je voor bromfietshulp nodig hebt, heb je dus net niet nodig bij SP hulp.
Ik ga ook maar eens informeren en zeuren bij de ANWB :dwarf:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Joep64
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2018, 21:39
Locatie: Apeldoorn

Als je voor je Stromer een all risk verzekering afsluit bij ENRA (€ 176 premie per jaar in mijn geval) dan heb je de ook recht op de VDH Pechhulpdienst. En dat is wel een handige. Ik wordt bij pech met fiets en al naar huis gebracht door VDH, zelfs bij een lekke band. De moeite waard om eens naar te kijken
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Enra is Belgisch dacht ik? ANWB is Nederlands?
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Joep64
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2018, 21:39
Locatie: Apeldoorn

Enra is ook nederlands.
jang
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2017, 21:51
Merk SP: Stromer St1x

Net mijn lidmaatschap van de ANWB opgezegd.
ANWB blijf top het standpunt dat de overheid heeft bepaald dat een speed-pedelec een bromfiets is en daarom moet je ook voor een bromfiets betalen. :bu:
Ik ben van mening dat een speed-pedelec voor de hulp diensten gewoon een e-bike is en daarom eigenlijk onde rde fietsen moeten vallen. Nu gaat de ANWB extra geld vragen voor zaken die niet van toepassing zijn voor speed-pedelec's

Dus nu maar weer een banden plak setje in de tas doen. :cool2:
Zwarte ST1x, beste koop ooit, 30km enkele reis en altijd met de Stromer.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

ANWB loopt gigantisch achter met de Speed Pedelec die al jaren rondfietst, zowel met de fietspas als met verzekeren.
Ik kwam bij de ANWB voor een WA+Diefstal+Aanrijding op een schandalige 151,11 euro per maand! :shock:
En zelfs alleen een WA (7,51 euro) is bijna het dubbele van ENRA. Voor WA+Diefstal zou ik bij de ANWB 94 euro per maand kwijt zijn, dit gaat nergens meer over en is domweg slechte service en klanten die hard weglopen. Denk er hard over om ook mijn overige verzekeringen daar nu weg te halen (reis+auto).
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Ik ben ook aan het kijken naar verzekeringen. Ik kan tot nu toe maar één voordeel noemen aan de ANWB verzekering; je kan hem online laten berekenen zonder dat je al een kenteken heb.

Bij maarschappij waar ik nu zit lukt dat niet. Maar om alleen voor die reden bij ANWB de (dure!) verzekering af te sluiten....

Zal maar eens ouderwets gaan bellen...
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Kleine tip (offtopic); het is mogelijk de wettelijk verplichte WA af te sluiten en daarnaast bij een andere maatschappij een aparte Diefstal+Aanrijding verzekering af te sluiten.
Voor een ieder zal het totale tarief verschillend uitpakken (afhankelijk waarde fiets, postcode en aantal schade vrije jaren) en misschien zelfs niet eens interessant; alles bij één maatschappij zou wel het makkelijkste zijn.
Omdat ik blijkbaar in een gebied woon waar het risico groot wordt geacht, heb ik door het te splitsen nog enigszins een normale premie kunnen krijgen.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie