Probleem met dealer

eric
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2018, 22:35

Hallo,

Ik heb enkele minder leuke ervaringen met mijn dealer.
In mijn ogen zijn er serieuze gebreken ivm service.

Ik heb mijn fiets een ST1X model 2017 in maart gekocht bij een officiele stromer verdeler.
Toen ik mijn fiets kon gaan afhalen was hij de papieren kwijt.... :o :?: :?: deze heeft hij terug moeten aanvragen bij stromer en heb ik na 3 weken mogen ontvangen, na anderhalve week heeft hij voorgesteld om er een kenteken plaat met verzekering van de zaak aan te hangen zodat ik ondertussen toch kon fietsen.
Dit was voor mij toen een goed voorstel.

Ondertussen had ik gezien dat het extra busje dat over de achteras moet zitten nog niet gemonteerd was en bij navraag bij mijn dealer ook de krimpkousen over de connectoren nog niet geplaats zijn.
Ook had ik ondertussen een foutcode gekregen en had ik gezien dat de afsluit klep van de accu maar met 1 schroefje ipv 4 vast stond.
Na contact met de dealer stelde hij mij voor om de fiets binnen te brengen.
Ik heb de fiets hier op vrijdag 13 april voor binnen gebracht en ben hem op vrijdag 27 kunnen gaan ophalen.
Hiervoor heeft hij dus 2 weken bij de fietswinkel gestaan :shock: :bu: :bu: .
Toen ik de fiets ging afhalen was alles in orde gebracht volgens de dealer.

Vandaag bij het poetsen van de fiets heb ik vastgesteld dat het busje over de achteras NIET geplaatst is, ik heb ook even de zwarte plaat onder de accu buis losgeschroefd om de bedrading te controleren en heb hier niks van krimpkous gezien............... :shock: :bn:
Dit zijn nochtans 2 dingen die eigenlijk reeds gebeurt hadden moeten zijn voor ik de fiets kreeg aangezien stromer reeds eerder dit voorgeschreven had aan de dealers om dit in orde te brengen (zo heb ik het toch begrepen uit de posts hier en op stromer FB).
Mijn dealer heeft gedurende 2 weken dat hij de fiets had dit dus niet in orde gebracht terwijl de fiets daar voor binnen gebracht was en bij afhaling zegt hij dat alles wat moest gebeuren in orde gebracht is.

Ik ben serieus misnoegd en pistoff :aq :aq :aq :aq :dwarf:
Ik heb deze maand welgeteld 6 dagen met de fiets kunnen rijden de andere dagen stond ofwel de fiets stil wegens geen kenteken ofwel stond hij bij de dealer.
Mijn geduld is op met deze dealer. :aq
Maandag is het een brugdag dinsdag is het een feestdag dus ik kan ten vroegste woensdag weer naar de dealer om hem hier mee te confronteren en uitleg te vragen...............

Is het mogelijk om zelf met stromer contact op te nemen om dit probleem voor te leggen want omdat mijn dealer de door stromer extra opgelegde modificaties (busje achteras/krimpkous) niet uit gevoerd heeft kan er wel degelijk wat stuk gaan wat de betrouwbaarheid en naam, imago van stromer niet ten goede komt alsook de extra kost ivm reparatie in garantie.
Wat zijn mijn rechten/plichten in deze situatie, welke opties heb ik of zou ik kunnen overwegen?
Het vertrouwen in de dealer is ondertussen volledig verdwenen en elk advies/raad is welkom.

(naam van de dealer heb ik niet/nog niet vernoemd aangezien ik niet weet of dit mag)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Je kan Stromer contacteren, maar jij hebt alleen een contract met jouw dealer.
Ik zou hem hier vriendelijk over aanspreken, ook al begrijp ik jouw ontevredenheid. Iedereen werkt met personeel, het is dus perfect mogelijk dat één van de werknemers van jouw dealer dit probleem veroorzaakt. Geef wel duidelijk aan dat je teleurgesteld bent in de gang van zaken. Wanneer het antwoord onvoldoende is, kan je Stromer informeren over deze gebeurtenissen (maar vergeet niet dat de aanpassingen die jouw dealer moest uitvoeren aan de fiets eigenlijk op het conto van Stromer moeten geschreven worden) en contact zoeken met een andere dealer om vanaf dan onderhoud en garantie op fiets over te nemen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Blijkbaar is niet elke dealer op de hoogte van het krimpkousverhaal, dat werd me vorig weekend tijdens een bezoek aan een Nederlandse officiële dealer duidelijk ... de man viel compleet uit de lucht.

