Stromer ST3 wit

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Als ik zo naar die 2 foto's kijk valt me wel op dat het zadel met de BF toch een flink stuk naar achter staat ten opzichte van de originele bevestiging. Nooit bij stilgestaan dat het zo'n duidelijk verschil was.
Met het nieuwe model BF zou dat dus grotendeels aangepast zijn.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De "oude" BodyFloat, die je op mijn foto ziet, heeft een setback van 24-28mm. Dat is inderdaad vrij fors en ook meteen de reden dat Stromer de garantie laat vervallen als er schade aan het frame ontstaat door de excentrische belasting.

De nieuwe BodyFloat, genaamd de Kinekt Seatpost, heeft een setback van rond de 12mm, weaardoor Stromer deze wel accepteert zonder consequenties voor de garantie, zij het enkel op de ST3 en de ST5 (!).

Zowel de BF als de Stromer frames zijn dus nu aangepast, wat deze combinatie eindelijk officieel mogelijk maakt (en wellicht mag het nu ook voor typegoedkeuring, maar dat weet ik niet zeker). Ik wist al een jaar dat de fabrikant Cirrus Cycles, en dan vooral de Zwitserse importeur (die leest hier veel mee op het forum), ermee bezig was om dit rond te krijgen met Stromer, maar mocht hier niks over zeggen voordat het officieel voor elkaar was.

Juist omdat de Stromer af fabriek geen vering heeft vind ik het onwijs goed nieuws, aangezien de Kinekt naar mijn mening echt één van de betere geveerde zadelpennen is. Maargoed, daar betaal je ook flink voor.

Zie ook:

viewtopic.php?f=9&t=1800&hilit=kinekt#p41032
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Prijzig zijn ze inderdaad wel, dus de oude blijft nog even zitten... :d3:

Een nieuwe BF zal waarschijnlijk voor mijn nieuwe ST3 comfort worden met geveerde voorvork en olijfgroene kleur :roll:

Of toch maar een ST5 :ck:

Ooit...

Of misschien toch een ALU zilvern
:bu:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In jouw hoofd spookt hetzelfde rond als in het mijne :mrgreen:

(Maar ik ben nog steeds zo dol op mijn Es, die kan ik ook best laten customizen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 01 dec 2018, 13:45 (Maar ik ben nog steeds zo dol op mijn Es, die kan ik ook best laten customizen.)
Neeeee, nog meer keuzes... :dwarf:
IMG_0028.JPG
IMG_0028.JPG (55.79 KiB) 2621 keer bekeken
Dat zou ik natuurlijk met mijn ééntje ook kunnen doen...
Groen, geveerde vork nieuw BF, Brooks zadel en handvaatjes en weer 10000 weg trappen...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Voel mij hier soms echt een vreemde eend in de bijt. Ik vind die Comfort modellen echt té truttig, de geo van Stromer nog niet sportief genoeg, sta met verbazing naar de torens te kijken die sommigen bouwen om het stuur hoger te krijgen en met die ballonbanden vind ik geveerde zadelpennen overbodig en geo-veranderende voorvorken eveneens overbodig en lelijk.....

Maar smaken verschillen overduidelijk, dus oprecht veel plezier met al (lelijke ;p ) aanpassingen en geniet van de Stromer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jij hebt een achtergrond in de wielersport, en je hebt misschien ook nog niet heel veel fysieke mankementjes. Tomasj is er ook zo eentje die prima uit de voeten kan op een meer spartaanse fiets en dan kan de zit op de Stromer juist niet diep genoeg zijn. Maar dat geldt niet voor iedereen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Vandaar ook mijn laatste alinea!!!!


Alleen verbaast het mij wel hoeveel mensen hun Stromer zo aan willen passen. Had een sportiever publiek verwacht.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor wat de hoogte van het stuur betreft volg ik je redenatie wel. Maar de de keuze voor een stuur met meer up- en backsweep begrijp ik volledig, want een kaarsrecht MTB stuur op een wegfiets is zo niet-ergonomisch als maar zijn kan, zowel voor ons lichamelijk comfort als de luchtweerstand.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 01 dec 2018, 14:26 Had een sportiever publiek verwacht.
Weet je wat ik ook denk? Dat de speed pedelec onder de zelfbenoemde sportievelingen nog steeds redelijk "not done" is. Voor mensen die de overstap maken van de auto naar de SP, is het een mega-sportieve stap voorwaarts. Maar veel wegfietsers met een uitstekend fysiek en dito conditie zien de speed pedelec nog steeds als valsspelen. Wat ik niet snap, want de speed pedelec is vooral een manier om met vergelijkbare inspanning veel verder te komen, niet om de nieuwe KOM in Strava te worden.

Het feit dat de speed pedelec in ontwikkeling vooraf werd gegaan door de e-bike maakt het imago niet beter. De e-bike wordt beschouwd als bejaardenfiets en is ook vooral door enorm veel senioren omarmd. Op de speed pedelec is de gemiddelde leeftijd schat ik een decennium of 1 a 2,5 lager, maar je ziet er b.v. nog weinig dertigers op rondrijden, om over de twintigers nog maar te zwijgen. Deze groep blijft achter bij de vele veertigers en vijftigers die zonder enige gene op de SP stappen en die ook gewoon de lage instap nemen voor het gemak of de looks, want wat kan het ze schelen.

Het zal nog wat tijd nodig hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie