Strava club voor het Stromer Forum

Smitty81
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:41

Vraagje, ik upload ook op Strava vanuit Garmin (830 explorer in mijn geval).
Hoe categoriseer ik mijn ritten als ebike, om geen fiets puristen achter mij aan te krijgen vanwege mijn veel te hoge snelheid...

Gaat dit vanuit de Garmin app, Strava app, of op de Garmin zelf?
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Wit - Ortlieb Travel Biker - 40 km ww - 10k gepasseerd en door!
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Kan alleen via de strava app .... klik op wijzig dan op rit scroll naar beneden en daar staat dan e-bike rit 😉
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik zie nog steeds dat zeer veel mensen "vergeten" aan te geven dat hun gereden ritten een e-bike rit is. Dit is wat mij betreft gewoon storend. Strava gaat niet over 'de snelste' zijn over een bepaalde strook, wel over de mogelijkheid om jezelf te vergelijken met anderen. Door bewust met een speedbike te rijden en al die tijden te verklooien, maak je dat niet alleen onmogelijk, maar maak je ook speedbike-rijders weer net iets minder geliefd bij andere fietsers
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Rik
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2018, 17:37
Locatie: Lokeren - be

Well said! :ay
Rik
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2018, 17:37
Locatie: Lokeren - be

Hier gebeurt de sync van Garmin naar strava automatisch (logt standaard als gewone fiets).
Ik verander het nadien naar e-bike en forenzenrit.
Forenzenrit zie je dan duidelijk staan, e-bike vind ik minder duidelijk terug (op gsm althans)
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Rik schreef: 15 jun 2018, 20:50 e-bike vind ik minder duidelijk terug (op gsm althans)
Is goed te zien hoor, geen bekertjes of pr's meer te zien. De rit valt buiten alle klassementen behalve het totaal kilometrage. Ook uitdagingen doen niet mee.

Groet,

Henk
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Net lid geworden van de club, leuk.

Als ik mijn ride naar een e-bike ride in de app set moet ik dat voor elke rit twee keer doen.. Hebben jullie dat ook?

Dus ik ga naar de rit, klik op 'edit' , maar van 'Ride', 'E-bike Ride' en druk op 'update activity'
Dan staan de bekertjes en medailles er nog bij.
Dan nog een keer 'edit' en alleen 'update activity' dan pas zijn ze weg...

Verder, is er echt geen manier om de ritten (die ik automatisch upload van mijn Garmin Vivoactive) automatisch op e-bike te zetten? Dit is wel erg omslachtig en ik ga dat geheid vergeten...

Groet
Bas
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ik had het in 't verleden ook, moest telkens voor het uploaden e-bike kiezen, bij het starten van de activiteit kreeg ik die keuze niet (gewoon wielrennen wel).
Tegenwoordig staat de app standaard op e-bike als ik een activiteit start, maar vraag me niet hoe dat komt. Misschien dat-ie na een tijdje door heeft dat ik niet meer op m'n racebike zit?
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik dacht dat het misschien leuk was om voor alle nieuwe leden het bestaan van onze Strava club nog eens te onderstrepen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Tomasj schreef: 31 mar 2019, 22:36 Ik dacht dat het misschien leuk was om voor alle nieuwe leden het bestaan van onze Strava club nog eens te onderstrepen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D
Ook voor de niet-meer-zo-nieuwe leden goed om te weten, wist niet van het bestaan ;)
ik registreer elke stromerrit in Strava, en verwerk ze vervolgens in excel.. wel aardig om wat stats van anderen te zien
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie