Tja, het kan natuurlijk altijd beter... maar: als ik de OMNI vergelijk met andere fietsen dan kan ik alleen de conclusie trekken dat er niet perse een probleem is. Op de meeste andere fietsen zit iets wat omschreven kan worden als "een prima fietscomputer", als in: zo'n ding dat je 15 jaar geleden voor 20 Euro kon kopen om een indicatie van je snelheid te krijgen. Werkt prima maar het is wel wat spartaans.
Sommige fietsen spannen daarin de kroon, zoals de huidige X-Speed met z'n "jaren 80 Casio Horloge" look and feel. Wat de electronica stagiair met 2 weken programmeer ervaring die dat ontworpen heeft aan het denken was toen hij het implementeerde weet ik niet. Bij mij had hij de stage niet gehaald, laat staan productie fase in de fiets. Heb je al eens geteld hoeveel knoppen je moet indrukken om iets triviaals te doen als je dagteller resetten? Disclaimer: ik heb geen idee of er daadwerkelijk een stagiair aan het display gewerkt heeft, maar zo komt het wel over.
Bij de OMNI is in elk geval nog een UI ontwerper betrokken geweest die het concept opnieuw bekeken heeft. Het systeem werkt intuitief en naar mijn ervaring meer dan prima. Het enige probleem dat ik er mee heb is de positie in de bovenbuis. Maar dat zegt weinig over hoe het systeem werkt.
Ontopic: ik ben het wel met je eens dat het electronische accudeurslot een oplossing is op zoek naar een probleem.