iPhone monteren op stuur ST3

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Patrick63 schreef: 11 nov 2018, 13:20 Zou je een Garmin gps kunnen monteren ipv iPhone op een St3 zoals op de St5?
St3 en 5 hebben zelfde systeem.
Ik hoop dat Stromer gewoon een adapter maakt ipv die veel minder gangbare Sp connect.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik werk met de Quad Lock Wall Mount, zit perfect op dezelfde plaats op de fiets.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

netvista schreef: 11 nov 2018, 12:08
Brutus schreef: 11 nov 2018, 11:21 ja ik moet het ook nog even uitzoeken
maar de iphone x is gewoon water dicht. zie specs. dus je hebt geen extra hoes nodig.
(Moet minimaal een uur op 1 meter diepte in water aankunnen).

Zag laatst een test op youtube voorbijkomen waar ze de iphone x “gewoon” hebben meegewassen in de wasmachine, conclusie niks aan de hand.
Mijn zwager heeft zijn iPhone X onlangs per ongeluk meegewassen en die was toch echt overleden.

Maar inderdaad, spatwater zou geen probleem moeten zijn.
Dan had hij waarschijnlijk the waterproof app niet geïnstalleerd:
Bijlagen
E7374632-101C-49D8-8B70-01CA99DAD211.jpeg
E7374632-101C-49D8-8B70-01CA99DAD211.jpeg (45.77 KiB) 5462 keer bekeken
mrstrom

Nog even in hakend op dit draadje.

Ik heb zelf een nette Samsung S8 in een led viewer cover hoesje:
Afbeelding

Om nu die SP connector hier op te plakken werkt niet echt, materiaal is te poreus en het ziet er niet uit. Door hem op te plakken op de telefoon pas deze niet meer in het hoesje. En deze telefoon zo op het stuur lijkt met toch kwetsbaar.

Dus dacht ik wat als je dubbele simkaart neemt en bv. een S5 of ander waterdicht/goedkoop toestel neemt. En hier plakje wel de connector op. Dit toestel gebruik je dan eigenlijk alleen als je op de fiets gaat. Kosten voor simkaart 30 en toestel 50-75, ben je zo rond de 100euro klaar. En blijft je nette toestel ook netjes. Zijn er al mensen die dat doen?

Wat levert het je op?
Het gebruik van google maps lijkt me wel handig als ik vanaf het werk naar een klant zou rijden. Dat is dus redelijk beperkt. Of halen jullie nog meer data van het scherm af?
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Knappe hoesjes; gebruik zelf ook het liefst een "booklet" type.
Denk er zelf over om een transparant foudraal hoesje te monteren op de stuurpen (of het stuur), zodat de opengeklapte hoes met GSM daarin gebruikt kan worden.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Ik plaats mijn HTC U 12 plus op de ST3, er zat een doorzichtig klemhoesje bij, daarop heb ik de sp connect sticker geplakt. Ik gebruik de telefoon om muziek af te spelen (* disclaimer: niet verstandig weet ik, maar oor wil ook wat en anders hoor ik toch alleen maar windgeruis).
Daarnaast zal Google maps gebruikt worden als ik afspraken bezoek per Stromer.

Vanmorgen met min 1,5 (min 10 gevoel brrrr) was de telefoon trouwens bij vertrek 97% vol en bij aankomst (na 40 minuten) 17% vol.... Als ik heb in de binnenzak houd dan is er hooguit 5 tot 10% weg. Maar goed een oplader is op kantoor aanwezig.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
mrstrom

Mark78 schreef: 27 nov 2018, 14:25 Ik plaats mijn HTC U 12 plus op de ST3, er zat een doorzichtig klemhoesje bij, daarop heb ik de sp connect sticker geplakt.

Haal je je telefoon dan steeds uit het hoesje? Voelt het wel vertrouwd zo'n dure telefoon zo te laten schudden/trillen? Ik twijfel er nog over.

Voordeel van muziek is dat andere fietsers je wel aan horen komen!
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

mrstrom schreef: 27 nov 2018, 14:37
Mark78 schreef: 27 nov 2018, 14:25 Ik plaats mijn HTC U 12 plus op de ST3, er zat een doorzichtig klemhoesje bij, daarop heb ik de sp connect sticker geplakt.

Haal je je telefoon dan steeds uit het hoesje? Voelt het wel vertrouwd zo'n dure telefoon zo te laten schudden/trillen? Ik twijfel er nog over.

Voordeel van muziek is dat andere fietsers je wel aan horen komen!
Hij zit echt heel stevig. Ik ben niet bang een hobbeltje te pakken. De hoes zelf zit goed klem om de telefoon, daar moet je best wat kracht voor zetten om hem er uit te halen. Ik moet zeggen dat ik eerst wat reluctant was om die dikke knop van de SP connect sticker er op te plakken. Maar met is het geen probleem in de broekzak, hij ligt nu zelfs wat makkelijker in de hand.

Waar ik wel mee zit is het risico van diefstal bij stilstaan bij stoplichten. Maar het lijkt nu wel zo dat de telefoon onderdeel is van de fiets... Als ik in Groningen centrum moet zijn dan hou ik m wel in de zak.

Hmmm, dat voordeel is wel weg als ik oordopjes gebruik ben ik bang.... Misschien maar eens kijken naar geintegreerde luidsprekers zoals op een Honda Goldwing....
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Word hier niet wijzer van hoe het eruit ziet onder het plaatje,en wat je nog op de fiets moet schroeven en wat op de telefoon te kleven.(en er bestaan nog andere telefoons dan die i phones).
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zit gewoon een complete SP connect set bij je ST3. Wijst volgens mij volledig zichzelf toch?
Plaats reactie