Remt af tijdens fietsen

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

@lotte: de snelheidsmeter op de Stromer is wel wat optimistisch hoor. Trek er voor échte snelheid maar dik 2km/u vanaf. (Rij altijd met garmin erbij, afwijking is structureel)
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

@daniel1975,als je dit ziet verschijnen is het plezier wel aan uw kant.
Juiste actuele snelheid volgt later op gps

Reed in de bebouwde kom bijna even snel als de auto's,en op die hun teller is 50 ook niet hun reéle snelheid.
beetje méér of minder op cijfer maakt me helemaal niet uit,bij mij moet het voorruit gaan op een op een manier waar nog wat eigen inbreng nodig is,anders kocht ik me terug een brommer .
Woon traject is me amper 5 min langer onderweg,en daar alleen voor doe ik, het,beetje beweging voor een 50+,leuke premie,en een fris koppeke als ik eraan kom.Wij hebben 3 auto's voor ons twee,maar blijkbaar toch liever de Harley trapperson.en dan nog blijft er keuze uit 8 andere amerikan cruiser's(die overegens te koop staan wegens plaatsgebrek)Aan pedalen géén gebrek bij ons.
ST3 cool White
Gerard S
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018, 11:34
Locatie: Wageningen

Niet alle app functies werken herken ik. Had hetzelfde probleem.

schijnt uit te maken android/iOS.
Update op de fiets bij de FM en daarna werkte de app wel volledig.

Nu alles op volle bak ingesteld staan en ja dat maakt nogal wat uit.
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

mrstrom schreef: 23 dec 2018, 13:22
boomshakalak schreef: 22 dec 2018, 11:00
mrstrom schreef: 20 dec 2018, 20:43 wat is dat recup dan? instelling ergens?
De 'min-toets' inhouden, en zo kan je dit instellen met plus en min. Zorg dat het afstaat, want het remt af :-D
ja is nu gelukt. Het instellen ging wel lastig eerlijk gezegd. Via de telefoon/app lukt het niet. Ik kan dan wel instellen, maar opslaan werkt niet. Ik heb het nu op de fiets gedaan, maar dat opslaan ging ook heel moeizaam.

Nu moet het even droger zijn om te testen.
Ja ik heb gisteren 2x gereden in het modder en in de regen. Gelijk de spuit erop, en blinkt terug als een spiegel. Maar ik heb 250km gereden met Recup aan :| Geen cadeau!!
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

En helpt die recup functie als je ze effectief aanlaat?

Bedoel: is er dan een merkbaar verschil in een groter aantal km’s die je met 1 batt kan halen?
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

boomshakalak schreef: 23 dec 2018, 18:17 Gelijk de spuit erop, en blinkt terug als een spiegel.
Stromer + de spuit = vragen om problemen ... :bu:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Blue schreef: 23 dec 2018, 18:31 En helpt die recup functie als je ze effectief aanlaat?

Bedoel: is er dan een merkbaar verschil in een groter aantal km’s die je met 1 batt kan halen?
In het vlakke land is het verschil marginaal.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

FreddyH schreef: 24 dec 2018, 10:56
Blue schreef: 23 dec 2018, 18:31 En helpt die recup functie als je ze effectief aanlaat?

Bedoel: is er dan een merkbaar verschil in een groter aantal km’s die je met 1 batt kan halen?
In het vlakke land is het verschil marginaal.
Vwb accu/actieradius is het idd marginaal. Ik heb de rem-recup maximaal staan, zodat ik door de rem licht in te knijpen (voor een groot deel) kan remmen op de motor. Bijv in flauwe bochtjes ed. Dat zou me wat slijtage van de remblokken moeten besparen 8-)
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het bespaart inderdaad wat remblokken, maar ik heb een keer in een natte, wat gladde bocht gehad dat het remmen op de motor voldoende was om grip te verliezen. Ik ben toen met heel veel mazzel niet gevallen, maar sindsdien heb ik toch liever controle over wanneer er geremd wordt... Ik heb de recup nu minimaal staan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

pvg schreef: 24 dec 2018, 11:32 Vwb accu/actieradius is het idd marginaal. Ik heb de rem-recup maximaal staan, zodat ik door de rem licht in te knijpen (voor een groot deel) kan remmen op de motor. Bijv in flauwe bochtjes ed. Dat zou me wat slijtage van de remblokken moeten besparen 8-)
Bespaart dat je 1 setje blokken per 10.000km?
Zou mij de onvoorspelbaarheid niet waard zijn.
Plaats reactie