maat kader

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Ben 1m80 groot en zou eerder willen opteren voor een comfort kader. Bij de ST3 is deze enkel verkrijgbaar in maat M die normaal geschikt is voor mensen tot 1m77. Zijn er leden die een comfort fiets in maat M bezitten en groter zijn dan die 1m77 en zo ja wat zijn jullie bevindingen? Uiteindelijk scheelt het in mijn geval slechts 3cm (1m77 naar 1m80) dus vraag ik mij af of dergelijk kader voor mij ook geschikt zou zijn.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

nick1 schreef: 03 jan 2019, 21:07 Ben 1m80 groot en zou eerder willen opteren voor een comfort kader. Bij de ST3 is deze enkel verkrijgbaar in maat M die normaal geschikt is voor mensen tot 1m77. Zijn er leden die een comfort fiets in maat M bezitten en groter zijn dan die 1m77 en zo ja wat zijn jullie bevindingen? Uiteindelijk scheelt het in mijn geval slechts 3cm (1m77 naar 1m80) dus vraag ik mij af of dergelijk kader voor mij ook geschikt zou zijn.
Niet alleen je lengte is van belang, ook de lengte van benen vs je bovenlichaam.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat Tomasj zegt: lichtaamslengte is slechts een vuistregel en dan maakt die 3cm echt niet zo heel veel uit. Maar het gaat feitelijk om je binnenbeenlengte, de lengte van je bovenlichaam en de door jou gewenste fietshouding.

The proof of the pudding is in the tasting. Gewoon lekker mee gaan testrijden :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Heb indertijd bij de aankoop van de Giant een volledige opmeting gehad en toen was het verdict dat ik naar een Large moest, bij de Kalkhoff moest het ook een Large zijn, vermoedelijk dus ook weer een Large voor de Stromer maar inderdaad proefrijden zal het uitwijzen. Hiervoor moet ik nog wat geduld hebben, ik heb contact gehad bij een dealer in de buurt. Deze heeft momenteel de ST1, ST2 en ST5 in de winkel maar niet de ST3, deze laatste moet nog binnenkomen en ik word opgebeld zodra beschikbaar. Tot dan moet ik het lekker doen met de keitoffe lectuur op dit forum. :D
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Plaats reactie