Stromer rechtstreeks contacteren kan via info@stromerbike.com, ik heb uit eerdere posts van Stromeur begrepen dat ginds mensen werken die de Nederlandse taal machtig zijn en dat je vrij snel antwoord krijgt.
Lomito

Ik heb onlangs een korte mail-wisseling gehad met Stromer-CH maar die konden toch geen kaas maken van mijn NL-bericht. Dus vervolgens in het Engels verstuurd.
mhoutman

Geen idee of ik hier een direct e-mailadres mag plaatsen, anders kun het het bij deze Nederlandse persoon proberen; hij zit op de supportafdeling.

martijn.terhart@stromerbike.com

PS. De dealer blijkt echter nog steeds de eerste persoon om op gerezen problemen aan te spreken. Ga eerst eens praten met de directie, zijn die onwelwillig dan alles keurig op papier zetten en Stromer B en Stromer CH in de CC zetten.

PS 2. Gisteren had ik contact met een dealer in de Betuwe die mij vertelde dat er heel veel dealers nog steeds op de website als verkooppunt vermeld taan, terwijl ze het al lang niet meer zijn. Als ik alleen al naar NL kijk dan zijn het eigenlijk best wel veel dealers voor een relatief klein merk als Stromer. Ik vrees dat de kwaliteit, expertise en service bij sommige(n) niet in verhouding staan tot wat het product verdiend! De Stromer website mag trouwens ook wel beter onderhouden worden want genoemde dealer wordt met zijn zaak gelinkt aan een concurrent :cry:
Laatst gewijzigd door mhoutman op 30 apr 2018, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou doen wat hierboven is geadviseerd: probeer er eerst met je dealer uit te komen alvorens je een klacht indient bij Stromer. Ik zou ze de kans geven om verbetering te tonen. (Tenzij het een dealer is die al duidelijk slecht staat aangeschreven, dat zou zo'n constructief trajectje bij mij in ieder geval behoorlijk verkorten.)

Klacht indienen bij Stromer kan altijd. Jij hebt juridisch gezien een relatie met je dealer, maar je mag Stromer best laten weten wat je van de service van hun dealers vindt. Stromer is vervolgens niet verplicht om hier iets mee toe doen richting jou, maar het zou ze als high end fabrikant natuurlijk wel sieren als ze je laten weten dat dit door ze wordt opgepakt. (Bijvoorbeeld via de Sales Manager voor Stromer Benelux, die kan altijd eens gaan praten met de dealer, dat is onderdeel van zijn/haar werk.)

Mocht het vertrouwen dermate ver stuk zijn dat je liever naar een andere dealer overstapt (wat ik heel goed begrijp als de dealer zegt dat-ie zaken heeft uitgevoerd, maar dat niet heeft gedaan), dat kan. Elke geautoriseerde Stromer dealer mag werkzaamheden uitvoeren aan een Stromer die elders is aangeschaft. Dat geldt zowel voor onderhoud als garantie. Houd er bij garantie wel rekening mee dat de dealer een kleine vergoeding mág vragen voor het arbeidsloon. Mag, hoeft niet, dus maak hierover duidelijke afspraken met de nieuwe dealer.

Als er onderdelen onder garantie worden vervangen, dan is het bij Stromer namelijk zo geregeld dat de onderdelen zelf gratis zijn, en dat de dealer van Stromer een kleine vergoeding krijgt voor het arbeidsloon. Deze laatste vergoeding is echter niet kostendekkend, de rest haalt de dealer feitelijk uit de omzet die hij al heeft gehad van de verkoop van de Stromer. Ga je naar een nieuwe dealer, dan heeft die de omzet van de verkoop van jouw Stromer niet gehad, dus daarom mag hij een geringe vergoeding vragen voor de arbeid.

