Ik zou de uiteindelijke keus nooit van het zadel laten afhangen. Een zadel is ontzettend persoonlijk, en een ander zadel is er zo op gezet. Voor rond de 100 euro heb je al prachtige zadels en voor ieder wat wils.
Op mijn Es heb ik een geveerde voorvork gezet. Hiermee heeft de fiets iets meer naloop gekregen en hangt in stuurgedrag een beetje tussen een ST2/ST2 S zonder geveerde vork en de ST3/ST5 in. Dat vind ik perfect.Mark78 schreef: ↑06 nov 2018, 20:18 Wat ik fijn vind is een fiets die wel wat agressiviteit wil laten zien maar ik wil ook graag het comfort op de lange stukken van mijn route. Bij de wissel van big ben naar conti top contact was de st2 een heerlijk sturende fiets geworden, waar ik echt mee kon smijten, heerlijk. Bochten nemen was echt een feestje. Dit wordt voor mij denk ik zo ongeveer het belangrijkste punt.
Ik zou niet bezuinigen op de accu. Als het kouder wordt lever je in aan actieradius, plus na verloop van tijd (x aantal jaar) zal je actieradius beperkt worden door degeneratie van de accu. Een accu met net dat beetje té veel zal voor jou dus langer dienst kunnen doen.Mark78 schreef: ↑06 nov 2018, 20:18 De accu keuze is wel iets waar ik aan twijfel. Ik heb nu een 983 in de st2. Ik kan daarmee op en neer Groningen / Assen. Maar... Als ik dat doe, dan loop ik te stoempen op de laatste 10 km omdat de ondersteuning lager gaat bij minder dan 25% lading. Daarom neem ik nu al iedere dag de lader mee naar kantoor. Ik zou dan ook prima met de 814 uit kunnen. Scheelt toch weer ruim € 300. Maar ook dit is afhankelijk van het aanbod dat de fm kan doen.
Heel veel plezier met testrijden!