Voor Nederland heb ik nog niet gehoord van Stromer dealers die arbeidsloon vragen voor garantie-werkzaamheden aan een adoptie-Stromer, voor België heb ik dit echter weleens gehoord. Het hangt dus sterk af van de dealer die je uitkiest.

Zie voor meer info ook:
viewtopic.php?f=5&t=372
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

eric schreef: 29 apr 2018, 02:12 naam van de dealer heb ik niet/nog niet vernoemd aangezien ik niet weet of dit mag
Ik vind het netjes van je dat je de dealernaam niet op het openbare forum hebt genoemd. Mochten mensen graag willen weten wie deze dealer is, dan kunnen ze je altijd een PB sturen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mhoutman schreef: 29 apr 2018, 12:55 PS 2. Gisteren had ik contact met een dealer in de Betuwe die mij vertelde dat er heel veel dealers nog steeds op de website als verkooppunt vermeld taan, terwijl ze het al lang niet meer zijn.
Klopt, heb ik ook gezien. Dit is overigens niet een Stromer-specifiek probleem. Toen ik zelf nog in de elektrotechnische detailhandel werkte was precies hetzelfde aan de hand met de A-merken uit die sector.
mhoutman schreef: 29 apr 2018, 12:55 De Stromer website mag trouwens ook wel beter onderhouden worden want genoemde dealer wordt met zijn zaak gelinkt aan een concurrent :cry:
Dat is volgens mij een schaal-verhaal. De website, maar bijvoorbeeld ook het niet gereed hebben van de juiste handleidingen bij uitlevering van nieuwe modellen... het is soms een beetje hangen in de bocht bij Stromer. De producten vliegen de deur uit, maar er lijkt te weinig aandacht (en tijd?) te zijn voor enkele zaken daar omheen. Ik hoop dat Stromer hier verbetering in aan gaat brengen; ze zullen vroeger of later toch ook op deze vlakken moeten gaan meegroeien met het succes dat ze hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
eric
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2018, 22:35

Bedankt voor de talrijke reacties en info deze zijn alvast een goede hulp voor mij.

Ik ga zeker de dealer hier over aanspreken en hem laten weten dat ik met de huidige gang van zaken niet tevreden ben.
Afhankelijk van zijn reactie, als deze positief en begripvol is dan geef ik hem nog een kans, indien zijn reactie niet begripvol is en we samen niet tot een oplossing komen en hij zich als een boer gedraagt zeg maar dan onderneem ik verdere stappen en zal ik stromer contacteren en me bij hun informeren welke dealer uit mijn buurt zij eventueel kunnen aanraden/voorstellen ook dat zij eventueel al contact kunnen opnemen met de nieuwe dealer (is misschien wat veel van het goede gevraagd maar wie niet probeert.......)

Mijn dealer heeft enkele E bike winkels en ik heb de fiets gekocht bij de eigenaar/zaakvoerder zelf.
Hij werkt daar idd ook met personeel maar ik vind het toch zijn taak om te controleren dat de werken goed uitgevoerd zijn.
Ik denk wel dat hij een officiele stromer dealer is daar hij bij afhaling van de fiets rechtstreeks met stromer zwitserland gebeld heeft om de fiets en omni app op mijn naam te zetten en te linken aan mijn tel nr.

Momenteel is het vertrouwen in de dealer helemaal zoek en zal hij me enkel nog zien als ik problemen heb die onder de garantie vallen en die me dus niets zullen kosten.
Ook heb ik bij aankoop een bijkomende garantie nl de verlenging van de fabrieksgarantie voor 3 extra jaren afgesloten (189€ voor 3j)
Lomito

Ik zou niet gelijk uitgaan van het ergste maar van een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ofwel de dealer het voordeel van de twijfel geven. Iedereen kan immers wel eens een steekje laten vallen. Neemt niet weg dat je de dealer kunt aanspreken op de zaken die niet uitgevoerd zijn en de ongewoon lange tijd die men nodig had om de reparaties uit te voeren. Het lijkt mij een klusje van alles bij elkaar 30-60 minuten, mijn dealer had mij een kop koffie en het nieuwe tijdschrift Tweewieler gegeven en ondertussen de fiets gerepareerd... En anders had ik wel even de stofzuiger door de zaak gehaald of de vaatwasser uitgeruimd.
Plaats reactie